Gå til innhold
Hundesonen.no

Bokdiskusjonstråden


SusieB

Recommended Posts

Snakker dere om samme bok?

TonjeM, har jeg lest den boken? :whistle: Eller var det den som ble anbefalt? Jeg har snart bare en Sookie bok igjen så jeg må inn å leke på play.com i morgen tror jeg. :whistle:

:whistle: Nei frøken, du har ikke lest den boken! Jeg holder på med The Magicians (flertall) av Lev Grossman som ble anbefalt av han der name of the wind-fyren (som ikke ser ut å få ut fingern og skrive neste bok i serien). Og the Magicians er veldig bra så langt synes jeg, ikke overmåtelig, bortførende bra men absolutt lesverdig må jeg si!

Og så venter jeg på den nye boken til han Abercrombie som skrev the first law serien (den i posten iflg play.com).

Hmm. The Riftwar saga av Raymond E. Feist.. kanskje man skulle ha prøvd seg på den igjen etterhvert.. men jeg har aldri vært noen stor fan av Feist.

Ellers så finnes det en fantastisk serie av en som heter George R Martin som heter .,. øh.. må jeg finne ut. Jeg leste de første 3-4 bøkene for noen år siden og de var helt vanvittig spennende - husker så godt raseriet over at han ikke var ferdig med neste bok enda (og har vel derved fortengt hele serien for det var såå nedtur). Imidlertid er visst neste bok i serien på trappene nå. Så jeg lurer på om jeg simpelthen skal kjøpe de første bøkene der (lånte dem sist) og lese dem om igjen sånn at jeg er klar til den siste boken når den kommer ut..

Deilig med bøker altså! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 463
  • Created
  • Siste svar
:) Nei frøken, du har ikke lest den boken! Jeg holder på med The Magicians (flertall) av Lev Grossman som ble anbefalt av han der name of the wind-fyren (som ikke ser ut å få ut fingern og skrive neste bok i serien). Og the Magicians er veldig bra så langt synes jeg, ikke overmåtelig, bortførende bra men absolutt lesverdig må jeg si!

Hmmm mulig jeg trenger en liten bok pause nå. Det går litt tregt med siste Sookie boken her (sikkert pga det er siste og jeg vet ikke helt enda om det er siste :innocent: )

Har faktisk skaffet meg en ny lydbok på biblioteket. Jane Ausen sin Overtalelse/Persuasion. Jeg er litt spent på om jeg kommer til å like Jane Austin bøkene eller ikke, elsker jo filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm mulig jeg trenger en liten bok pause nå. Det går litt tregt med siste Sookie boken her (sikkert pga det er siste og jeg vet ikke helt enda om det er siste :innocent: )

Må innrømme jeg har tatt en pause fra Sookie jeg, etter 3 bøker. Ble litt lei så måtte ha litt variasjon. Men jeg har 2 uleste Sookie-bøker til når jeg får lyst å lese dem igjen. Ellers så har jeg nå kommet halvveis (dvs rundt side 300) i The Magicians og nå begynner den å kjede meg.. Den spiller en del på både HP, Ringenes Herre og Narnia-historiene hvilket var litt sånn småartig, men nå kjenner jeg at jeg egentlig gir blaffen i hvordan det går med Quentin etter han er ferdig med 4 års magiker-skole.

Har faktisk skaffet meg en ny lydbok på biblioteket. Jane Ausen sin Overtalelse/Persuasion. Jeg er litt spent på om jeg kommer til å like Jane Austin bøkene eller ikke, elsker jo filmene.

Til det kan jeg bare si en ting:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Nei frøken, du har ikke lest den boken! Jeg holder på med The Magicians (flertall) av Lev Grossman som ble anbefalt av han der name of the wind-fyren (som ikke ser ut å få ut fingern og skrive neste bok i serien). Og the Magicians er veldig bra så langt synes jeg, ikke overmåtelig, bortførende bra men absolutt lesverdig må jeg si!

Og så venter jeg på den nye boken til han Abercrombie som skrev the first law serien (den i posten iflg play.com).

Hmm. The Riftwar saga av Raymond E. Feist.. kanskje man skulle ha prøvd seg på den igjen etterhvert.. men jeg har aldri vært noen stor fan av Feist.

