Gå til innhold
Hundesonen.no

Skuddsikker


Lappe_Embla

Recommended Posts

Vi har spilt lavt-litt høyere-høyere-høyt osv. rakett cder i bilen/stua. Det har fungert greit. Jølle er skuddsikker på jakt så vidt jeg vet, men han er redd nyttårsaften. Embla ligger og ruller og tuller når det smeller som verst :) De har slike cder på canis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha en skuddsikker hund må du vel kle den med kevlar eller noe. :)

Fra spøk til revolver. Mine hunder har vært skuddfaste de, har ikke behøvd å trene på det. Men i starten, når man tester dem, er det jo lurt å begynne forsiktig med god avstand til skuddene - i tilfelle de reagerer. Finn deg en hundeklubb, så får du sikkert hjelp med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har startpistol så jeg la inn skudd i treningen tidlig og nå er det hverdagslig. Nå ligger det kanskje litt latent i bikkja mi å være skuddfast, men det kan jo være en ide å oppsøke noe som har pistol eller kjøpe en 6mm selv, koster ikke mange hundrelappene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere jeg kjenner (og meg selv) trener jakthundene til skudd ved å gå turer med dem i nærheten av skytebaner (de hører skuddene men ikke så høyt som på jakt). Etterhvert som hunden blir vant til smellene går man nærmere og så blir det jo etterhvert reell jaktsituasjon og høye skudd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuddsikker: tar ikke skade av skudd

skuddfast: blir ikke redd av skudd :lol: det er bare litt kverrulering her ...

Vil bare føye til litt, siden det kan misforståes. Bruker ordene i noen setninger, så er de kanskje enklere å skjønne:

Man tar på seg en skuddsikker vest av kevlar for å holde kulene utenfor kroppen.

En skuddfast hund reagerer ikke på skudd.

(En skuddsikker hund kan ikke bli drept av kuler.

En skuddfast vest hører ikke skudd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare føye til litt, siden det kan misforståes. Bruker ordene i noen setninger, så er de kanskje enklere å skjønne:

Man tar på seg en skuddsikker vest av kevlar for å holde kulene utenfor kroppen.

En skuddfast hund reagerer ikke på skudd.

(En skuddsikker hund kan ikke bli drept av kuler.

En skuddfast vest hører ikke skudd.)

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jammen..! :D Når du skrev "tar ikke skade av skudd", så kunne det tolkes dithen at hundens psyke tålte skudd og ikke tok skade av det, mens en skuddfast hund ikke ble redd de, hva nå enn forskjellen er.. Beklager teite setninger! :lol:

Slik som er ønskelig hvis man har jakt hund og ikke er forsiktig nok på jakt? :)

Akkurat! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my gooood, ler meg skvett ihjel av dere. :lol:

Dro en spøk i mitt første innlegg, men enten var det ingen som skjønte den eller som brydde seg om den:

Hvis du vil ha en skuddsikker hund må du vel kle den med kevlar eller noe. :)

Fra spøk til revolver. Mine hunder har vært skuddfaste de, har ikke behøvd å trene på det. Men i starten, når man tester dem, er det jo lurt å begynne forsiktig med god avstand til skuddene - i tilfelle de reagerer. Finn deg en hundeklubb, så får du sikkert hjelp med dette. :D

Men dere tar det jo til heeeelt nye høyder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my gooood, ler meg skvett ihjel av dere. :)

Dro en spøk i mitt første innlegg, men enten var det ingen som skjønte den eller som brydde seg om den:

Men dere tar det jo til heeeelt nye høyder. :D

Hehe, flirte faktisk av den jeg da... Bare sa ikke noe om det.. :)

edit: sorry OT.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ironi.. :lol: "Å ha skuddsikker hund må være kjekt hvis man er en plass der det ofte blir skutt, og folk ikke tar hensyn"

Jeg er litt dårlig på ironi på nettet tror jeg. :)

Til TS: Jeg har en hund som er født skuddsikker og en som ikke er det. Jeg har prøvd å trene bort skuddredselen, men den er såpass sterk at jeg tror ikke det lar seg gjøre og gjør heller ting værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...