Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen

Synnikken

Recommended Posts

• Svar 142
  • Created
  • Siste svar

Jeg irriterer meg grønn når man må betale ekstra avgift fordi man vil se ann resultatene i Bø før man melder på. Er ikke årets største utstilling heller.... Hvis null championat i Bø så reiser vi nok ;)

Signeres! Jeg aaner virkelig ikke enda.. Jeg venter jo valper uka etter også, så det er kanskje noe risky å dra avgårde.. Får se om jeg får tak i en kyndig person som kan være her i tilfelle hun skulle finne på å kælve mye før.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hhhhhhhhmmmm! Det hørtes jammen ikke helt idiotisk ut! Får ta meg en tur i tenkeboksen. ;) Skulle jo hatt opprykket til A, men tror kanskje ikke vi er klare til den konkurransen likevel pga lydigheten vi mangler... hhhmmm...

Kom'an damen :whistle: Cane har lyst til å bli utstillingshund han ;)

Vi kommer og SKAL ha stor Certet! ;)

Da skal vi være heiagjeng for dere og Gigi'en ;) (om jeg ikke blir for stresset og forvirret, og greier å virre meg vekk på utsiden igjen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha'kke peiling, har ikke sett på det siden jeg ikke skal dit.

Se her for mer informasjon.

Nuffeutstillingen er på lørdag, så på vei hjem blir det jo uansett ikke.

Radøyhallen på Manger er ca. 30 minutter unna Nordhordlandshallen der NKK'en skal være

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=f...6%26tab%3Droute

og ca. 1 time fra Bergen Sentrum

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=f...6%26tab%3Droute

Vi kommer og SKAL ha stor Certet! ;)

Vi heier vi :whistle: Kjekt at du har fått ny giv igjen på utstillingsfronten da!! ;)

Kom'an damen ;) Cane har lyst til å bli utstillingshund han ;)

Da skal vi være heiagjeng for dere og Gigi'en ;) (om jeg ikke blir for stresset og forvirret, og greier å virre meg vekk på utsiden igjen ;) )

Cane er selvsagt en showdog :P Og Eli Andrea, du har bare å holde deg i nærheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uææ? Har utstillingen blitt flyttet? Hadde tenkt å dra, men tviler på at jeg gidder nå. Jeg får se hva det blir...

Ja den har blitt flyttet. Folk truet med å la være å komme igjen, etter kaoset med parkering og mengden med folk og hunder inne i Racketsenteret. Det sier seg selv at NKK måtte gjøre noe da. Og jeg har hørt at den nye Nordhordlandshallen er kjempefin.. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok på den utstillingen vi og siden vi kommer her fra Bergen by.

Jeg stiller bare 1 hund og det er Kaisa, det er jo bare hun jeg har.

Vi stiller i junior klassen tror jeg :hug: (greier aldri å holde styr på det)

Vi har ikke meldt oss på noen av disse utstillingene, har bare fått meldt på til Ølen.

Tar en og en utstilling av gangen.

Vi gleder oss og håper lykken er med oss ! clover.png

Og lykke til til dere også !

Men HUSK: Det viktigste er jo å ha det gøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nok på den utstillingen vi og siden vi kommer her fra Bergen by.

Jeg stiller bare 1 hund og det er Kaisa, det er jo bare hun jeg har.

Vi stiller i junior klassen tror jeg :hug: (greier aldri å holde styr på det)

*klipp*

Hvor gammel er hun når utstillingen holdes da? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne på hjemmesiden å fant ut at Kaisa er født: Født dato: 20.08.2007

Så hun kan jo stille åpen hvis hun vil? :hug:

Hun kan stille i både unghund og i åpen klasse. Spørsmålet er om det er noen vits i å stille i åpen klasse? Det kan være lurere å gå inn i unghund, hvor det er mer "lov" å være litt uferdig. Nå vet jeg ingenting om hunden din, så mulig hun er en storvinner som kan gå inn i enhver klasse. I unghund kan du jo også oppnå HP, om hun ikke får CK. Det kan du ikke i åpen. HP er tross alt bedre enn "bare" rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stille ut to hunder der. japnsk spisshund selvfølgelig. Skal stille en hannhund og en tispe, den tredje tispen jeg kunne ha stilt ligger her og koser seg med 3 små nurk så hun skal ikke stilles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan stille i både unghund og i åpen klasse. Spørsmålet er om det er noen vits i å stille i åpen klasse? Det kan være lurere å gå inn i unghund, hvor det er mer "lov" å være litt uferdig. Nå vet jeg ingenting om hunden din, så mulig hun er en storvinner som kan gå inn i enhver klasse. I unghund kan du jo også oppnå HP, om hun ikke får CK. Det kan du ikke i åpen. HP er tross alt bedre enn "bare" rødt.

Der skrev du egentlig det jeg hadde tenkt til å skrive.. Så ja, jeg er enig! Dyret mitt debuterer straks i unghund, og jeg tror vi holder oss der så lenge vi kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere Bergenfolk, ligger denne campingplassen før eller etter Bergen fra Trondheim? Hvis jeg kjører fra Trondheim og skal først til Manger på lørdag og så på NKK'en på søndag, blir det da omvei å sove på den campingen?

Hm, fra Tr.heim er jeg dårlig på. Men mener vi kjører forbi den når vi drar til Bergen fra østlandet over Haukeli i hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, fra Tr.heim er jeg dårlig på. Men mener vi kjører forbi den når vi drar til Bergen fra østlandet over Haukeli i hvertfall ;)

Det sa meg sånn ca. ingenting. ;)

Men jeg finner nok ut av det! Har uansett bestilt rom der fra fredag til lørdag, sånn i tilfellet. Fra lørdag til søndag var det fullt, men har satt meg opp på venteliste.

Og, nei, jeg aaner fortsatt ikke om jeg skal dit. ;) Har egentlig ikke råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...