Gå til innhold
Hundesonen.no

Buhunden Luna

Tuskelusken

Recommended Posts

Skrevet

Så ble det en del snø på vestlandet og

Her er noen bilder av Luna i snøen. For oss på vestlandet er dette ganske så mye snø altså!

I hagen (beklager hvis noen av de er litt mørke):

1zqys81.jpg

2ymagjm.jpg

2wno8jt.jpg

24glzzk.jpg

20krdki.jpg

1zv8hag.jpg

11udapy.jpg

156se1h.jpg

2nlygjp.jpg

24d3jus.jpg

ncjmgi.jpg

o5n9sl.jpg

2d7jacy.jpg

2m3hf92.jpg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

På tur:

73owf5.jpg

"Luna, du kan ikke gå gjennom en busk!"

2j5o3dx.jpg

"Sikker på det?"

21bq6gw.jpg

"Ok, da..."

24cyt50.jpg

Så møtte vi en katt...

juwgnc.jpg

Full galopp

2dhwjuo.jpg

144bnlu.jpg

Så er det snøballkasting

ehemiu.jpg

Står hun på bakken eller hopper hun i lufta her?

2hz38zc.jpg

28l88y1.jpg

oa3tk2.jpg

2nqbc7m.jpg

2zs1su8.jpg

2e5l1sn.jpg

28iqjqt.jpg

35cndl2.jpg

Skrevet

Okei. Merkelig at hun ikke lå på dogweb. Er Luna det hele navnet hennes? :) Tenkte jeg skulle finne ut hvem foreldrene hennes er og hvilke søsken hun har osv :) *Ja, jeg er litt over middels interesert i andre buhunder*

Skrevet

Jeg fant henne :sint_01: Hennes fulle navn er Pocketlines P'Luna. Far er Vaalebjønns Ricco, mor er Toya Stelladatter. Hun har tre søsken, to hannhunder og en tispe. Her er et bilde av faren hennes, et stykke ned på siden.

• 3 weeks later...
Skrevet

Luna på Hovden

Her kommer noen bilder fra vinterferien.

2u6h4wn.jpg

262rzpt.jpg

2r3f7ud.jpg

Pappa kjøpte det største beinet i dyrebutikken så hun ikke skulle spise opp hytten...

mj3k28.jpg

En dag var et ikke så fint vær...

2ym9is2.jpg

nqsbqv.jpg

Trøtt etter dagens skitur...

j13ksl.jpg

Da vi kom...

vhucrk.jpg

Dagen før vi dro...

szcu1t.jpg

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
    • Beklager først innlegg, trolig en hang up. Ja vet det er avtalebrudd, men oppdrettere har mye makt. Har selv vært ute for det selv. Og kjøpte valp derfra. Prisen sto der, og jeg bare nevnte at det var en høyere pris en retrieverklubben hadde. Fikk da beskjed om at ho hadde masse på venteliste så jeg fikk betale eller miste valpen... 
    • Har ikke vært borti det selv personlig, men har hørt om andre som har det; og som da har betalt 'ekstra'. Dette har vært blandingsrase i tillegg.   Men som Simira skriver, avtalebrudd ja.
    • Det er avtalebrudd. Jeg har aldri hørt om eller vært borti det, men hvis de har annonsert en "vare" til en pris så er de forpliktet til den prisen hvis de har inngått en avtale med kjøper uten at noe annet er nevnt.  Hvis de FØR avtale om kjøp sier at annonsen bare er veiledende og valpen koster så mye mer så er det noe annet.  Jeg ville uansett tenkt meg grundig om før jeg evt. kjøpte av en slik oppdretter.
    • Jeg har opplevd det selv, nær familie har opplevd det, og mange jeg kjenner.    De er interessert i et kull, setter seg på valpeliste, blir godkjent som valpekjøpere, møter oppdretter. Oppdretter kyder av kjøper,og forteller at det er akkurat slike kjøpere hen er ute etter, og er veldig nøye med hvem hen selger til. Så skal valpen hentes, penger overleveres- og da har prisen vært en annen en det som sto i annonsen.  Oppdretters unnskyldninger er: Det er veldig gode valper Alle andre tar de prisene Raseannonsen er bare veiledende De har så mange på liste at de velger de som betaler mest   Og hvis en setter spørsmåltegn med det så: Ja hvis du ikke gidder å betale så mye så har jeg mange andre i kø Disse linjene selges ikke til hvilken som helst pris har du  et problem med det så er du ikke rett kjøper..   Har dere vært borti dette? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...