Gå til innhold
Hundesonen.no

Edderkopptråden!


Linda Marie

Recommended Posts

Jeg har det samme. Det åpnes som to skapdører med en klikklås som trykkes ned for å kunne åpne det. Hele topplokket er i en slags netting.

Det går bra med dem begge to. Har noen par øyne som følger meg om jeg henger rundt terrariet for lenge. Maine coon- katter er jo kjente for ikke å gi eierne noe privatliv eller la dem ha noen hemmeligheter :wub:

Aich.... Men, åssen har dem klart å få opp den låsen da? Her sitter den temmelig stramt altså. Men ja, en grunn til at det henger en hengelås på her....

For en del årsiden så klarte min daværende pus og åpne lokket til terrarie og ta livet av den fine tellan :lol: så slikt kan fort skje om dem ikke er sikkret godt nok ja...

Men her kommer nok litt "forhenværende edderkoppskrekk"en frem i meg... Bedre med død tella enn død katt....

Ellers skjer det litt nytt her hjemme, jeg har fått nok en eggsekk! denne gang etter min gamle dame på 9-10 år! hun la eggsekken for et par dager siden, nå satser vi på masse små :D med tanke på disse gjerne får enn 1000+ små så selges/barna rimlig når den tid kommer.. sånn hvis noe skulle ha lyst på :P Er av arten Lasiodora Parahybana, en av verdens største arter. :P * må snart oppdatere krypbloggen, har glemt den litt av*

ai! Hvor stort snakker vi? Og åssen terra må de evnt ha? Jada, jeg kunne jo bare googlet, men.... :lol:

Men ja nei huff da, gubben klager på at det er jeg som fortsetter å dra disse dyra i hus. Kanskje jeg burde gi meg nå? :lol: 4 tellaer, 5 pinnedyr (jada, Familien Kratt ble redusert litt her), 4 katter og en hund er kanskje nok for en stund ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Stor som kan blir gjerne mellom 25-30 som beinspenn som utvokst :lol:

Her er hammet til lille Maja sist hamskifte. Nå har jeg små hender da.. men hun er nå ganske stor for det :P

13122008135145Ya79aW1O2Odc.jpg

Et 30*30*30 holder nok noen år, så får man heller gi dem mer plass etterhvert som dem vokser ut av det :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Grattis med nye kryp Camo. :getlost: samlingen vokser seg sakte men sikkert , vanskelig når man først har startet med denne hobbyen og ikke bare kjøpe en til altså , er altid en art man har lyst på. :lol:

Her skal jeg parre opp 2 rosea hunner( red form) , skal oppdatere med bilder i bloggen om jeg får tid ;)

Edit: har allerde parret opp den ene hunnen nå i sted ;) bare vente til Gunnar lager nytt spermweb innen noen dager så står dame nr 2 for tur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3932417284_1fc93e53d6.jpg

Mer bilder her.. :getlost: er lov og legge igjen kommentarer altså i bloggen, er bare hyggelig.

Stilig bilde :whistle:

Vurderer å selge H. Gigas- jenta mi og kanskje kjøpe meg en som er minst like stor, men som trives i høyden. Kjøpte et høyt stort terra for en stund siden, men føler at det ikke blir utnyttet godt nok. Hun som jeg har liker å grave. Trenger liksom ikke et terra på 60cm i høyde da... :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bilde :aww:

Vurderer å selge H. Gigas- jenta mi og kanskje kjøpe meg en som er minst like stor, men som trives i høyden. Kjøpte et høyt stort terra for en stund siden, men føler at det ikke blir utnyttet godt nok. Hun som jeg har liker å grave. Trenger liksom ikke et terra på 60cm i høyde da... :aww:

takk :P

Ang H.gigas... kanskje lage noe

:getlost::aww: han er bare så flink den fyren og innrede Terrarier :blink:

Nå har babyene vokst litt! første hamskifte unnagjort :getlost:

3946822393_e221e682f8.jpg

sjekk småtten i midten, fått hårete bein :lol::whistle:

3947601640_3c2bdbeea7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang H.gigas... kanskje lage noe
:lol::) han er bare så flink den fyren og innrede Terrarier ;)

Jøss! Er det noe spesielt med den arten/typen, eller kan alle tellaer ha vann inne hos seg på den måten?

