Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamars erstatning - DOGS4ALL


Mirai

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke helt at det skal være en big deal at det heter Dogs4All jeg :P

Men jeg har kanskje ikke kommet helt over fjortisalderen enda? Sånn til tross for at jeg ikke gidder å himle med øynene over noe så banalt som et navn?

2ne da, gledesdreper. Her hadde man det jo kjempemorsomt, til og med du må vel innrømme at navnet var bare biiiittelitt fjortis? Sånn som når man gikk de laveste trinnene på barneskolen og alle løp rundt og skrev I :) xxx 4 EVA! :)

Man kan jo le av det, uten at man gjør noe større ut av det enn som så liksom. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Jaja, hva annet kunne en vente når de ba om forslag; ypperlig for fjortiser det der.

Kanskje vi skal bombardere NKK med mail og forlange å få et vettug navn på utstillinga??

Ja, dette syns jeg hadde vært noe faktisk. Syke greier, selv om det selvfølgelig bare er noe å le av. hehe

Nesten like rart som Totentransport høres ut for tyskere :)

hehe, ja. Ganske sykt. "Dødens transport" liksom... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt at det skal være en big deal at det heter Dogs4All jeg :)

Men jeg har kanskje ikke kommet helt over fjortisalderen enda? Sånn til tross for at jeg ikke gidder å himle med øynene over noe så banalt som et navn?

Big deal er det ikke, men gir et fantastisk lite profesjonelt inntrykk. Smak på det. Det er engelsk, det er forkortet med ett tall, og er en særdeles dårlig setningsoppbygning. Det har ingen mening, ingen indikasjon for hva det er engang. Hvis du sier til noen utenfor hundekretser at du skal på "Dogs FÅR all", vil de 99% sikkert se rart på det og si "hvor, sa du? På hva?".

Må vært noen grusomt dårlige forslag som kom inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Big deal er det ikke, men gir et fantastisk lite profesjonelt inntrykk. Smak på det. Det er engelsk, det er forkortet med ett tall, og er en særdeles dårlig setningsoppbygning. Det har ingen mening, ingen indikasjon for hva det er engang. Hvis du sier til noen utenfor hundekretser at du skal på "Dogs FÅR all", vil de 99% sikkert se rart på det og si "hvor, sa du? På hva?".

Tja - jeg må uansett forklare hva jeg skal jeg, selv om jeg sier "NKK Bø" - "NKK? Bø? Sommarland i Bø? Hundegreier?"

Når det er sagt syns jeg ikke akkurat at navnet er spesielt bra, nei. Tall som forkortelse burde de virkelig ha holdt seg unna, og jeg kjenner jeg blir litt nysgjerrig på de 172 andre forslagene som kom inn... (De MÅ jo ha vært dårlige - "Dogs at Little Stream", ellerno. :) (sånn for å få det internasjonalt, liksom.))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dogs at Little Stream", ellerno. :) (sånn for å få det internasjonalt, liksom.))

:)

Etter å ha blitt overrasket over vinneren er jeg egentlig mest nysgjerrig på hvem som har sittet i juryen? Er det folk i pensjonistalder som prøver å velge noe som er ungt, hipt og trendy (og skivebommer)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten like rart som Totentransport høres ut for tyskere :)

Må bare nevne det, men i en bhg hvor jeg jobbet før hadde vi ett tyskt barn (ikke så god på norsk ennå) jentungen hylte og skreik for hun ble livredd en lastebil som kjørte forbi.. ingen skjønte hvorfor inntil jeg hørte navnet på bilen :) skjønte jo med eeeengang hvorfor hun vart livredd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dogs at Little Stream", ellerno. :) (sånn for å få det internasjonalt, liksom.))

*knis*

Minner meg om noe pappa sa til meg når jeg var lita og nettopp hadde begynt med engelsk på skolen; I'm going to take the fast window to Blackcountry. Jeg holdt jo selvsagt på å le meg skvett i hjel. :)

(Jeg skal ta hurtigruten til Sortland)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knis*

Minner meg om noe pappa sa til meg når jeg var lita og nettopp hadde begynt med engelsk på skolen; I'm going to take the fast window to Blackcountry. Jeg holdt jo selvsagt på å le meg skvett i hjel. :)

(Jeg skal ta hurtigruten til Sortland)

The fast window went on reason on Blackcountry. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne da, gledesdreper. Her hadde man det jo kjempemorsomt, til og med du må vel innrømme at navnet var bare biiiittelitt fjortis? Sånn som når man gikk de laveste trinnene på barneskolen og alle løp rundt og skrev I :P xxx 4 EVA! :)

Man kan jo le av det, uten at man gjør noe større ut av det enn som så liksom. :)

Enda mer gledesdreper - men NKK Hamar eller Norsk Vinnerutstilling har aldri blitt kalt det heller, de aller fleste har sagt "Vikingskipet", eller "NKK Vikingskipet". Så at årets store happening på Lillestrøm kalles "Dogs4All" er revnende likegyldig, for folk kommer til å si "Lillestrøm"/"NKK Lillestrøm".

Big deal er det ikke, men gir et fantastisk lite profesjonelt inntrykk. Smak på det. Det er engelsk, det er forkortet med ett tall, og er en særdeles dårlig setningsoppbygning. Det har ingen mening, ingen indikasjon for hva det er engang. Hvis du sier til noen utenfor hundekretser at du skal på "Dogs FÅR all", vil de 99% sikkert se rart på det og si "hvor, sa du? På hva?".

