Gå til innhold
Hundesonen.no

Savnet sheltievalp

Tonjeogjeppe

Recommended Posts

Skrevet

Fikk akkurat denne på mail fra oppdretteren:

Hei I går, nyttårsaften rundt kl.23.30 forsvant valpen til Elizabeth Wilhelmsen under lufting i hagen. ( Eidsvoldsgaten i lillestrøm). Hun ble skremt av ett fyverkeri og stakk av. Hun har vært borte siden det, og de leter fortsatt. Valpen heter Tara, er 7 mnd, tispe, shetland Sheepdog og fargen er sobel med delvis hvit snute. Hun er microcipet. Hvis du har mulighet til å se etter henne og du ser eller hører noe så ta kontakt med Elizabeth på mobil: 92825008

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Synd at hunden ble skremt og stakk av...Håper den kommer til rette igjen ganske snart!

Må være forferdelig å miste valpen sin slik...

Men,jeg lurer på; Luftet de hunden løs på nyttårsaften rundt 23.30?

Ikke for å være frekk,men hvis det er slik så syns jeg det er passe dumt.

Skrevet
Synd at hunden ble skremt og stakk av...Håper den kommer til rette igjen ganske snart!

Syntes også det var litt vel rart :)

Skrevet

Vet dere hva, eieren av denne hunden er sikkert stresset nok allerede - slik dere ville vært hvis deres 7 mdn gamle valp var på rømmen. Vi er alle mennesker og gjør feil. Nå får vi bare krysse fingrene for at dette løser seg og at valpen kommer hjem igjen frisk og rask :)

Skrevet

Enkelte gjør nok det :rolleyes: Var ute med Blondie 22.45 i går. da måtte hun så ut.. jeg tok på henne sele som er vanskelig å komme ut av, selv om hun ikke viste noen form for å være redd. men man tar ingen sjanser! Møtte en nabobikkje på veien rett utenfor her, og hun slapp bikkja si for at hundene ikke skulle knyte båndene sammen. Jeg ba henne diskre om å sette på han båndet igjen. Klokka var jo trossalt tett opp til midnatt od det skal lite til før en hund kan bli skremt å stikke av.. :rolleyes:

Skrevet

ofte begynner jo rakterer å slikt før kl 12! Vi passa mora til samboern sin dvergdachs, sjøl om ho ikke reagerte noe tidligere på dagen så turte jeg ikke ha henne ute, sjøl om noen få rakterer gikk! For putselig kommer det et høyt smell og dei blir redd! Men vi hadde ho tilogmed ut kl 12 for å se på raketer uten ho reagert.! kjempe kjekt!..merk dere at vi gikk ikk rett ved der det blei sendt opp tanken på hørselen:)

Skrevet
Vet dere hva, eieren av denne hunden er sikkert stresset nok allerede - slik dere ville vært hvis deres 7 mdn gamle valp var på rømmen. Vi er alle mennesker og gjør feil. Nå får vi bare krysse fingrene for at dette løser seg og at valpen kommer hjem igjen frisk og rask :)

Enig. Folk gjør feil! Det var kanskje en dum avgjørelse å lufte hunden på det tidspunktet, men dette tror jeg eieren vet nå uten at folk her inne trenger å påpeke det ytterligere... Jeg håper hunden kommer til rette med både fysisk og psykisk helse intakt :)

Skrevet

Tara er fremdeles ikke funnet, men man leter fremdeles. Isis (søsteren) og jeg drar nok innover i morgen for å hjelpe til med å lete. Det er utrolig vanskelig å lufte hunder på noensomhelst tidspunkt den dagen uten å risikere raketter...

Skrevet

Fikk melding av Caroline i stad ang dette, og jeg dro desverre fra lillestrøm rett før det. Men har sagt ifra hjemme og til et par venninner som bor i lillestrøm. Håper virkelig hun blir funnet i god behold.

Skrevet

Sender mail til de to jeg kjenner fra Lillestrøm...

Krysser alle fingre ! Stakkars redde eier og hund :)

Skrevet

Legger inn siste mail ang Tara:

Det er blitt lett etter Tara i to dager nå, uten hell dessverre, og det

fortsetter i morgen. Veterinærer har fortalt at det er god sannsynlighet

for at hunder klarer seg ute selv om det er så kaldt som nå, men at de ofte

søker til mørke steder, og at de kan komme seg lenger vekk enn man skulle

tro mulig.

Derfor: letingen fortsetter med utvidet søk i morgen, og alle som vil

hjelpe til kan møtes i Eidsvollsgaten 51b ved 10-tiden. Der får dere

utlevert oppslag til å putte i enda flere postkasser og henge opp på

stolper, og så vil Elizabeth og Jon gi oss ruter og områder å lete i. Fint

om dere kan ta med stiftemaskiner eller tegnestifter eller lignende.

Vel møtt, og kryss fingrene for en vellykket aksjon i morgen!

Hilsen Christina og Kirsten,

på vegne av Elizabeth

Skrevet

Uffameg, for en utrivelig start på det nye året for både hund og eier :/ Holder dessverre ikke til i de trakter, men ønsker dere som leter lykke til, og håper hun kommer til rette snart.

Edit: Legger teksten fra linken på bloggen min, er endel som ser det når det kommer under siste innlegg på vg.

http://www.vgb.no/26657/perma/398828

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
    • Beklager først innlegg, trolig en hang up. Ja vet det er avtalebrudd, men oppdrettere har mye makt. Har selv vært ute for det selv. Og kjøpte valp derfra. Prisen sto der, og jeg bare nevnte at det var en høyere pris en retrieverklubben hadde. Fikk da beskjed om at ho hadde masse på venteliste så jeg fikk betale eller miste valpen... 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...