Gå til innhold
Hundesonen.no

Eagermindvalper ventes igjen!

Caroline

Recommended Posts

Wee, da krysser vi det vi har for at det kommer noen smånusk om et par måneder :whistle:

Kombinasjonen er kjempespennende, så skulle jeg hatt shelite... men, det skal jeg ikke nei *overbevisesegselv*

Ja det krysser vi fingrene for :rolleyes2: Tar gjerne begge farger og begge kjønn jeg.

Og du kan vel få deg sheltie du, nå som du har magisk støvsuger :drool: Røyteargumentet holder ikke lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Sååå spennende! Skal du beholde noen selv fra dette kullet, da?

Hva håper du på?

Tipper 3 stk, jeg. 2+1. :whistle:

Skal muligens ha en hannhund på deleie, om det blir en fin en :cry: Så har jeg ei venninne jeg synes trenger en ny valp :rolleyes2: Hun får førstevalget om hun vil ha ihvertfall. Ellers har jeg et par til som ønsker tispe, så to tisper og en hann hadde hvertfall vært fint :lol: Men gjerne 2+2, så det blir noe å velge blant i begge kjønn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan vel få deg sheltie du, nå som du har magisk støvsuger :cry: Røyteargumentet holder ikke lenger!

Johoho, for den magiske støvsugeren funker dårlig oppi møbler. Der gjorde Harry en bommert, altså! :rolleyes2:

Men heldigvis så her jeg ikke plass til flere hunder her, og har planer om to nye hunder i år som skal ut på fôr, så.. :whistle:

Jeg tipper tre valper; en tric og en sobel hann, og en sobel tispe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gniene dere er på tisper :lol: Fikk jeg nok tisper i forrige kull kanskje? Hehe..

Jóga fikk forøvrig 3 valper i forrige kull, 1 sobel tispe og 2 tricolour hanner, men da ble hun paret med en tricolour. Hun er selv fra et kull på 4, og kullsøsteren har hatt 3 kull, med 4, 5 og 2 valper. Spennende blir det hvertfall :P

Johoho, for den magiske støvsugeren funker dårlig oppi møbler. Der gjorde Harry en bommert, altså! :P

Men heldigvis så her jeg ikke plass til flere hunder her, og har planer om to nye hunder i år som skal ut på fôr, så.. :P

Jeg tipper tre valper; en tric og en sobel hann, og en sobel tispe :P

Pfft, detaljer! Skinnsofa er fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått halvannen uke siden første paring. Jóga er nå hjemme hos meg, men skal nok være noen uker hos mamma før hun kommer hit igjen en uke før termin. Sist hun var her var hun sitt vanlige jeg (litt "over the top"), nå er hun absolutt mye roligere (altså på nivå med de andre, kanskje enda roligere), så jeg har en god følelse så langt :D Oppdatering følger etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått halvannen uke siden første paring. Jóga er nå hjemme hos meg, men skal nok være noen uker hos mamma før hun kommer hit igjen en uke før termin. Sist hun var her var hun sitt vanlige jeg (litt "over the top"), nå er hun absolutt mye roligere (altså på nivå med de andre, kanskje enda roligere), så jeg har en god følelse så langt :D Oppdatering følger etterhvert..

Spennende! Vi krysser fingre og labber for små "Eagermind'ere" :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult! :icon_cry:

Hva er bakgrunnen/meningen med kennelnavnet Eagermind? :(

Tja, synes det sier seg litt selv? At jeg ønsker å oppdrette hunder som ikke bare er friske, følger standarden og dermed er pene å se på, jeg ønsker at de skal ha noe "mellom øra" og kunne brukes til noe også. Pluss at det er litt sånn min egen mentalitet er også, jeg vil veldig mye og er ganske ivrig til sinns :lol:

Ellers takk for kommentarer :icon_confused: Ser ut som Jóga skal få være her hele drektigheten allikevel, så hun slipper unødig reising. Så kan det hende Silma reiser opp til mamma en tur istedet, det er visst tomt der uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, synes det sier seg litt selv? At jeg ønsker å oppdrette hunder som ikke bare er friske, følger standarden og dermed er pene å se på, jeg ønsker at de skal ha noe "mellom øra" og kunne brukes til noe også. Pluss at det er litt sånn min egen mentalitet er også, jeg vil veldig mye og er ganske ivrig til sinns :icon_confused:

Ellers takk for kommentarer :icon_cry: Ser ut som Jóga skal få være her hele drektigheten allikevel, så hun slipper unødig reising. Så kan det hende Silma reiser opp til mamma en tur istedet, det er visst tomt der uten hund.

Heh, hva betyr egentlig Eagermind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...