Gå til innhold
Hundesonen.no

rotmannen Elias:)

rottmaneier

Recommended Posts

Skrevet

tenkte jeg skulle lage en liten presentasjon av min kjære hund Elias:) han er blanding av dobberman/rottweiler på 3 år. Han er en av 13, og den største i kullet. han veier 58 kilo og er 77 cm i mankehøyde :shocked: Han er bestevenn med pusen i huset, han blir kjempeglad når han kommer hjem fra sin daglige vandring :rolleyes:

Hvis Elias kunne velge hva han ville gjort hele tiden, så hadde det vært: løpe på jordet og i skogen hele dagen! løpe etter pinner og baller er bare dødskult! leke med andre hunder er også høyt på lista :whistle:

Bruker han ellers til snørekjøring og skal melde oss på spesialsøk ganske snart :blink:

post-5074-1232049236_thumb.jpg

post-5074-1232049354_thumb.jpg

post-5074-1232049571_thumb.jpg

post-5074-1232049805_thumb.jpg

post-5074-1232050542_thumb.jpg

post-5074-1232050701_thumb.jpg

post-5074-1232050740_thumb.jpg

Skrevet
Kjempe pen, og så søtt med ham og katten i samme seng da :D

Tihi, ja, katten er over han på rangstigen tror jeg! hvis katten ligger i senga hans, så tørr ikke Elias og legge seg der som regel :D men de er jo verdens beste venner da:)

Skrevet

Så utrolig pen! Han så virkelig ut som en maskulin utgave av Roya, kanskje bare med littegrann mer rottweilerpreg i hodet/ansiktet?

Her er et bilde til sammenligning:

Pensjonatet_105.JPG

Skrevet
Så utrolig pen! Han så virkelig ut som en maskulin utgave av Roya, kanskje bare med littegrann mer rottweilerpreg i hodet/ansiktet?

Ja, tror han er litt kraftigere enn din i ansiktet:) men han er virkelig 50/50 blanding med tanke på utseende! mange som tror han er renraset dobber eller renraset rottis, bortsett fra at de sier: han er vel litt for stor til standarden? hehe.. men når han står ved siden av en dobbermann har han veldig lik kropp som den i forhold til rottisen! Han har utrolig stor brystkasse og smal rundt midjen, slik en dobbis er i forhold til rottisen. men han har rottisen sin pels (underull), og litt kraftigere i ansiktet enn dobbisen. så all over, en god blanding:) Roya virker veldig flott! Elias hadde nok likt henne godt;P

• 10 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...