Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt valpeshow på Ler

Symra&Pippin

Recommended Posts

NCCK avd Midtnorge arrangerer valpeshow på Ler 7 og 8 februar. Alle raser (unntatt harehunder). Sted: Flå samfunnshus på Ler. Dommer lørdag (gr 1, 2, 4/6, 5, 7 og 10): Karl Eddie Berge. Dommer søndag (gruppe 3, 8 og 9): Marianne Holmli. Påmelding: hilde.munk@loqal.no. (Mobil 99639286). Frist for påmelding og betaling: 25 januar. Pris pr valp: 200. Kontonummer: 42406235186

Nå har jeg skrevet alt som sto på lappen jeg fikk på Ler i helga, siden jeg ikke finner disse opplysningene noe sted på nett. Valpeshow skal vel ikke være hemmelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Hvor gammel vil Selma være da?

Hun er 4 mnd den 2. feb...Dama i telefonen mente at hun blir det 13 feb (fordi hun er født 13 okt..) Nå er det jo ikke 28 dager i hver mnd...Men ville ikke krangle med damen. Hun sa at Selma er for ung. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 4 mnd den 2. feb...Dama i telefonen mente at hun blir det 13 feb (fordi hun er født 13 okt..) Nå er det jo ikke 28 dager i hver mnd...Men ville ikke krangle med damen. Hun sa at Selma er for ung. :icon_confused:

Altså, hvis hun er født 13. okt så er hun 4 måneder 13. februar. Man teller jo ikke antall dager pr måned sånn sett, men går fra dato til dato.

Når det er sagt så var det ikke noe problem for meg å melde på C til chowchowklubbens valpeshow 4 dager for ung i fjor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd ja. Men det går vel fra dato til dato. Selma blir altså 4 måneder 13 februar.

Send en mail til klubben og spør en gang til du Sara. Gruppe 3 går på søndag, da mangler hun 5 dager på å være gammel nok. Så firkantet synes jeg ikke man skal være når det gjelder valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Jeg hadde meldt henne på via mail og skrevet at hun blir 16 uker 2 feb. Så får du se hvilket svar du får. Kan jo være de ikke teller så nøye på det om du skriver det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be mamsen din om å melde henne på, og så juger du på alderen. Skriv at hun ble født 4. oktober. Det er jo uoffisielt så regnr trenger man jo ikke :icon_confused:

Rart at de skal være så strenge i år, de var ikke det i fjor. Da sa jo damen selv når jeg ringte og spurte om hun fikk være med: "Er hun registrert enda? Neivel, da kan vi jo bare si at hun er født 6. november, ingen som sjekker det lell".

De tjener nesten ingenting på valpeshowene så rart at de ikke griper alle muligheter egentlig. Hundefestivalen har ikke flere valpeshow pga den dårlige inntjeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis arrangøren bruke DogWeb Arra for å lage katalog, er det ikke mulig å legge inn valper som er for unge.

Siden det er 4 1/3 uke i hver måned, så er det nok ikke noe argument at valpen er 16 uker... Alder i måneder telles fra dato til dato. Gjør du ikke det når du regner din egen alder også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be mamsen din om å melde henne på *klippe*

Hvorfor skal ho mor gjøre det? :icon_confused: Håper du ikke tror at jeg er tolv år eller noe. Har skjedd før på doggis det altså. Kanskje ikke så rart når jeg kaller mora mi for mamsen osv... :icon_confused: ....er 27 år :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ho mor gjøre det? :icon_confused: Håper du ikke tror at jeg er tolv år eller noe. Har skjedd før på doggis det altså. Kanskje ikke så rart når jeg kaller mora mi for mamsen osv... :icon_confused: ....er 27 år :closedeyes:

Ikke sånn ment - men du har jo vært i kontakt med dem og sannsynligvis presentert deg? Hvis du da melder på og navnet ditt kjennes igjen så vet de jo at Selma ikke er gammel nok :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sånn ment - men du har jo vært i kontakt med dem og sannsynligvis presentert deg? Hvis du da melder på og navnet ditt kjennes igjen så vet de jo at Selma ikke er gammel nok :icon_confused:

ahaa, da skjønner jeg!

Ja mamsen, nå vet du hva du må gjøre :icon_confused: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...