Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan man klage på frisørjobb?


Mirai

Recommended Posts

Var hos frisøren i går for å stripe håret lysere, og ta etterveksten. Jeg sa på starten at jeg ikke ville ha tykke striper som syns oppå toppen/rundt ved skillen, og det skulle ikke være noe problem. Men hva har jeg nå? Jo, flere rimelig tydelige ca hvite striper på toppen av hodet. Ikke som forventet, og ikke sånn kjempefint.

Selve frisyren ble fin, men jeg føler meg litt som hun her:

anna-paquin-xmen3-rogue1.jpg

Jeg er litt sjenert i forhold til sånne ting, jeg syns det er ubehagelig å klage på det noen har gjort, men samtidig betalte jeg mer enn nok til at jeg har lyst til å la det gå uten at jeg er helt fornøyd.

Skal jeg bare gå tilbake og si at jeg ikke er helt fornøyd og vil de skal rette det opp, burde jeg ringe først osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos frisøren i går for å stripe håret lysere, og ta etterveksten. Jeg sa på starten at jeg ikke ville ha tykke striper som syns oppå toppen/rundt ved skillen, og det skulle ikke være noe problem. Men hva har jeg nå? Jo, flere rimelig tydelige ca hvite striper på toppen av hodet. Ikke som forventet, og ikke sånn kjempefint.

Selve frisyren ble fin, men jeg føler meg litt som hun her:

anna-paquin-xmen3-rogue1.jpg

Jeg er litt sjenert i forhold til sånne ting, jeg syns det er ubehagelig å klage på det noen har gjort, men samtidig betalte jeg mer enn nok til at jeg har lyst til å la det gå uten at jeg er helt fornøyd.

Skal jeg bare gå tilbake og si at jeg ikke er helt fornøyd og vil de skal rette det opp, burde jeg ringe først osv?

Ja det skal være fult mulig å gjøre. Om du har gitt tydelig beskjed om ønskene dine og det ikke blir slik.

Enten fikser dem det eller du får ett gavekort om det ikke kan rettes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sjenert i forhold til sånne ting, jeg syns det er ubehagelig å klage på det noen har gjort, men samtidig betalte jeg mer enn nok til at jeg har lyst til å la det gå uten at jeg er helt fornøyd.

Skal jeg bare gå tilbake og si at jeg ikke er helt fornøyd og vil de skal rette det opp, burde jeg ringe først osv?

Jeg ringte en gang og sa at jeg desverre ikke var fornøyd og fikk komme ned å ta farginga på nytt uten noe ekstra.

Går fint ann å klage uten å være ufin og de aller fleste er tross alt avhengig av fornøyde kunder :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil hvertfall ikke betale noe MER :ahappy: Til den prisen burde det vært bra allerede første gangen, hehe... men nå har jeg fått en dag til å se på det, og jeg føler jeg blir mer og mer misfornøyd. Samtidig er jeg litt redd for at det skal bli verre om de skal rette opp.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har gjort det flere ganger jeg!

Har bare fortalt at det ikke ble slik jeg tenkte, og da har de vært kjempehyggelige og de har som regel fiksa det ganske kjapt.

Jeg har klaget på frisørjobb en gang, da klippet frisøren nærmere 20 cm mer enn hun skulle, og da jeg fikk pengene tilbake.

:ahappy: 20 cm mer? Jøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos frisøren i går for å stripe håret lysere, og ta etterveksten. Jeg sa på starten at jeg ikke ville ha tykke striper som syns oppå toppen/rundt ved skillen, og det skulle ikke være noe problem. Men hva har jeg nå? Jo, flere rimelig tydelige ca hvite striper på toppen av hodet. Ikke som forventet, og ikke sånn kjempefint.

Selve frisyren ble fin, men jeg føler meg litt som hun her:

*BILDE*

Jeg er litt sjenert i forhold til sånne ting, jeg syns det er ubehagelig å klage på det noen har gjort, men samtidig betalte jeg mer enn nok til at jeg har lyst til å la det gå uten at jeg er helt fornøyd.

Skal jeg bare gå tilbake og si at jeg ikke er helt fornøyd og vil de skal rette det opp, burde jeg ringe først osv?

