Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter whippetvalper

Kristinh

Recommended Posts

arwenhage.jpg

Her er Seregon Arwen som er mor til de ventede valpene. Hun har 2 cert og flere bis plasseringer som valp og en som voksen + gruppeplasseringer.

Kommer til å oppdatere med bilder av foreldrene hennes også slik at dere får se hvordan de også ser ut.

kanskje ikke det beste bildet av henne siden hun står litt bakpå ..Men de som kan ekstriør ser jo kvalitene i henne. Hun er mort til flere hunder hær inne som f.eks Felix til Tonje, og Whilma som er avbildet på denne tråden.

Arwen er 1 ukers drektig i dag og er i kjempe flott form.

Ha en super dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 247
  • Created
  • Siste svar

*sukk*

Whippetvalper er noe av det søteste innen hundevalper, med lange sine snuter, bedårende øyne og flappsette ører rett ut :D For meg er dette den fineste fargen også - lys brindle med hvitt.

Satser på effektiv bildespaming om 7 uker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippet oppdaget jeg ikke før en venninne av meg kjøpte seg en, og for noen grasiøse herlige skapninger. Og enda bedre i levende live enn bilder, selv om bildene heller ikke skremmer noen. Herlig rase og morsomme ikke minst. Her skal jeg fortsette å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og hær fortsetter dagen med en ny hund som også ligger på stamtavalen til de ventede valpene.

Rascal_Herning_web.jpg

Dette er en flott herre mann som kommer Airescot kennel, han heter Multi Ch Airescot Ruby Rascal, også en av mine favoritter på stamtavlen. Han bor nå fortiden i England hos June Mines som er både dommer og oppdretter på rasen. Etter min mening en Whippet som har hatt veldig stor betydning for rasen.

Han er far til Scarnbro`s Dream Devine. Og for å bare tillføye en ting til er at jeg var den første som brukte han i avl. og han er far til mit Ra kull Som f.eks NSuch Nord-Uv02 Courtborne Rawhins(avbildet med hode bilde i profilen min) og bror, en storvinner som jeg også har som heter Int Nord Kbhv-06 Nv-07, Sbis Courtborne Ramazotti. For å bare skryte ennå litt mere ble den sistnevnte hunden Bir i Sverige av 250 Whippets av hunder fra både Italia, England, Norge, Sverige, Danmark, Latvia, USA, Canada,Frankriket, Nederland... ( og kanskje noen flere).På whippetcongressen ble det også invitert de mestvinnende whippetene rundt om i Norden og med 3 kjenete oppdrettere som dommer, ble han også der best in show:) Derfor syns jeg han må få en plass under hær.

erosbir.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo.jpg

Courtborne Jazz-Legolas er far til Arwen

courtborne_skarleth.jpg

Mor av Courtborne Jazz-Legolas

Hennes navn er N S uch Courtborne Skarleth og hadde før hun ble to år 14 cert og flere cacib og har gjort det også stort i ustsillings ringen med flere bis plasseringer.

og Far er Fin, Nor, Swed, Can & Am Ch, DC, FCh, SC, ROMX Sporiting Fields Jazz Fest og kommer fra USA Kjent for sine utrolig flotte bevegelser

rory.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er Arwen 3 uker og 3 dager på vei og hun er i kjempe form;) så nå venter vi bare på å se om magen snart begynne å vokse og at det er små barn der inne.. kjempe spennende dette altså..

Ellers var vi litt uheldig hær om dagen og en cokcer spaniel kom løs og skulle ta mine hunder når vi gikk tur. Det var ingen hyggelig opplevlese, hverken for meg eller hundene. Mine prøvde fortvilet å komme seg unne denne glefse bikja. Jeg ropte til eiern at hun måtte komme å ta denne hunden og at hunden min var drektig.. Men dette sier jo hvor godt gemytt jeg har på mine hunder at det ikke ble noen slåsskamp heldigvis. Carmen saluki skulle tydeligvis forsvare de små whippetfrøknene og mønstret opp og ga hunden klar beskjed "at rør de ikke." Gikk jo heldigvis bra til slutt.. puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Da er Arwen 3 uker og 3 dager på vei og hun er i kjempe form;) så nå venter vi bare på å se om magen snart begynne å vokse og at det er små barn der inne.. kjempe spennende dette altså..