Ellers så finnes det en fantastisk serie av en som heter George R Martin som heter .,. øh.. må jeg finne ut. Jeg leste de første 3-4 bøkene for noen år siden og de var helt vanvittig spennende - husker så godt raseriet over at han ikke var ferdig med neste bok enda (og har vel derved fortengt hele serien for det var såå nedtur). Imidlertid er visst neste bok i serien på trappene nå. Så jeg lurer på om jeg simpelthen skal kjøpe de første bøkene der (lånte dem sist) og lese dem om igjen sånn at jeg er klar til den siste boken når den kommer ut..

Deilig med bøker altså! :innocent:

George R.R Martin med The Song of Ice and Fire-serien er niiiice. Neste bok kommer vel nå i november hvis jeg ikke tar heeelt feil :)

Litt samme ulla som Wheel of Time, kanskje hakket tristere og dystrere til tider.

Og for de som liker den typen fantasy: Terry Goodkind med The Sword of Truth serien er også bra. Elsker laaange serier med gode tykke bøker som det er umulig å legge fra seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er jeg ferdig med Jane Austin boken. Vet ikke helt hva jeg føler... satt litt slik i starten :twisted: og lurte på alle Lordene og Sir'ene og slektsakapet til hele gjengen. Men fra ca midten og ut så var det en ok bok å høre i bilen. Men jeg kommer nok til å prøve finne noen andre lydbøker før jeg velger Jane Austin igjen.

Nå har jeg faktisk funnet fram en gammel god bok. Hestehviskeren av Niholas Evans. Nok en bok som har blitt ødelagt av film. Vel verdt å lese faktisk, og filmen har faktisk bare grove trekk fra boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med Jane Austin boken. Vet ikke helt hva jeg føler... satt litt slik i starten :twisted: og lurte på alle Lordene og Sir'ene og slektsakapet til hele gjengen. Men fra ca midten og ut så var det en ok bok å høre i bilen. Men jeg kommer nok til å prøve finne noen andre lydbøker før jeg velger Jane Austin igjen.

Nå har jeg faktisk funnet fram en gammel god bok. Hestehviskeren av Niholas Evans. Nok en bok som har blitt ødelagt av film. Vel verdt å lese faktisk, og filmen har faktisk bare grove trekk fra boken.

Jane Austen :P (*Host* Jeg er jo harbarket fan. Kan ikke noe for det ;) )

Hvis du skal høre/lese noe mer Austen, så jeg vil definitivt anbefale Pride and Prejudice, evt. Sense and Sensibility eller Mansfield Park. Persuasion gjorde seg nesten bedre på skjermen enn i bokform. (Fy meg :P ) Skal du lese mer av den typen bøker kan jeg jo (igjen) trekke frem Jane Eyre( :P Ja, jeg vet jeg er håpløs, men jeg elsker den boken).

Ellers så er det hardt å prioritere pensumbøker fremfor skjønnlitterære bøker om dagen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jane Austen :P (*Host* Jeg er jo harbarket fan. Kan ikke noe for det ;) )

Hvis du skal høre/lese noe mer Austen, så jeg vil definitivt anbefale Pride and Prejudice, evt. Sense and Sensibility eller Mansfield Park. Persuasion gjorde seg nesten bedre på skjermen enn i bokform. (Fy meg :P ) Skal du lese mer av den typen bøker kan jeg jo (igjen) trekke frem Jane Eyre( :P Ja, jeg vet jeg er håpløs, men jeg elsker den boken).

Ellers så er det hardt å prioritere pensumbøker fremfor skjønnlitterære bøker om dagen... :twisted:

Eller Wuthering Heights ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Wuthering Heights ... :twisted:

:P

Jeg føler at dette gjentar seg. Jeg anbefaler Jane Eyre, og så anbefaler du Wuthering Heights. :P

(Kjøpte forresten 1992-filmatiseringen av sistnevnte da jeg var i Skottland forrige helg. Gleder meg til å se den! :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Åh! Jeg elsker Jane Austen! Og Jane Eyre. Og har nylig kjøpt Wuthering Heights. Har prøvd meg på boka fire ganger allerede og av en eller annen grunn så har jeg ikke klart å fullføre, så nå som jeg har kjøpt boka så må jeg jo komme meg gjennom. Synes det er litt rart at jeg sliter sånn med tanke på at jeg liker så godt den type bøker.

