Gå til innhold
Hundesonen.no

Bikkjestykket i Drammen.


Mud

Recommended Posts

Hei. Er det noen drammensere som vet hvordan forholdene er på bikkjestykket for tiden? Har akkurat flyttet tilbake etter 6 års bygdeliv og har med en hund på 5 år som trenger en seriøs oppgradering i mengdemøter med fremmede hunder. Han er verdens snilleste med hanner og tisper når han er løs, men hører ikke alltid på innkalling rundt andre hunder fordi det er for "stort"for han å få leke. I bånd er det mye stygge lydeffekter, men han er like harmløs da også når han først får snust. Han har blitt bedre på de 3 årene jeg har hatt han, men pga få møter med fremmede hunder utenom trening har det blitt en overdrevent sterk opplevelse for han å se andre hunder. Å møte en ny hund 2 ganger i året på tur blir litt lite hehe..

Jeg vil gjerne vite om det er helt trygt å ta han med dit, eller om det er stor sannsynlighet for at en eller annen liten sint hund vil fly på han når han er i bånd?(det har skjedd endel ganger fordi han er stor,svart og stirrete og nå begynner han å bli småredd små hunder som bjeffer. Han tror han er aller minst selv el noe)

Tenkte et par dager i uken på bikkjestykket kunne vært sundt for han, men aner ikke hva slags type hunder som henger der nå og er redd for å gjøre vondt verre. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Drammen er bikkjestykket? Kunne tenkt meg å ha med noen av mine sånn innimellom.

Rett ved marienlyst stadion. Hvis det heter det lengre da, marienlyst badet heter visst drammensbadet nå hehe. Det var et slags fristed for hunder før hvor man slapp hundene og lot de leke sammen. Aner ikke hvordan det er der nå, men på folkemunnet heter det for evig og alltid bikkjestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvor Marienlyst er, så da kan det ikke være vanskelig å finne. Kan du finne ut om hvordan det er der nå, om det er sånn at hundene kan løpe løse?

Det var sånn sist jeg bodde i drammen sentrum og har vel vært sånn i uminnelige tider har jeg inntrykk av. Før var det et sted man møtte andre trygge hunder og kunne la valpene sosialiseres etc. Men det er jo så mye forandringer i drammen for tiden at jeg aner ikke lengre. Men jeg vet det er mange drammensere på forumet her, så jeg håper noen sitter på svaret. Alle hundefolkene jeg kjente i området har flyttet, eller hundeløse etc. Så vi trenger nye lekekamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen drammensere her? El er bikkjestykket nedlagt? Eventuellt bare drammensere med små sinte hunder her inne?

jeg bor i drammen, men er tilflyttet og ikke hørt om bikkjestykket. Men om et sånt sted finnes hadde det vært gøy me litt sosialisering;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du det????

Tror jeg var på riktig sted, men det var ikke noen andre hunder der. Den parken gikk fra Drammenshallen og opp til Austad. Men det var ikke tråkket opp mye annet enn ett par stier der, så det var ikke så lett å slippe bikkja når det stadig gikk folk uten hund der også

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg var på riktig sted, men det var ikke noen andre hunder der. Den parken gikk fra Drammenshallen og opp til Austad. Men det var ikke tråkket opp mye annet enn ett par stier der, så det var ikke så lett å slippe bikkja når det stadig gikk folk uten hund der også

Frode

åhhhå æsj det var jo kjipt hadde håpet det endelig var et sted det var skseptert av andre å slippe hunden .. men men ..

Driver du me oppdrett i Sande Frode??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhå æsj det var jo kjipt hadde håpet det endelig var et sted det var skseptert av andre å slippe hunden .. men men ..

Driver du me oppdrett i Sande Frode??

Har drevet oppdrett i nesten 15 år av Collie, men pga samlivsbrudd er alt det lagt på is.

Har kun maskotten min igjen her nå, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt busy og ikke fått fulgt med i tråden. Loke og jeg gikk en tur der her om dagen og møtte bare 2 andre hunder. Mye spor etter hunder som har herjet løse i snøen da, så mulig det fortsatt er "lov" å ha hunden løs der. Forhørt meg med folka på jobb og de mener det fortsatt er et "friområde" for hunder der. De fleste trodde stedet var fritatt fra båndtvangsloven. Men ingen visste sikkert. Mulig det er rolig der nå pga all snøen. Men det er vel ingenting i veien for å avtale et lite treff der? Området er ikke fryktelig stort, men alternativene tatt i betraktning fungerer det helt greit for hunder med så noenlunde sikker innkalling og et positivt syn på folk og dyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt busy og ikke fått fulgt med i tråden. Loke og jeg gikk en tur der her om dagen og møtte bare 2 andre hunder. Mye spor etter hunder som har herjet løse i snøen da, så mulig det fortsatt er "lov" å ha hunden løs der. Forhørt meg med folka på jobb og de mener det fortsatt er et "friområde" for hunder der. De fleste trodde stedet var fritatt fra båndtvangsloven. Men ingen visste sikkert. Mulig det er rolig der nå pga all snøen. Men det er vel ingenting i veien for å avtale et lite treff der? Området er ikke fryktelig stort, men alternativene tatt i betraktning fungerer det helt greit for hunder med så noenlunde sikker innkalling og et positivt syn på folk og dyr..

Har fri omtrent hver dag etter jobb denne uka, så ett treff skulle gå bra..Men innkallingen er det så som så med, hehe..

Han er 9 mnd og stokk døv for tida:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Jeg bor rett ved bikkjestykket (eller bikkjebetan som en eldre kar kallte det).

Har bodd der et par år. Har aldri hørt eller sett noe til at det skal være et friområde der.

Nå er det bygd barnehage der også.

Uansett så kan vel ikke en park midt i byen være fritatt for båndtvang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...