Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamars erstatning - DOGS4ALL


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Oj da. Kanskje ikke det navnet folk flest legger sin elsk på sånn umiddelbart, nei :rolleyes:

Når det er sagt vil nok de fleste- som nevnt- kun si "NV- utstillingen" eller NKK Lillestrøm. I og for seg blir jo "NV-utstillingen" feil, da den hvert 4. år vil være "Nord. Vinner utst", og NV flyttes til Bjerke.

Er det forresten noen som har lyst til å forklare en som har hatt Fransk på skolen hva Totentransport assosieres til for Tyskere?

Don't smell the baloons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pff, jeg har da alltid sagt "Hamar" jeg da, eller til og med NKK Hamar ;) Kommer til å føle jeg går noen år bakover når jeg i fremtiden må spørre "skal du på DOGS4ALL?" ;)

Av det jeg har hørt sier de fleste jeg kjenner hvertfall NKK hamar eller Hamar. Og for meg blir det nok NKK Lillestrøm, for dogs4all virker veldig useriøst.

;) Ah, takk

Satt selv å lurte på hvorfor det var noe å reagere på idag på skolen :whistle: Heldigvis hadde vi ei tysk ei i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, nå måtte jeg trekke på smilebåndet av deg her om morgenen ;) Gjør du deg vanskelig, eller? Kan virkelig ikke tro at du ikke ser poenget. Sier jeg at jeg skal på Bodø Air Show 2008 skjønner folk at jeg tydeligvis skal på noe med "air" - du skal være bra mentalt "challenged" for ikke å forstå det.

Men siden du nå først spurte: Poenget mitt var så enkelt som at hele utstillingpreget er fjernet fra navnet. Siden du allerede er inne på å forsvare våre stakkars hundeløse medmennesker her i Norge, så kunne det ikke falle deg inn å gi dem ENDA litt mer intelligens? At de nemlig har begynt å få en forståelse for at "Prefiks NKK + by" = Utstilling? Det var det poenget jeg spilte på ;) (Du har jo kanskje de som tilogmed tar koblinga med Norsk Vinner!)

Kall det gjerne pirk, men det er litt som at de prøver å kalle målselv (eller var det bardufoss) flyplass for "Snowman international airport". Og hva var det de foreslo for Gardermoen i samme slengen? "Ibsen international airport"?. Kunne jo forseslått "Planes4all!111!1<3<33<33<3" siden vi alle er så voksne og over fjortisstadiet? Noen ting tar seg bare så fantastisk dårlig ut.

JEG gjør meg vanskelig? Det er da ikke jeg som ønser meg pga et navn, eller? Folk skjønner ikke at det har med hund å gjøre fordi det er et 4-tall der, liksom? Ja, det er JEG som er vanskelig ;)

Som jeg sa - det er ikke en reell problemstilling jeg gidder å irritere meg over (jeg beklager, jeg skjønner jo at det er tiden for å henge seg opp i bagateller), i og med at det kommer til å bli kalt NKK Lillestrøm/NV-Lillestrøm.. Og Oslo flyplass, Gardermoen vil nok antageligvis bli kalt "Gardermoen" selv om de døper den om til "Planes4All" eller "Ibsens international airport"..

Følte meg plutselig gammal, har aldri skrevet forkortelser med tall jeg...

Det var nå ikke det beste navnet jeg har hørt nei, men jeg føler ikke at det er noe jeg gidder å henge meg opp i. Det spiller ikke noen rolle hva det heter vel?

Hmm.. Må jeg forklare hva 2ne betyr og, nå? ;)

Jeg tar meg i å lure på hvaslags titler vinnere herfra nå vil få. Kommer vi til å se BIS4ALL 09, JUNIORHANDLER4ALL 09, VETERAN4ALL 09, BESTBITCH4ALL 09 ? ;)

Hva er tittelene man får på MyDog? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...