Gå til innhold
Hundesonen.no

Rare svarte talg aktige ting rund pupper og private deler.


ipadda

Recommended Posts

I tiden nå etter løpetiden har Betty fått noen svarte "prikker" rundt de to nederste puppene og rundt hennes private del. Dette kan klemmes ut. Det virker som det er "talg" som kommer ut, eller at hun rett å slett samler opp "drit" inn under huden...

Jeg sitter å lurer på om det kan være at hun har betente talgkjertler, og at det er det som kommer ut.

Er det noen her inne som har vært borti hund med betente talgkjertler? Hva symptomer får de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hunden din har fått kviser. :lol: (unnskyld, jeg bare MÅTTE si det. jeg vet ingenting om symptomer på betente talgkjertler)

Kviser pleier vel ikke akkurat å være sorte, eller?

Det er som små "fiskebæsjer" som jeg kan klemme ut av huden hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser pleier vel ikke akkurat å være sorte, eller?

Det er som små "fiskebæsjer" som jeg kan klemme ut av huden hennes.

Hmm. Av og til så har man jo sånne hudormer som er svarte ytterst. :lol: Men hvis de er svarte hele veien, kanskje hunder har svart hudfett? Eller bare dype porer og møkkete. Ikke vet jeg. Nå skal jeg legge meg før jeg begynner å legge ut overtrøtte assosiasjoner med dine små fiskebæsjer. :P *flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånt dyrlegen min behandlet med antibiotika og kortison... <_< Så hadde jeg vært deg, hadde jeg dritt langt i å være hønemor når det gjelder dette. En god shampo hjelper, men graver hun i skitt og lort kommer det tilbake igjen ganske kjapt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sånt dyrlegen min behandlet med antibiotika og kortison... <_< Så hadde jeg vært deg, hadde jeg dritt langt i å være hønemor når det gjelder dette. En god shampo hjelper, men graver hun i skitt og lort kommer det tilbake igjen ganske kjapt. :rolleyes:

hæ? Jeg kan ikke i mine villeste fantasier (somfaktiskerganskeville) innbille meg at kortison og antibiotika kan hjelpe mot noe du faktisk kan "presse" ut av huden. Jeg sjekket forøvrig noen av de andre hundene, og de hadde akkurat det samme. Jeg får prøve med et bad i morgen for å se om det forsvinner :lol: så får vi ta det derfra :P

Nok engang, Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? Jeg kan ikke i mine villeste fantasier (somfaktiskerganskeville) innbille meg at kortison og antibiotika kan hjelpe mot noe du faktisk kan "presse" ut av huden. Jeg sjekket forøvrig noen av de andre hundene, og de hadde akkurat det samme. Jeg får prøve med et bad i morgen for å se om det forsvinner :lol: så får vi ta det derfra :P

Nok engang, Takk for svar!

Ja, det var snålt, men da har tydeligvis dyrlegen bedre fantasi enn deg.. :P Jeg dro det ikke opp selv, for å si det sånn, for jeg trodde det var normalt. Men dyrlegen fant prikkene da Tulla skulle vaksineres i valpetiden, og dette måtte selvsagt behandles! <_<

Tulla har fremdeles noen slike prikker, men ikke fullt så mange som før (kanskje fordi hun har blitt høyere, og dritten må høyere opp for å feste seg? Eller kanskje pga mer pels?). Aynï har merkelig nok ikke slike prikker (hun har sikkert bedre hud, haha! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...