Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt valpeshow på Ler

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

NCCK avd Midtnorge arrangerer valpeshow på Ler 7 og 8 februar. Alle raser (unntatt harehunder). Sted: Flå samfunnshus på Ler. Dommer lørdag (gr 1, 2, 4/6, 5, 7 og 10): Karl Eddie Berge. Dommer søndag (gruppe 3, 8 og 9): Marianne Holmli. Påmelding: [email protected]. (Mobil 99639286). Frist for påmelding og betaling: 25 januar. Pris pr valp: 200. Kontonummer: 42406235186

Nå har jeg skrevet alt som sto på lappen jeg fikk på Ler i helga, siden jeg ikke finner disse opplysningene noe sted på nett. Valpeshow skal vel ikke være hemmelige?

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Vita blir 9 måneder 6. februar <_<

Og Leah den 7. <_<

Jeg ringte og spurte om jeg kunne melde på Selma, men hun var for liten gitt!

Hvor gammel vil Selma være da?

Skrevet
Jeg ringte og spurte om jeg kunne melde på Selma, men hun var for liten gitt!

Æsj, jeg trodde de var litt fleksible når valpen er noen dager for ung!

Skrevet
Hvor gammel vil Selma være da?

Hun er 4 mnd den 2. feb...Dama i telefonen mente at hun blir det 13 feb (fordi hun er født 13 okt..) Nå er det jo ikke 28 dager i hver mnd...Men ville ikke krangle med damen. Hun sa at Selma er for ung. :icon_confused:

Skrevet
Hun er 4 mnd den 2. feb...Dama i telefonen mente at hun blir det 13 feb (fordi hun er født 13 okt..) Nå er det jo ikke 28 dager i hver mnd...Men ville ikke krangle med damen. Hun sa at Selma er for ung. :icon_confused:

Altså, hvis hun er født 13. okt så er hun 4 måneder 13. februar. Man teller jo ikke antall dager pr måned sånn sett, men går fra dato til dato.

Når det er sagt så var det ikke noe problem for meg å melde på C til chowchowklubbens valpeshow 4 dager for ung i fjor..

Skrevet

4 mnd ja. Men det går vel fra dato til dato. Selma blir altså 4 måneder 13 februar.

Send en mail til klubben og spør en gang til du Sara. Gruppe 3 går på søndag, da mangler hun 5 dager på å være gammel nok. Så firkantet synes jeg ikke man skal være når det gjelder valpeshow.

Skrevet
Altså, hvis hun er født 13. okt så er hun 4 måneder 13. februar. Man teller jo ikke antall dager pr måned sånn sett, men går fra dato til dato.

Æsj

Skrevet

På shäferhundklubben sitt valpeshow i september stilte det faktisk en st.bernhard som fylte 3 mnd. dagen etter!

Det er litt for tidlig synes jeg.

Skrevet

ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Skrevet
ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Jeg hadde meldt henne på via mail og skrevet at hun blir 16 uker 2 feb. Så får du se hvilket svar du får. Kan jo være de ikke teller så nøye på det om du skriver det slik?

Skrevet

Be mamsen din om å melde henne på, og så juger du på alderen. Skriv at hun ble født 4. oktober. Det er jo uoffisielt så regnr trenger man jo ikke :icon_confused:

Rart at de skal være så strenge i år, de var ikke det i fjor. Da sa jo damen selv når jeg ringte og spurte om hun fikk være med: "Er hun registrert enda? Neivel, da kan vi jo bare si at hun er født 6. november, ingen som sjekker det lell".

De tjener nesten ingenting på valpeshowene så rart at de ikke griper alle muligheter egentlig. Hundefestivalen har ikke flere valpeshow pga den dårlige inntjeningen.

Skrevet

Hvis arrangøren bruke DogWeb Arra for å lage katalog, er det ikke mulig å legge inn valper som er for unge.

Siden det er 4 1/3 uke i hver måned, så er det nok ikke noe argument at valpen er 16 uker... Alder i måneder telles fra dato til dato. Gjør du ikke det når du regner din egen alder også?

Skrevet
Be mamsen din om å melde henne på *klippe*

Hvorfor skal ho mor gjøre det? :icon_confused: Håper du ikke tror at jeg er tolv år eller noe. Har skjedd før på doggis det altså. Kanskje ikke så rart når jeg kaller mora mi for mamsen osv... :icon_confused: ....er 27 år :closedeyes:

Skrevet
Hvorfor skal ho mor gjøre det? :icon_confused: Håper du ikke tror at jeg er tolv år eller noe. Har skjedd før på doggis det altså. Kanskje ikke så rart når jeg kaller mora mi for mamsen osv... :icon_confused: ....er 27 år :closedeyes:

Ikke sånn ment - men du har jo vært i kontakt med dem og sannsynligvis presentert deg? Hvis du da melder på og navnet ditt kjennes igjen så vet de jo at Selma ikke er gammel nok :icon_redface:

Skrevet
Ikke sånn ment - men du har jo vært i kontakt med dem og sannsynligvis presentert deg? Hvis du da melder på og navnet ditt kjennes igjen så vet de jo at Selma ikke er gammel nok :icon_confused:

ahaa, da skjønner jeg!

Ja mamsen, nå vet du hva du må gjøre :icon_confused: .

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...