Ellers var vi litt uheldig hær om dagen og en cokcer spaniel kom løs og skulle ta mine hunder når vi gikk tur. Det var ingen hyggelig opplevlese, hverken for meg eller hundene. Mine prøvde fortvilet å komme seg unne denne glefse bikja. Jeg ropte til eiern at hun måtte komme å ta denne hunden og at hunden min var drektig.. Men dette sier jo hvor godt gemytt jeg har på mine hunder at det ikke ble noen slåsskamp heldigvis. Carmen saluki skulle tydeligvis forsvare de små whippetfrøknene og mønstret opp og ga hunden klar beskjed "at rør de ikke." Gikk jo heldigvis bra til slutt.. puh!

Uff, det hørtes ikke ut som en hyggelig opplevelse, verken for deg eller hundene. Hvordan står det til med den vordene mor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og hær fortsetter dagen med en ny hund som også ligger på stamtavalen til de ventede valpene.

Rascal_Herning_web.jpg

Dette er en flott herre mann som kommer Airescot kennel, han heter Multi Ch Airescot Ruby Rascal, også en av mine favoritter på stamtavlen. Han bor nå fortiden i England hos June Mines som er både dommer og oppdretter på rasen. Etter min mening en Whippet som har hatt veldig stor betydning for rasen.

Bestefaren til min Zoey jo :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der ja:)

Han ligger nok bak noen whippser vil jeg tro:)

Oppdattering fra i dag.. Arwen er i dag 5 uker drektig. Og formen er kjempe flott, og magen vokser og vokser så det er definitivt barn der og vil tro det er mange også. Åh som vi gleder oss.. Tenkte å få tatt et bilde av henne så dere får se at hun allerde er blitt sibuket.. Hun er nå bare god jenta,, vil sitte mye i fanget og sover masse. Men er ivrig med på tur og løper litt når jeg slipper henne, men ikke mye det nei, til Carmens( saluki) store fortvilelse.. "Arwen er jo bare så kjedelig nå" he,he ja de er morsomme disse hundene.

Ha ellers en strålende dag alle sammen.

Til Hanna: Det går heldigvis kjempe bra med den vordende mor etter hendelsen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennde! :lol: må oppdatere med bilder av den gravide damen! l enge siden jeg har kost med whippetvalper nå.. skal nok ha en whippet til om noen år ;) og skulle det dukke opp en gutt som kanskje ikke får hjem med det første får du sende han ned til oss hehe.. kan bare snike den inn i hus og kanskje gubben ikke oppdager noe ;):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gled dere, hun vokser og vokser.. hærre min hvordan skal dette ende :shocked: , hun kommer til å sprekke til slutt, ser forandringer fra hver dag som går jo. Vet ikke akkurat om dere vil syns Arwen er så veldig søt når jeg oppdatterer denne trådeden med en whippet som kommer til å se ut som et hengebuksvin etterhvert. He,he..

Ha en strålende dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gled dere, hun vokser og vokser.. hærre min hvordan skal dette ende :shocked: , hun kommer til å sprekke til slutt, ser forandringer fra hver dag som går jo. Vet ikke akkurat om dere vil syns Arwen er så veldig søt når jeg oppdatterer denne trådeden med en whippet som kommer til å se ut som et hengebuksvin etterhvert. He,he..

Ha en strålende dag alle sammen.

HAHAHAHA, jo, hun kommer til å være råskjønn! gleder meg til flere bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj. her skal vi følge med jaa:)

Lotta hilser så masse til mamma Mulan og de andre!

Åh så koselig Silje. Lotta er jo bare vokst seg så nyyyyyyyyyyydelig.. skal bli morro å høre hvordan det går videre i hennes utstillings kariære, hun har jo allerde gjort unna stor certet og da kommer vel de to små certene etterhvert vil jeg tro;)

Hils Lotta fra "Bestemor" og hils resten av familien.

Mange gode klemmer fra oss.

I motrgen kommer et nytt bilde av en kulewhippet,,,

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...