Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamars erstatning - DOGS4ALL

Mirai

Recommended Posts

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt at det skal være en big deal at det heter Dogs4All jeg :P

Men jeg har kanskje ikke kommet helt over fjortisalderen enda? Sånn til tross for at jeg ikke gidder å himle med øynene over noe så banalt som et navn?

2ne da, gledesdreper. Her hadde man det jo kjempemorsomt, til og med du må vel innrømme at navnet var bare biiiittelitt fjortis? Sånn som når man gikk de laveste trinnene på barneskolen og alle løp rundt og skrev I :) xxx 4 EVA! :)

Man kan jo le av det, uten at man gjør noe større ut av det enn som så liksom. :P

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jaja, hva annet kunne en vente når de ba om forslag; ypperlig for fjortiser det der.

Kanskje vi skal bombardere NKK med mail og forlange å få et vettug navn på utstillinga??

Ja, dette syns jeg hadde vært noe faktisk. Syke greier, selv om det selvfølgelig bare er noe å le av. hehe

Nesten like rart som Totentransport høres ut for tyskere :)

hehe, ja. Ganske sykt. "Dødens transport" liksom... hehe

Skrevet

Syns det var et skikkelig dårlig navn. Får assosiasjoner til den yngre garde og tenker mer i retningen "Barn og hund" enn Norges største utstilling.

Skrevet
Jeg skjønner ikke helt at det skal være en big deal at det heter Dogs4All jeg :)

Men jeg har kanskje ikke kommet helt over fjortisalderen enda? Sånn til tross for at jeg ikke gidder å himle med øynene over noe så banalt som et navn?

Big deal er det ikke, men gir et fantastisk lite profesjonelt inntrykk. Smak på det. Det er engelsk, det er forkortet med ett tall, og er en særdeles dårlig setningsoppbygning. Det har ingen mening, ingen indikasjon for hva det er engang. Hvis du sier til noen utenfor hundekretser at du skal på "Dogs FÅR all", vil de 99% sikkert se rart på det og si "hvor, sa du? På hva?".

Må vært noen grusomt dårlige forslag som kom inn.

Skrevet
Big deal er det ikke, men gir et fantastisk lite profesjonelt inntrykk. Smak på det. Det er engelsk, det er forkortet med ett tall, og er en særdeles dårlig setningsoppbygning. Det har ingen mening, ingen indikasjon for hva det er engang. Hvis du sier til noen utenfor hundekretser at du skal på "Dogs FÅR all", vil de 99% sikkert se rart på det og si "hvor, sa du? På hva?".

Tja - jeg må uansett forklare hva jeg skal jeg, selv om jeg sier "NKK Bø" - "NKK? Bø? Sommarland i Bø? Hundegreier?"

Når det er sagt syns jeg ikke akkurat at navnet er spesielt bra, nei. Tall som forkortelse burde de virkelig ha holdt seg unna, og jeg kjenner jeg blir litt nysgjerrig på de 172 andre forslagene som kom inn... (De MÅ jo ha vært dårlige - "Dogs at Little Stream", ellerno. :) (sånn for å få det internasjonalt, liksom.))

Skrevet

Jeg skulle likt å sett øvrige forslag når dette ble valgt........

Kjenner jeg blir litt flau over at dette navnet skal fronte hundenorges største utstilling.

Skrevet
"Dogs at Little Stream", ellerno. :) (sånn for å få det internasjonalt, liksom.))

:)

Etter å ha blitt overrasket over vinneren er jeg egentlig mest nysgjerrig på hvem som har sittet i juryen? Er det folk i pensjonistalder som prøver å velge noe som er ungt, hipt og trendy (og skivebommer)?

Skrevet

Må bare nevne det, men i en bhg hvor jeg jobbet før hadde vi ett tyskt barn (ikke så god på norsk ennå) jentungen hylte og skreik for hun ble livredd en lastebil som kjørte forbi.. ingen skjønte hvorfor inntil jeg hørte navnet på bilen :) skjønte jo med eeeengang hvorfor hun vart livredd :P

Skrevet
"Dogs at Little Stream", ellerno. :) (sånn for å få det internasjonalt, liksom.))

*knis*

Minner meg om noe pappa sa til meg når jeg var lita og nettopp hadde begynt med engelsk på skolen; I'm going to take the fast window to Blackcountry. Jeg holdt jo selvsagt på å le meg skvett i hjel. :)

(Jeg skal ta hurtigruten til Sortland)

Skrevet
*knis*

Minner meg om noe pappa sa til meg når jeg var lita og nettopp hadde begynt med engelsk på skolen; I'm going to take the fast window to Blackcountry. Jeg holdt jo selvsagt på å le meg skvett i hjel. :)

(Jeg skal ta hurtigruten til Sortland)

The fast window went on reason on Blackcountry. :)

Skrevet

Kommer vel aldri til å skrive Dogs4all på kalenderen min,nei.... Tidligere har det vært NV-Hamar, nå står det NV-L.strøm

Hadde vært interessant å sett noen av de andre forslagene, ja...

Skrevet
2ne da, gledesdreper. Her hadde man det jo kjempemorsomt, til og med du må vel innrømme at navnet var bare biiiittelitt fjortis? Sånn som når man gikk de laveste trinnene på barneskolen og alle løp rundt og skrev I :P xxx 4 EVA! :)

Man kan jo le av det, uten at man gjør noe større ut av det enn som så liksom. :)

Enda mer gledesdreper - men NKK Hamar eller Norsk Vinnerutstilling har aldri blitt kalt det heller, de aller fleste har sagt "Vikingskipet", eller "NKK Vikingskipet". Så at årets store happening på Lillestrøm kalles "Dogs4All" er revnende likegyldig, for folk kommer til å si "Lillestrøm"/"NKK Lillestrøm".