Nei, folk rundt meg er ikke så kørka at de ikke skjønner at Dogs4All er hunderelatert - de aller fleste av de kan såpass med engelsk at de veit at Dog er hund, For er for og All er alle.. Merkelig nok så virker det som at forståelsen for hva navnet betyr er minst her på et hundeforum, liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Velkommen til fjortissutstilling på Lillestrøm*

Hvorfor ikke DOGZ4ALL, når de først er igang!

:P

Vad har MyDog med en utställning att göra? Min hund? För övrigt tycker jag mest att det låter som en stackars hund som heter My som har dött.

:) :) Det tenkte jeg ikke over før du nevnte det!

DOGS4ALL var vel ikke det mest spenstige navnet jeg har hørt, så jeg må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvilke valgalternativer de egentlig hadde... Utstillingen kommer til å bli NKK Lillestrøm for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke DOGZ4ALL, når de først er igang!

Vad har MyDog med en utställning att göra? Min hund? För övrigt tycker jag mest att det låter som en stackars hund som heter My som har dött.

Nesten like rart som Totentransport høres ut for tyskere

Dogs at Little Stream", ellerno..

The fast window went on reason on Blackcountry.

Merkelig nok så virker det som at forståelsen for hva navnet betyr er minst her på et hundeforum, liksom

HAHAHA :) Ler så jeg griner... takk for underholdning en torsdagsmorgen :P Må jo ærlig innrømme at jeg syns selv navnet var håpløst, men logoen var iallefall fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, folk rundt meg er ikke så kørka at de ikke skjønner at Dogs4All er hunderelatert - de aller fleste av de kan såpass med engelsk at de veit at Dog er hund, For er for og All er alle.. Merkelig nok så virker det som at forståelsen for hva navnet betyr er minst her på et hundeforum, liksom :rolleyes:

Hahahaha, nå måtte jeg trekke på smilebåndet av deg her om morgenen :) Gjør du deg vanskelig, eller? Kan virkelig ikke tro at du ikke ser poenget. Sier jeg at jeg skal på Bodø Air Show 2008 skjønner folk at jeg tydeligvis skal på noe med "air" - du skal være bra mentalt "challenged" for ikke å forstå det.

Men siden du nå først spurte: Poenget mitt var så enkelt som at hele utstillingpreget er fjernet fra navnet. Siden du allerede er inne på å forsvare våre stakkars hundeløse medmennesker her i Norge, så kunne det ikke falle deg inn å gi dem ENDA litt mer intelligens? At de nemlig har begynt å få en forståelse for at "Prefiks NKK + by" = Utstilling? Det var det poenget jeg spilte på :) (Du har jo kanskje de som tilogmed tar koblinga med Norsk Vinner!)

Kall det gjerne pirk, men det er litt som at de prøver å kalle målselv (eller var det bardufoss) flyplass for "Snowman international airport". Og hva var det de foreslo for Gardermoen i samme slengen? "Ibsen international airport"?. Kunne jo forseslått "Planes4all!111!1<3<33<33<3" siden vi alle er så voksne og over fjortisstadiet? Noen ting tar seg bare så fantastisk dårlig ut.

Enig i at logoen var fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Jeg ville blitt flau av å skrive Dogs4all på hjemmesiden min eller sånt. Planer for 2009: Dogs4all i Lillestrøm. Hurra!

Det er vel mest ille for "oss" som var fjortiser for ikke så lenge siden vil jeg tro - det er ikke sååå kult å skrive med tall lenger liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Jeg ville blitt flau av å skrive Dogs4all på hjemmesiden min eller sånt. Planer for 2009: Dogs4all i Lillestrøm. Hurra!

Det er vel mest ille for "oss" som var fjortiser for ikke så lenge siden vil jeg tro - det er ikke sååå kult å skrive med tall lenger liksom. :)

Følte meg plutselig gammal, har aldri skrevet forkortelser med tall jeg...

Det var nå ikke det beste navnet jeg har hørt nei, men jeg føler ikke at det er noe jeg gidder å henge meg opp i. Det spiller ikke noen rolle hva det heter vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva var det de foreslo for Gardermoen i samme slengen? "Ibsen international airport"?. Kunne jo forseslått "Planes4all!111!1<3<33<33<3" siden vi alle er så voksne og over fjortisstadiet? Noen ting tar seg bare så fantastisk dårlig ut.

Hahaha, så fantastisk bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
The fast window went on reason on Blackcountry. :)

åsså tror jeg frasen skal være - The fast window went on reason outside the black country - og da får man en setning som betyr - Hurtigruta gikk på grunn uten for Sortland - det er vanskelig å gå på grunn PÅ sortland.

Suddenly smoked the garden snake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten like rart som Totentransport høres ut for tyskere :)

:)

Enda mer gledesdreper - men NKK Hamar eller Norsk Vinnerutstilling har aldri blitt kalt det heller, de aller fleste har sagt "Vikingskipet", eller "NKK Vikingskipet". Så at årets store happening på Lillestrøm kalles "Dogs4All" er revnende likegyldig, for folk kommer til å si "Lillestrøm"/"NKK Lillestrøm".

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mer gledesdreper - men NKK Hamar eller Norsk Vinnerutstilling har aldri blitt kalt det heller, de aller fleste har sagt "Vikingskipet", eller "NKK Vikingskipet". Så at årets store happening på Lillestrøm kalles "Dogs4All" er revnende likegyldig, for folk kommer til å si "Lillestrøm"/"NKK Lillestrøm".

Jammen damen, HVORFOR tror du folk ikke kommer til å ta i bruk det nye navnet? :)

Planes4all ! (eller ennå bedre: Fly4all)

:P Meget bra som navn på hovedflyplass :)

Susanne

:P

Suddenly smoked the garden snake

Hahaha! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...