Gå til innhold
Hundesonen.no

Savnet sheltievalp


Tonjeogjeppe

Recommended Posts

Fikk akkurat denne på mail fra oppdretteren:

Hei I går, nyttårsaften rundt kl.23.30 forsvant valpen til Elizabeth Wilhelmsen under lufting i hagen. ( Eidsvoldsgaten i lillestrøm). Hun ble skremt av ett fyverkeri og stakk av. Hun har vært borte siden det, og de leter fortsatt. Valpen heter Tara, er 7 mnd, tispe, shetland Sheepdog og fargen er sobel med delvis hvit snute. Hun er microcipet. Hvis du har mulighet til å se etter henne og du ser eller hører noe så ta kontakt med Elizabeth på mobil: 92825008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Synd at hunden ble skremt og stakk av...Håper den kommer til rette igjen ganske snart!

Må være forferdelig å miste valpen sin slik...

Men,jeg lurer på; Luftet de hunden løs på nyttårsaften rundt 23.30?

Ikke for å være frekk,men hvis det er slik så syns jeg det er passe dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at hunden ble skremt og stakk av...Håper den kommer til rette igjen ganske snart!

Må være forferdelig å miste valpen sin slik...

Men,jeg lurer på; Luftet de hunden løs på nyttårsaften rundt 23.30?

Ikke for å være frekk,men hvis det er slik så syns jeg det er passe dumt.

Syntes også det var litt vel rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva, eieren av denne hunden er sikkert stresset nok allerede - slik dere ville vært hvis deres 7 mdn gamle valp var på rømmen. Vi er alle mennesker og gjør feil. Nå får vi bare krysse fingrene for at dette løser seg og at valpen kommer hjem igjen frisk og rask :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at hunden ble skremt og stakk av...Håper den kommer til rette igjen ganske snart!

Må være forferdelig å miste valpen sin slik...

Men,jeg lurer på; Luftet de hunden løs på nyttårsaften rundt 23.30?

Ikke for å være frekk,men hvis det er slik så syns jeg det er passe dumt.

Enkelte gjør nok det :rolleyes: Var ute med Blondie 22.45 i går. da måtte hun så ut.. jeg tok på henne sele som er vanskelig å komme ut av, selv om hun ikke viste noen form for å være redd. men man tar ingen sjanser! Møtte en nabobikkje på veien rett utenfor her, og hun slapp bikkja si for at hundene ikke skulle knyte båndene sammen. Jeg ba henne diskre om å sette på han båndet igjen. Klokka var jo trossalt tett opp til midnatt od det skal lite til før en hund kan bli skremt å stikke av.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ofte begynner jo rakterer å slikt før kl 12! Vi passa mora til samboern sin dvergdachs, sjøl om ho ikke reagerte noe tidligere på dagen så turte jeg ikke ha henne ute, sjøl om noen få rakterer gikk! For putselig kommer det et høyt smell og dei blir redd! Men vi hadde ho tilogmed ut kl 12 for å se på raketer uten ho reagert.! kjempe kjekt!..merk dere at vi gikk ikk rett ved der det blei sendt opp tanken på hørselen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva, eieren av denne hunden er sikkert stresset nok allerede - slik dere ville vært hvis deres 7 mdn gamle valp var på rømmen. Vi er alle mennesker og gjør feil. Nå får vi bare krysse fingrene for at dette løser seg og at valpen kommer hjem igjen frisk og rask :)

Enig. Folk gjør feil! Det var kanskje en dum avgjørelse å lufte hunden på det tidspunktet, men dette tror jeg eieren vet nå uten at folk her inne trenger å påpeke det ytterligere... Jeg håper hunden kommer til rette med både fysisk og psykisk helse intakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tara er fremdeles ikke funnet, men man leter fremdeles. Isis (søsteren) og jeg drar nok innover i morgen for å hjelpe til med å lete. Det er utrolig vanskelig å lufte hunder på noensomhelst tidspunkt den dagen uten å risikere raketter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn siste mail ang Tara:

Det er blitt lett etter Tara i to dager nå, uten hell dessverre, og det

fortsetter i morgen. Veterinærer har fortalt at det er god sannsynlighet

for at hunder klarer seg ute selv om det er så kaldt som nå, men at de ofte

søker til mørke steder, og at de kan komme seg lenger vekk enn man skulle

tro mulig.

Derfor: letingen fortsetter med utvidet søk i morgen, og alle som vil

hjelpe til kan møtes i Eidsvollsgaten 51b ved 10-tiden. Der får dere

utlevert oppslag til å putte i enda flere postkasser og henge opp på

stolper, og så vil Elizabeth og Jon gi oss ruter og områder å lete i. Fint

om dere kan ta med stiftemaskiner eller tegnestifter eller lignende.

Vel møtt, og kryss fingrene for en vellykket aksjon i morgen!

Hilsen Christina og Kirsten,

på vegne av Elizabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, for en utrivelig start på det nye året for både hund og eier :/ Holder dessverre ikke til i de trakter, men ønsker dere som leter lykke til, og håper hun kommer til rette snart.

Edit: Legger teksten fra linken på bloggen min, er endel som ser det når det kommer under siste innlegg på vg.

http://www.vgb.no/26657/perma/398828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...