Så lenge du er høflig og saklig kan jeg ikke se noe problem med å klage, de aller fleste frisører vil rette opp tabben sin gratis. Men ta det rimelig kjapt, mens de har deg som kunde ferskt i minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klaget på frisørjobb og fikk tilgodelapp på beløpet. Dog har jeg flere ganger vært meget misfornøyd med resultatet uten å si ifra og bare aldri dratt dit igjen, dumt, men men.

Hvis det er slik at stripene er for tykke er det veldig liten jobb å fikse. Det er bare å fylle i noen mørkere striper i stripene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du klage! Bare si "Hei, jeg var inne her og stripet meg her om dagen. Det ble ikke helt sånn jeg hadde tenkt *forklare*. Kan dere gjøre noe med dette?" Sist jeg var hos frisør og klaget på noe så hadde jeg rosa hår da så var ikke nødvendig med forklaring.... *fnise*

Bente20rosa20h_r.gif

Vet ikke om det synes da, men håret var SKIKKELIG babyrosa! 4 år gamle jenter sukket henført når jeg gikk forbi..... :ahappy: Trodde jeg hadde et bilde hvor rosafargen kom skikkelig fram også, men det hadde jeg visst ikke lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir man ikke fornøyd med klippen/fargingen så skal man dra tilbake å klage, det var beskjeden jeg fikk hos en frisør jeg kjenner. Er frisørsalongen seriøs, så retter de opp i det på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Gå tilbake, forklar hva du ikke er fornøyd med og at du poengterte at stripene skulle være smalere.

Vurderte en gang å klage hos frisøren, men fant ut at jeg ikke gadd å bruke de flere ganger. Var ca 25 år og så ut som om en unge på 5 år hadde klipt meg. Hadde langt hår og ble skamklippt slik at det så ut som om jeg hadde parykk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det der er ikke gøy. Been there, done that. Og det ble ikke bra. Jeg hadde 2cm kort hår på det korteste.... Ikke spør etter bilde, for jeg holdt meg unna alt som het kamera til håret så ok ut igjen.

Jeg klagde og fikk hele beløpet inn på konto etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
*klippe*

Det ble jo litt som Rouge i X-men... Pent det vel... :)

250px-Rogue_Vol_3.jpg

OT: Uten sammenligning forøvrig... Noen får faktisk slike grå "striper" i panneluggen. min mor begynte å få "grå" (egentlig driv-hvitt) hår i panneluggen da hun var 18 år. Hun fikk høre at hun var forfengelig som brukte penger på å lysne håret sitt (dette var på slutten av 50-tallet). Nå har jeg passert 30 og har noen få grå hår (håper det ikke dukker opp mange de nærmeste årene :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å huske at jeg klagde en gang. Eller, fikk tante til å ringe. Jeg kunne komme å få fikset "skaden". Men turte ikke nærme meg frisørsalongen igjen, siden det var samme person som skulle "fikse" det.

Fikk kommentar fra en person etter at jeg hadde klipt meg der: "Oi...men det blir sikkert bedre etter at du har vasket det..". Og da hadde jeg akkurat gjort det... <_<

Aldri mer! Etter det har jeg hatt frisørskrekk.

Men du burde klage, for det høres ut som en smal sak å farge det slik at det blir sånn som du hade tenkt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal manne meg opp og ringe dit i morgen! Føler det samme som deg Tapper, at det er litt flaut å sitte der med samme person som skal rette det opp igjen :) Hehe.. men det er jo julegaven min, så jeg vil være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal manne meg opp og ringe dit i morgen! Føler det samme som deg Tapper, at det er litt flaut å sitte der med samme person som skal rette det opp igjen :) Hehe.. men det er jo julegaven min, så jeg vil være fornøyd.

Hm, jeg vil anta at det er full forståelse hos frisørene dersom en sier at en ønsker en annen frisør. Man har jo tross alt fått en dårlig erfaring med den første og vil i grunnen ikke at vedkommende skal komme nær håret igjen. Så si gjerne det du, bare på en pen måte... "kunne jeg få en annen frisør....." holder i massevis, de skjønner hvorfor :)

MEN, hva vet jeg- er årevis siden jeg sist satt i en frisørstol og det kan man jo også se *klappe seg på kråkeredet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...