Ellers leser jeg for tiden Extremely Loud & Incredibly Close av Jonathan Safran Foer (hørt mye bra om den og selgeren på Waterstone's sa at det var favoritten hennes!), Norwegian Wood av Haruki Murakami og Tyskerungen av Camilla Läckberg. Pluss et par andre som jeg har liggende hjemme i Norge. Ang sistnevnte er jeg litt ambivalent, helt grei, men det var underlig nok godt å lese litt norsk igjen. Det går for det meste i engelsk, finsk, svensk eller dansk.

Leste også en hel masse i sommer da harddisken takket for seg. Underlig hvor god tid man plutselig får når man ikke har en fungerende pc! :) Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda og The Curious Incident of the Dog in the Night-time av Mark Haddon er to av favorittene! Skal innrømme at jeg også kom meg gjennom Twilight og er enig i mye av det som er sagt her. Rart hvordan man likevel fenges av den og må bare fortsette! Leste i høst de to første av Sookie og bestilte nå de to neste. Veldig spent på hvordan de blir med tanke på at jeg hadde sett både sesong 1 og 2 før jeg leste bøkene.

Hih. Merker jeg blir litt vel gira etter å ha lest 20 sider om bøker her nå! Og at jeg fikk akkurat vite at det står 10 tykke, finske bøker og venter på meg hjemme i Norge. Kos. Har en venninne som ikke leser i det hele tatt og blir så frustrert innimellom :) Tenker på alt som hun går glipp av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg føler at dette gjentar seg. Jeg anbefaler Jane Eyre, og så anbefaler du Wuthering Heights. :)

(Kjøpte forresten 1992-filmatiseringen av sistnevnte da jeg var i Skottland forrige helg. Gleder meg til å se den! :) )

*Fnis* Ja, jeg og! *ler*

Åh! Jeg elsker Jane Austen! Og Jane Eyre. Og har nylig kjøpt Wuthering Heights. Har prøvd meg på boka fire ganger allerede og av en eller annen grunn så har jeg ikke klart å fullføre, så nå som jeg har kjøpt boka så må jeg jo komme meg gjennom. Synes det er litt rart at jeg sliter sånn med tanke på at jeg liker så godt den type bøker.

Jeg synes faktisk og det er en ganske tung bok å lese, men jeg elsker historien så mye. For meg hjalp det å se filmen først, faktisk. Og det er nok mulig jeg liker filmen hakket bedre enn boken, men historien i seg selv er sååå fin.

Jeg må forresten få slå et slag for en norsk serie. Det er nok ørlite granne kiosklitteraturpreg over den (selv om jeg aldri har lest en kioslitt.serie i mitt liv:P), men jeg liker serien veldig godt allikevel. Det er Julie-serien av Anne Karin Elstad (hun som har skrevet Folket på Innhaug), og den strekker seg fra begynnelsen av 1900-tallet, rundt første verdenskrig og til rundt 2000 synes jeg å huske. Jeg liker godt den serien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eragon's Guide to Alagaesia

Mulig jeg er barnslig altså, men jeg elsker slike bildebøker. Iallefall når dem ser ut til å leve opp til mine "bilder" :aww:

thmb_EragonsGuideDragonRdr.gif

Elsker den følesen bilde fra Ellesmera gir meg :lol:

thmb_EragonsGuideEllesmera3.gif

Jeg lurer noe forferdelig på når neste bok kommer ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eragon's Guide to Alagaesia

Mulig jeg er barnslig altså, men jeg elsker slike bildebøker. Iallefall når dem ser ut til å leve opp til mine "bilder" :aww:

Du er ikke alene for å si det slik.. og jeg er myyyyyyyyye eldre enn deg du pikebarn..

