Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart er alt i boks :D

Lappe_Embla

Recommended Posts

Skrevet
gratulerer:)

vil bare anbefale oglese godt gjennom avtalenfør du signerer og få alt skriftelig.Vet om folk som har svidd seg.trist

Avtalen er godt lest, har også fått en venninne som har vært borti flere slike avtaler til å se på den, og alt er godkjent :whistle:

Skrevet
Nå er foravtalen gjennomgått, skal bare underskrives så kan lille Embla komme hjem til oss!

*Glede seg*

Gratulerer så mye. Så bra at du skal bli forvert. Mange av oss som driver med oppdrett hadde ikke klart så bra om det ikke hadde vært for våre fantastiske forverter.

Skrevet
nydelig valp du har fått deg :P skikkelig fin farge, er den vanelig?? :rolleyes:

lenge til du skal hente ho hjem??

Ja, den er ganske vanlig, men de fleste vil ha finsk lapphund med sort som hovedfarge og brunt/lyst ellers i ansiktet. Blei født 3 lyse og 3 mørke i kullet med Embla.

Skal hente henne i januar, men vi har et problem med leilighet, så må muligens hente henne litt nærmere februar, skal se hvordan ting utarter seg nå :wub:

Skrevet

da er det ikke så lenge igjen da:D er ikke lett å få leilighet hvor man kan ha hund nei:S jeg var heldig, leier enebolig sammen med ei til og der fikk jeg ha hund:D eller den får komme i februar når den skal hentes da;) han så ikke det som noe problem;)

så får bare håpe det ordner seg for deg også:wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...