Gå til innhold
Hundesonen.no

Old english sheepdogen Lunah

Kristina

Recommended Posts

Skrevet

Stakkars, stakkars, stakkars søplekasse- nå ble vel den full av hår tenker jeg meg :)

Ble innmari stilig- og halen er råtøff!

klippe min labbis, sånn at den får puddelklipp? :P

• Svar 199
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Legger man noe ut offentlig må man være åpen for både positiv og negativ kritikk så lenge det er saklig kritikk. Noe jeg mener min er? sa ikke at hun ble stygg eller lignende. Jeg sa det jeg sa fordi jeg nylig snakket emd dyrlegen min om å klippe ned en hund, og fikk det svaret.. trodde vi var på et forum for å lære??

Guro.

Skrevet

Legger man noe ut offentlig må man være åpen for både positiv og negativ kritikk så lenge det er saklig kritikk. Noe jeg mener min er? sa ikke at hun ble stygg eller lignende. Jeg sa det jeg sa fordi jeg nylig snakket emd dyrlegen min om å klippe ned en hund, og fikk det svaret.. trodde vi var på et forum for å lære??

Guro.

Du kom ikke med saklig kritikk, men med en bombastisk "sannhet" basert på mangelfull, eller dårlig nyansert informasjon! Hunden er ikke barbert ned!

Skrevet

Hva er saklig kritikk i dine øyne? i mine øyne er det for eks: nei så stygg hund du har, uten å begrunne hvorfor, usaklig kritikk. "bombastisk "sannhet" basert på mangelfull, eller dårlig nyansert sannhet!" sier du, vel jeg stoler på to dyrleger jeg. Mye mulig du ikke gjør, men regner med at de har litt mer peiling enn du har. Men la oss ikke spore av denne tråden mer, hva? Lunah ble søt hun, men være obs på varmen.

De aller leste ville blitt glad for gode råd, men enkelte er visst litt for hårsåre i denne varmen..

Guro

Skrevet

Hva er saklig kritikk i dine øyne? i mine øyne er det for eks: nei så stygg hund du har, uten å begrunne hvorfor, usaklig kritikk. "bombastisk "sannhet" basert på mangelfull, eller dårlig nyansert sannhet!" sier du, vel jeg stoler på to dyrleger jeg. Mye mulig du ikke gjør, men regner med at de har litt mer peiling enn du har. Men la oss ikke spore av denne tråden mer, hva? Lunah ble søt hun, men være obs på varmen.

De aller leste ville blitt glad for gode råd, men enkelte er visst litt for hårsåre i denne varmen..

Guro

Måtte rette det siste sannhet til informasjon, da det gikk litt fort i svingene her! Saklig kritikk kommer man med på en nyansert og balansert måte. Altså man belyser saken fra alle sider og så konkluderer man! Men bevares, skriv nå hva du vil, da. Det gjør jeg! Men du må jo også tåle kommentarer på dine innlegg, ikke sant! :)

Skrevet

HOLD DERE TIL TEMA.

Og Guro, du kan logge deg inn på din egen bruker.

Syns hun ble fin, jeg. Eller, fin er kanskje ikke rett ord, men det så mye mer praktisk ut. Minner meg litt om en bouvier :P Hihi. Prøv å melde på i bouvierklassen og bare si at hun har fargefeil :)

Skrevet

Stakkars, stakkars, stakkars søplekasse- nå ble vel den full av hår tenker jeg meg :)

Ble innmari stilig- og halen er råtøff!

klippe min labbis, sånn at den får puddelklipp? :P

Hehe, stakkars støvsuger, laken og alt annet som hår fester seg på..

Skrevet

Så utrolig søt liten kropp hun hadde, nesten synd å gjemme den bort inni masse pels! Jeg synes Pippin også blir så søt når jeg klipper "for mye" (se avataren). Det må jo være en lettelse for hunder å få luftet seg litt uten all pelsen, og bare det at hun nå kan bade mye oftere er jo en stor fordel i sommervarmen! Sauer blir spinnville av yr glede de også når de er nyklipt...

Skrevet

Minna meg litt om en nyklipt sau. :wub: Sikkert deilig å få bort all den pelsen! Skal du klippe hodet også?

Hun ER en sau ^^.

Klipper kanskje hodet etterhvert, men da ser hun ut som en forvokst valp, så venter litt. Men skal tynne skjegget litt.

Guest Just me!!
Skrevet

Så skjønn! Kjenner en annen OES (fra Spania), men din er mye penere :angry:

Skrevet

Tenker hun har det deiligere nå!:lol: Så tøff hun ble da. Hvilken rase meldte du henne på i på Bjerke?

Vi skal stille i både salukiklassen og i puddelklassen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...