Den boken der var jo bare nydelig. Vi hadde, dvs sønnen har, en sånn "bildebok" med bilder til Ringenes Herre.. og 1 år fikk jeg tak i en Ringenes Herre kalender med bilder fra den boka (det er en eller annen kunstner som er veldig berømt for de bildene, men ikke søren om jeg husker hva han heter..) - på forsiden var et fantastisk bilde av Gandalf på en aldeles nydelig hvit hest (som jeg tror må ha hatt en andalusier som modell) på vei inn mot Moria.. :lol: Å får jeg tak i sånne bilder i pakatstørrelse eller noe sånt så skal det rammes inn og dekoreres her hjemme tenker jeg *må bare blinde og kneble gubben som er en ordentlig åndelig analfabet når det kommer til hva som er vakkert*

Forøvrig leser jeg, siden jeg ikke har fått somlet meg til å bestille noen bøker, en bok av Raymond Feist som faktisk er kjempespennende, Exile's Return, og er visst den siste boken i en serie som heter "The Conclave of Shadows" (altså ikke noe med the riftwar saga å gjøre, men samme verden - annen story). Jeg er ingen Feist fan men denne boken er virkelig spennende, gleder meg nesten til å legge meg og lese den ferdig. Handler om Kaspar, en hersker som er blitt kastet fra tronen sin og forflyttet av en trollmann til et annet kontinent og forlatt ute i ørkenen. Han er jo fly forbanna og vil bare hjem for å hevne seg, men på veien må han slite litt for føden og man skjønner at han har vært en forferdelig hersker - og det skjønner han også etterhvert - og på veien hjemover kommer han på et følge som har med seg en mystisk artefact, en slags gigantisk rustning av mystisk materiale og de vet ikke om det er noe inni rustningen for man klarer ikke å åpne den. Problemet med rustningen er at hvis man tar på den så greier man ikke å forlate den men må ta den med seg.. og rustningen gir folk mareritt og den lokker til seg fæle vesener. De dukker opp om natten og dreper folk i ett sett slik at det blir færre og færre til å passe på rustningen og å transportere den.. Tils slutt er de bare 4 igjen når Kaspar får den gode ideen å få hjelp av noen prester for den greia må jo ha en forbannelse av et eller annet slag mener han og de .. ja jeg skal ikke fortelle mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange som liker Charlaine Harris' Southern Vampire-serie her, så kan jeg si at jeg har lest litt av hennes Harper Connelly-serie, og den gikk an å lese, den også :lol: Minner på noen måter om sookiebøkene; mysterier, mord, kjærlighet og en liten overnaturlig vri :aww: Men bøkene var en tanke lettleste og forutsigbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene for å si det slik.. og jeg er myyyyyyyyye eldre enn deg du pikebarn..

Den boken der var jo bare nydelig. Vi hadde, dvs sønnen har, en sånn "bildebok" med bilder til Ringenes Herre.. og 1 år fikk jeg tak i en Ringenes Herre kalender med bilder fra den boka (det er en eller annen kunstner som er veldig berømt for de bildene, men ikke søren om jeg husker hva han heter..) - på forsiden var et fantastisk bilde av Gandalf på en aldeles nydelig hvit hest (som jeg tror må ha hatt en andalusier som modell) på vei inn mot Moria.. :aww: Å får jeg tak i sånne bilder i pakatstørrelse eller noe sånt så skal det rammes inn og dekoreres her hjemme tenker jeg *må bare blinde og kneble gubben som er en ordentlig åndelig analfabet når det kommer til hva som er vakkert*

Jeg hadde faktisk dem i bildeform, eller plakat bare mye bedre. Dem har blitt borte i en eller annen flytting :aww: Knall fine illustrasjoner.

Siden det er så mange som liker Charlaine Harris' Southern Vampire-serie her, så kan jeg si at jeg har lest litt av hennes Harper Connelly-serie, og den gikk an å lese, den også :lol: Minner på noen måter om sookiebøkene; mysterier, mord, kjærlighet og en liten overnaturlig vri :lol: Men bøkene var en tanke lettleste og forutsigbare.

Lurte faktisk på om jeg skulle bestille dem. Jeg er helt tom for bøker nå og er snart ferdig med Boktyven på lydbok.

