Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjelvinger


Blondiemamma

Recommended Posts

Blondie har helt plutselig begynt å skjelve sånn.. Skjelver når hun skal få kos og skjelver når jeg snakker til henne.. og NEI hun har ikke blitt banket vettet av, bare så det er sagt.. Dog har hun mye "bomull" i øra om dagen og er VELDIG pubertal (så sånnsett har hun kanskje fått endel mere kjeft en vanlig.. Hun gir seg ikke før jeg må være VIRKELIG streng mot henne, enda hun har fått x antall komandoer) Neste løpetid kommer ca i februar, så det kan jo være det er noen hormoner i sving også.. men spørsmålet mitt er om denne skjelvingen er noe som kommer med i pubertetstiden? Hun har da aldri holdt på sånn før.. Virker som om hun prøver å få medynk eller noe sånn.. jeg bruker bare å slutte å klappe henne eller overse henne totalt, og da slutter hun.. hvorfor holder hun på sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bikkja her ligger og rister når han har en utrolig trang til å komme seg ut å få ut all energien han har.

Virker ikke som det har noe med det å gjøre.. Hun er ganske rolig ellers.. Det virker rett og slett som om hun vil bli synes synd på eller noe sånn (mulig jeg menneskliggjør veldig nå men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde et lite eksperiment her nå. Hun lå ved siden av meg i sofaen, så jeg løftet henne opp og la henne på brystet mitt.. Hun begynte umiddelbart å skjelve når jeg begynte å klappe henne. Jeg stoppet opp med å klappe henne og lot henne bare ligge der. Hun satte seg opp, så forbauset på meg og begynte å slikke og slikke mens hun fremdeles skalv. Hun fikk overhode ingen respons på skjelvingen sin, og etter en stund så sluttet hun. Og da kunne jeg klappe henne litt uten at hun begynte å skjelve. Men da jeg stoppet å klappe henne begynte skjelvingen igjen.. Er det kun oppmerksomhet hun er ute etter eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende hun bare "sutrer" Begynner hun bare å skjelve om du prater til henne, eller klapper henne, eller han hun begynne å skjelve uten at det har skjedd noe spesielt?

Zoey skjelver ofte hvis hun synes noe er ubehagelig.. Om hun er usikker på hva som skal skje, vi skal kjøre bil, hun må tisse ososv.. Men nå er jo mynden en typisk mer "skjelvehund" enn hva din er da..

Jeg pleier bare å overse det jeg.. hun har blitt mye bedre etter at jeg gjorde det.. Før var jeg litt "stakkars lille deg da" Men nå bare forstetter jeg med det jeg gjør..

Du kan jo prøve litt, og se om det gir seg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun går med dekken på ute, og jeg har aldri båret på henne ute heller.. men hun er helt "rar" om dagen. Går nesten å gleder meg til hun får denne løpetiden og blir ferdig med den.. Hu er MAX ulydig om dagen. Skikkelig ramp. Eller hun er flink på lydighetstrening og hun prøver ikke å stikke av på tur eller prøve seg på ungene. men jeg har tatt henne en god del ganger hvor hun er på vei opp på stuebordet for å stjele, eller stå med labbene på bordet. Hun tigger som hun aldri har gjort før og hun klarer OVERHODE ikke å ligge i hundesenga si lenger. Kan komandere henne til å "gå på plassen din" men der ligger hun et halvt minutt før hun er ute av senga igjen. Og sånn kan vi holde på hele kvelden..... Selv om jeg da tilslutt blr så sint at jeg tar henne i nakkeskinnet, så hjelper det ikke. jeg har prøvd å belønne henne for å ligge der, jeg har prøvd å bare vennelig komadere henne tilbake til senga si, jeg har vært sint og tatt henne, og jeg har prøvd å ta hundesenga litt nærmere så hun ser oss og føler at hun er nærmere oss.. INGENTING hjelper. Det er kun å ligge klin inntil oss i sofaen som er tingen <_< Vi har nå tatt et pledd på gulvet, så hun får ligge nær bena vår. Og hun får ikke komme opp i sofaen før hun klarer å ligge å slappe av på teppet uten å mase og stresse. Det fungerer faktisk helt greit :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble veldig "rar" etter at hun ble helt nappet ned.. Ble plutselig kjemperolig og ville ingenting. men det har kommet seg nå da. Nå er hun mye mere den vanlige Blondie igjen. Hun har matlyst som bare det. Tigger å står i. Går gjerne tur og leker med andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble veldig "rar" etter at hun ble helt nappet ned.. Ble plutselig kjemperolig og ville ingenting. men det har kommet seg nå da. Nå er hun mye mere den vanlige Blondie igjen. Hun har matlyst som bare det. Tigger å står i. Går gjerne tur og leker med andre hunder.

Kanskje hun frøs når hun ble nappet ned. Også fikk hun varmen tilbake, men hadde oppdaget at når hun skalv fikk hun oppmerksomhet? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...