Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt valpeshow på Ler


Symra&Pippin

Recommended Posts

NCCK avd Midtnorge arrangerer valpeshow på Ler 7 og 8 februar. Alle raser (unntatt harehunder). Sted: Flå samfunnshus på Ler. Dommer lørdag (gr 1, 2, 4/6, 5, 7 og 10): Karl Eddie Berge. Dommer søndag (gruppe 3, 8 og 9): Marianne Holmli. Påmelding: hilde.munk@loqal.no. (Mobil 99639286). Frist for påmelding og betaling: 25 januar. Pris pr valp: 200. Kontonummer: 42406235186

Nå har jeg skrevet alt som sto på lappen jeg fikk på Ler i helga, siden jeg ikke finner disse opplysningene noe sted på nett. Valpeshow skal vel ikke være hemmelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Hvor gammel vil Selma være da?

Hun er 4 mnd den 2. feb...Dama i telefonen mente at hun blir det 13 feb (fordi hun er født 13 okt..) Nå er det jo ikke 28 dager i hver mnd...Men ville ikke krangle med damen. Hun sa at Selma er for ung. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er 4 mnd den 2. feb...Dama i telefonen mente at hun blir det 13 feb (fordi hun er født 13 okt..) Nå er det jo ikke 28 dager i hver mnd...Men ville ikke krangle med damen. Hun sa at Selma er for ung. :icon_confused:

Altså, hvis hun er født 13. okt så er hun 4 måneder 13. februar. Man teller jo ikke antall dager pr måned sånn sett, men går fra dato til dato.

Når det er sagt så var det ikke noe problem for meg å melde på C til chowchowklubbens valpeshow 4 dager for ung i fjor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 mnd ja. Men det går vel fra dato til dato. Selma blir altså 4 måneder 13 februar.

Send en mail til klubben og spør en gang til du Sara. Gruppe 3 går på søndag, da mangler hun 5 dager på å være gammel nok. Så firkantet synes jeg ikke man skal være når det gjelder valpeshow.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Jeg hadde meldt henne på via mail og skrevet at hun blir 16 uker 2 feb. Så får du se hvilket svar du får. Kan jo være de ikke teller så nøye på det om du skriver det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Be mamsen din om å melde henne på, og så juger du på alderen. Skriv at hun ble født 4. oktober. Det er jo uoffisielt så regnr trenger man jo ikke :icon_confused:

Rart at de skal være så strenge i år, de var ikke det i fjor. Da sa jo damen selv når jeg ringte og spurte om hun fikk være med: "Er hun registrert enda? Neivel, da kan vi jo bare si at hun er født 6. november, ingen som sjekker det lell".

De tjener nesten ingenting på valpeshowene så rart at de ikke griper alle muligheter egentlig. Hundefestivalen har ikke flere valpeshow pga den dårlige inntjeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææææsj! Har ikke lyst til å gi meg på denne. Hun blir jo 16 uker 2 feb! 16 uker ER 4 måneder...

Greit jeg skal gi meg, men synes det er litt rart. Jeg kan si at hun er 16 uker, men ikke gammel nok til å stille i valpeshow...?

Hvis arrangøren bruke DogWeb Arra for å lage katalog, er det ikke mulig å legge inn valper som er for unge.

Siden det er 4 1/3 uke i hver måned, så er det nok ikke noe argument at valpen er 16 uker... Alder i måneder telles fra dato til dato. Gjør du ikke det når du regner din egen alder også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be mamsen din om å melde henne på *klippe*

Hvorfor skal ho mor gjøre det? :icon_confused: Håper du ikke tror at jeg er tolv år eller noe. Har skjedd før på doggis det altså. Kanskje ikke så rart når jeg kaller mora mi for mamsen osv... :icon_confused: ....er 27 år :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ho mor gjøre det? :icon_confused: Håper du ikke tror at jeg er tolv år eller noe. Har skjedd før på doggis det altså. Kanskje ikke så rart når jeg kaller mora mi for mamsen osv... :icon_confused: ....er 27 år :closedeyes:

Ikke sånn ment - men du har jo vært i kontakt med dem og sannsynligvis presentert deg? Hvis du da melder på og navnet ditt kjennes igjen så vet de jo at Selma ikke er gammel nok :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sånn ment - men du har jo vært i kontakt med dem og sannsynligvis presentert deg? Hvis du da melder på og navnet ditt kjennes igjen så vet de jo at Selma ikke er gammel nok :icon_confused:

ahaa, da skjønner jeg!

Ja mamsen, nå vet du hva du må gjøre :icon_confused: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...