Nå driver jeg vel egentlig å lese New Moone igjen ettersom jeg skal på premiere på filmen :lol:

Edit: Æsj Play.com hadde ikke den første boken i Harper Connelly serien :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte faktisk på om jeg skulle bestille dem. Jeg er helt tom for bøker nå og er snart ferdig med Boktyven på lydbok.

Nå driver jeg vel egentlig å lese New Moone igjen ettersom jeg skal på premiere på filmen :aww:

Edit: Æsj Play.com hadde ikke den første boken i Harper Connelly serien :aww:

Kjøpte meg Grave Secret i dag. Og leste den ferdig :lol:

Hvis du liker sookiebøkene, så tror jeg nok at du vil like disse. Synd det bare er og blir 4 bøker i serien da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg Grave Secret i dag. Og leste den ferdig :hyper:

Hvis du liker sookiebøkene, så tror jeg nok at du vil like disse. Synd det bare er og blir 4 bøker i serien da :aww:

Da må jeg nesten lese dem etterhvert.

Nå har jeg vært på biblioteket igjen i dag og kom hjem med Verten/The Host av Stephenie Meyer og på lydbok i bilen: Paktens Voktere av Tom Egeland.

Aldri hørt om den boken en gang, men covere så spennende ut og historien. Noen som har lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg nesten lese dem etterhvert.

Nå har jeg vært på biblioteket igjen i dag og kom hjem med Verten/The Host av Stephenie Meyer og på lydbok i bilen: Paktens Voktere av Tom Egeland.

Aldri hørt om den boken en gang, men covere så spennende ut og historien. Noen som har lest den?

Tror ikke jeg har lest akkurat den, men jeg har lest endel annet av Tom Egeland. Er litt sånn Da Vinci koden-opplegg, iallefall den typen bøker. Hva synes du om Boktyven da? Min lille ferieskatt :ahappy:

Akkurat nå er jeg skikkelig i tvil om hva jeg skal lese ... Vurderer The Deathly Hallows .. igjen ... Æsj, jeg må skrive mine egne bøker en gang, så jeg kan avslutte historien akkurat der jeg vil (aldri!) og ha så mange heite mannfolk med jeg bare har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg startet på den første Harry Potter boken. Har lest den før, og andre Harry Potter bøker. Men ikke alle. Så jeg fant ut at jeg ville lese de også. Men husket nesten ingen ting, så jeg starter bare på den første igjen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om Boktyven da? Min lille ferieskatt :ahappy:

Tja litt delt. Jeg syns vinklingen var spennende, men når man endelig nærmet seg slutten ville jeg egentlig vite hva som skjedde videre liksom -ikke bare slutten om du skjønner.

Jeg tror muligens det hadde gått litt tregt for meg å lese den, men som lydbok syns jeg det var en grei bok. Alt hendte liksom ikke på en gang.

Men så er det egentlig ikke min type bok, sånn egentlig. Hadde det ikke vært for at det var den fortelleren som det var så hadde jeg nok falt av lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pakken min i dag! :) Med disse bøkene til meg selv:

Resurrection (tredje bok i Wicked serien) skrevet av Nancy Holder

Mercy Thompson: Homecoming av Patricia Briggs. (tegneserie..)

The Host av Stephenie Meyer

Bone Crossed (Mercy Thompson, Book 4) av Patricia Briggs . Gleder meg masse til å lese denne! :ahappy:

+ julegave bøker

Pakkepakkepakkepakke, ja jeg liker pakker. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

*Dra opp igjen*

Har dere lest noen gode bøker i julen da, folkens? Jeg skal låne Jane Eyre på mandag til ære for deg, MrsPowers:p På tide jeg leser den tror jeg. Ellers har jeg også planer om å lese Sagaen om Isfolket, selv om jeg har fordommer og er skeptisk, og Jordens Barn en gang til. Akkurat nå ønsker jeg meg en kloning av Bienes Hemmelige Liv. Noen som har tips? Trenger også en ny fantasyserie, snuser på The Riftwar Saga ... Hmm ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå leser jeg "Stormens tid" av Ken Follett.To bind med handling fra 1100 tallet i England. Koser meg med julegaveboka. Fikk begge bøkene, så jeg har lesestoff litt etter at hverdagen har begynt igjen også, jeg. Tjukke bøker er best! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...