Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags hund skal du ha når du blir skikkelig gammel?


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Ja, må ha en Bichon Frisee! :P Den skal bare spise rullekake med sironsmak og fyrstekake. Hver tirsdag skal vi til friseeerdamen (som min bestemor kaller det) og krølle håret.. OG farge det litt sånn blålilla. Hun skal hete Gullveig...

:)

Jeg lurer litt på dvergpincher jeg. Hvis jeg ikke har skrevet det før i denne tråden. Kunne det være noe for en gammel krok? De er veldig fine iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir gammel (som i dårlig til beins) så skal jeg fortsatt ha minst en belger + en firehjuling.

Så kan jeg frese rundt på lange turer i skogen her og kjøre gjennom runderingsløyper og det som er *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg nok tilbake til den moderate akitaen på mine eldre dager,siden jeg regner med at som olding er det nok med en turvenn og selskapshund da de strebsomme dager er forbi.Ikke mer sykling,weightpull og sacco,eller lydighet og utstilling.Kanskje utstilling da,men oldinger liker seg vel best på en enkel tur..Utstilling kan man bli lei av...

Skal ikke se vekk fra at det blir Chinese Crested eller Napolitaner heller.En fordel med nappen er at man muligens kan skaffe den når man er 70,og så dør kanskje begge ved feks 76 års alder.Skaffer man seg en hund med lang levetid når man selv er gammel så dør man vel fra den vil jeg tro...Men nå tenkte jeg skikkelig olding da,høhø!

Det kommer nok an på hvordan jeg holder meg i form.En akita vil nok passe best for meg,men en CC erstatter nok den evigvarende moten der man ser for seg "gammal dame med puddel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går jeg nok tilbake til den moderate akitaen på mine eldre dager,siden jeg regner med at som olding er det nok med en turvenn og selskapshund da de strebsomme dager er forbi.Ikke mer sykling,weightpull og sacco,eller lydighet og utstilling.Kanskje utstilling da,men oldinger liker seg vel best på en enkel tur..Utstilling kan man bli lei av...

Skal ikke se vekk fra at det blir Chinese Crested eller Napolitaner heller.En fordel med nappen er at man muligens kan skaffe den når man er 70,og så dør kanskje begge ved feks 76 års alder.Skaffer man seg en hund med lang levetid når man selv er gammel så dør man vel fra den vil jeg tro...Men nå tenkte jeg skikkelig olding da,høhø!

Det kommer nok an på hvordan jeg holder meg i form.En akita vil nok passe best for meg,men en CC erstatter nok den evigvarende moten der man ser for seg "gammal dame med puddel"

Når jeg blir 80 skal jeg ha tøy-hund. Trengs ikke å lufte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, kunne vel tenkt meg et par småttiser. Sheltie, japansk spisshund, schipperke, manchester eller border terrier. Kanskje pinscher eller whippet? Vel, skulle vel egentlig alltid hatt belger, men funker kanskje dårlig med 90-år gamle meg med gåstol? Vel, blir jo neppe 90 med røykingen min, så kanskje hele problemstillingen er uaktuell uansett :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på dvergpincher jeg. Hvis jeg ikke har skrevet det før i denne tråden. Kunne det være noe for en gammel krok? De er veldig fine iallefall.

Om du fortsatt har humoren i orden og ikke velter overende av en ivrig, liten hoppende tass så passer nok en dvergpinscher fint :hyper:

Hvis jeg blir gammel og grå skal jeg nok ha dp eller miniatyr bullterrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jo jeg skulle ha en lancashire heeler i alderdommen, men har en nå og ser at de har superaktive, så spørs om jeg ikke må revurdere den planen. Mulig jeg satser på en grand danois eller noe slikt digert :) Litt greit å ha en rase som ikke lever lenge, så kan vi dø nogenlunde samtidig :) Huff, nei, haha :hyper: Så hm, jeg vet jammen ikke helt. Kanskje en alaska husky som kan trekke meg i gåstolen? Eller en liten mynde, eller en basenji... eller nei, jeg må ha en stor vakthund som kan skremme vettet av de som vil plage en liten dame. Så bullmastiff eller noe i den duren! Og greier jeg ikke gå med den, så får den enten trekke meg i rullestol eller så leier jeg inn en til å lufte den! Hah, planen klar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må ha en Bichon Frisee! :hyper: Den skal bare spise rullekake med sironsmak og fyrstekake. Hver tirsdag skal vi til friseeerdamen (som min bestemor kaller det) og krølle håret.. OG farge det litt sånn blålilla. Hun skal hete Gullveig...

Jeg skal ha rullator med sånn kurv forann, så kan Gullveig sitte oppi der.

Ah, meget gode poeng! Med firhjuling på sommeren og scooter på vinteren, skal jeg nok greie meg fint med mine store molossere. Men det hørtes koselig ut med en liten en i kurven som jeg kan dra til frisørdamen sammen med. Men mine molossere og jeg skal på spa sammen. Dere vet, jeg er 156 nå, tro hvor mye jeg har minket til jeg er oldis?! Ser det for meg, trippende rundt med digre molosser og en liten Gullveig. Ja, min skal også hete Gullveig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, meget gode poeng! Med firhjuling på sommeren og scooter på vinteren, skal jeg nok greie meg fint med mine store molossere. Men det hørtes koselig ut med en liten en i kurven som jeg kan dra til frisørdamen sammen med. Men mine molossere og jeg skal på spa sammen. Dere vet, jeg er 156 nå, tro hvor mye jeg har minket til jeg er oldis?! Ser det for meg, trippende rundt med digre molosser og en liten Gullveig. Ja, min skal også hete Gullveig.

De burde hete Gullveig alle sammen. :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dvergpincher kanskje kunne vært noe. Hadde en eldre dame i blokken jeg bodde i når jeg var jentunge. Så ut til at de hadde det fint sammen.

Cairn? Nja, min er så utrolig matglad, så er redd hun hadde blitt smellfeit dersom hun var hos en litt bløthjertet gamling. (Det vil jo jeg bli når jeg blir gammel, gå på tur med hunden, plukke blomster og mate fuglene. Ooog spise kamferdrops selvsagt)

Ihvefall ha en hund av en rase som ikke er velkjent som notoriske matvrak, og godteriplyndrere.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...