Nei, folk rundt meg er ikke så kørka at de ikke skjønner at Dogs4All er hunderelatert - de aller fleste av de kan såpass med engelsk at de veit at Dog er hund, For er for og All er alle.. Merkelig nok så virker det som at forståelsen for hva navnet betyr er minst her på et hundeforum, liksom :rolleyes:

Skrevet
*Velkommen til fjortissutstilling på Lillestrøm*

Hvorfor ikke DOGZ4ALL, når de først er igang!

:P

Vad har MyDog med en utställning att göra? Min hund? För övrigt tycker jag mest att det låter som en stackars hund som heter My som har dött.

:) :) Det tenkte jeg ikke over før du nevnte det!

DOGS4ALL var vel ikke det mest spenstige navnet jeg har hørt, så jeg må innrømme at jeg er litt nysgjerrig på hvilke valgalternativer de egentlig hadde... Utstillingen kommer til å bli NKK Lillestrøm for min del.

Skrevet
Hvorfor ikke DOGZ4ALL, når de først er igang!

Vad har MyDog med en utställning att göra? Min hund? För övrigt tycker jag mest att det låter som en stackars hund som heter My som har dött.

Nesten like rart som Totentransport høres ut for tyskere

Dogs at Little Stream", ellerno..

The fast window went on reason on Blackcountry.

Merkelig nok så virker det som at forståelsen for hva navnet betyr er minst her på et hundeforum, liksom

HAHAHA :) Ler så jeg griner... takk for underholdning en torsdagsmorgen :P Må jo ærlig innrømme at jeg syns selv navnet var håpløst, men logoen var iallefall fin :)

Skrevet
Nei, folk rundt meg er ikke så kørka at de ikke skjønner at Dogs4All er hunderelatert - de aller fleste av de kan såpass med engelsk at de veit at Dog er hund, For er for og All er alle.. Merkelig nok så virker det som at forståelsen for hva navnet betyr er minst her på et hundeforum, liksom :rolleyes:

Hahahaha, nå måtte jeg trekke på smilebåndet av deg her om morgenen :) Gjør du deg vanskelig, eller? Kan virkelig ikke tro at du ikke ser poenget. Sier jeg at jeg skal på Bodø Air Show 2008 skjønner folk at jeg tydeligvis skal på noe med "air" - du skal være bra mentalt "challenged" for ikke å forstå det.

Men siden du nå først spurte: Poenget mitt var så enkelt som at hele utstillingpreget er fjernet fra navnet. Siden du allerede er inne på å forsvare våre stakkars hundeløse medmennesker her i Norge, så kunne det ikke falle deg inn å gi dem ENDA litt mer intelligens? At de nemlig har begynt å få en forståelse for at "Prefiks NKK + by" = Utstilling? Det var det poenget jeg spilte på :) (Du har jo kanskje de som tilogmed tar koblinga med Norsk Vinner!)

Kall det gjerne pirk, men det er litt som at de prøver å kalle målselv (eller var det bardufoss) flyplass for "Snowman international airport". Og hva var det de foreslo for Gardermoen i samme slengen? "Ibsen international airport"?. Kunne jo forseslått "Planes4all!111!1<3<33<33<3" siden vi alle er så voksne og over fjortisstadiet? Noen ting tar seg bare så fantastisk dårlig ut.

Enig i at logoen var fin.

Skrevet

Huff.. Jeg ville blitt flau av å skrive Dogs4all på hjemmesiden min eller sånt. Planer for 2009: Dogs4all i Lillestrøm. Hurra!

Det er vel mest ille for "oss" som var fjortiser for ikke så lenge siden vil jeg tro - det er ikke sååå kult å skrive med tall lenger liksom. :)

Skrevet
Huff.. Jeg ville blitt flau av å skrive Dogs4all på hjemmesiden min eller sånt. Planer for 2009: Dogs4all i Lillestrøm. Hurra!

Det er vel mest ille for "oss" som var fjortiser for ikke så lenge siden vil jeg tro - det er ikke sååå kult å skrive med tall lenger liksom. :)

Følte meg plutselig gammal, har aldri skrevet forkortelser med tall jeg...

Det var nå ikke det beste navnet jeg har hørt nei, men jeg føler ikke at det er noe jeg gidder å henge meg opp i. Det spiller ikke noen rolle hva det heter vel?

Skrevet
Og hva var det de foreslo for Gardermoen i samme slengen? "Ibsen international airport"?. Kunne jo forseslått "Planes4all!111!1<3<33<33<3" siden vi alle er så voksne og over fjortisstadiet? Noen ting tar seg bare så fantastisk dårlig ut.

Hahaha, så fantastisk bra :)

Guest Belgerpia
Skrevet
The fast window went on reason on Blackcountry. :)

åsså tror jeg frasen skal være - The fast window went on reason outside the black country - og da får man en setning som betyr - Hurtigruta gikk på grunn uten for Sortland - det er vanskelig å gå på grunn PÅ sortland.

Suddenly smoked the garden snake

Skrevet

:)

Enda mer gledesdreper - men NKK Hamar eller Norsk Vinnerutstilling har aldri blitt kalt det heller, de aller fleste har sagt "Vikingskipet", eller "NKK Vikingskipet". Så at årets store happening på Lillestrøm kalles "Dogs4All" er revnende likegyldig, for folk kommer til å si "Lillestrøm"/"NKK Lillestrøm".

Nemlig!

Skrevet

Jammen damen, HVORFOR tror du folk ikke kommer til å ta i bruk det nye navnet? :)

Planes4all ! (eller ennå bedre: Fly4all)

:P Meget bra som navn på hovedflyplass :)

Susanne

:P

Suddenly smoked the garden snake

Hahaha! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...