Hvorfor er det da så mye snakk om at man bør ha stein eller annet i vannskål så de ikke skal drukne? Er det oppskrytt? Eller noe som gjelder mens de er små?

Det der var jo rett og slett skikkelig rått da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Er det noe spesielt med den arten/typen, eller kan alle tellaer ha vann inne hos seg på den måten?

Hvorfor er det da så mye snakk om at man bør ha stein eller annet i vannskål så de ikke skal drukne? Er det oppskrytt? Eller noe som gjelder mens de er små?

Det der var jo rett og slett skikkelig rått da!

En H.gigas på

Er nok denne arten som er kjent for og ta seg en svømmetur og evt ta fisk i vannet... de tørker vissnok fort når dem kommer opp av vannet også. Men dette er vel litt omdiskutert tema tror jeg, da det er vel fortsatt litt mysterier rundt hva dem egentlig gjør i vill tilstand. Men nå er det en stund siden jeg har undersøkt/lest om tema, så google gjerne litt så får man nok mer fornuftige svar enn hva jeg kan gi her :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Nå som jeg nettopp har fått meg ny tella fant jeg ut nå at jeg må selge hele gjengen, pluss terrariumene. Det er rett og slett ikke plass i leiligheta pluss at jeg har vanskeligheter med å holde temperaturene oppe. De har det ikke særlig godt med bare 20 grader der inne, spess ikke store- jenta mi, som helst vil ha rundt 27 :hmm:

Det er til det beste for dem, vet jeg. Jeg får ikke varmemattene til å fungere, rett og slett. Nye koster rundt 400 kroner per stykk.

Blitt så glad i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Nå som jeg nettopp har fått meg ny tella fant jeg ut nå at jeg må selge hele gjengen, pluss terrariumene. Det er rett og slett ikke plass i leiligheta pluss at jeg har vanskeligheter med å holde temperaturene oppe. De har det ikke særlig godt med bare 20 grader der inne, spess ikke store- jenta mi, som helst vil ha rundt 27 :|

Det er til det beste for dem, vet jeg. Jeg får ikke varmemattene til å fungere, rett og slett. Nye koster rundt 400 kroner per stykk.

Blitt så glad i dem.

Hva slags arter er det du har nå da, og hvor store terrarier?

... det er flere som holder stuetemp på ca22 grader på alle sine arter altså, bare så det er sagt :hmm: De klarer seg helt fint med det.. Jeg har hatt mer varmekrevende arter stående på badet mitt om jeg har merket noe på trivselen, den gang jeg hadde mine stående i stuen, nå har jeg alle mine på eget rom med fast temp rundt 26 grader da.. men det er jo mange som ikke har eget dyrerom som holder på med tellar, som da holder dem i normal stuetemp( over 20 grader), kan du ha en liten ovn stående på ved der terrariene står kanskje, for og øke temp litt på kalde dager? . Sjønnte ikke helt problemet ditt, altså du har kjøpt nye tallar men så finner du ut det ikke er plass mer?. har du kjøpt nye møbler eller no som tar opp plassen? :) Er jo altid synd og kvitte seg med dyrene om man trives med hobbyen! så man må se etter løsningene da , har du terrriere plassert i en hylle feks, det sparer jo for en del plass :)

--- evt kanskje redusere antallet til dem du liker best? spandere på en ny varmematte om du syntes leilligheten er for kald og sett bak terra? håper du finner en løsning som passer deg best da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artene jeg har er Hysterocrates Gigas 0.1.0 med et terrarium på 47x47x60, mener jeg. Jeg har en Grammostola Rosea 0.0.1 med et terrarium på ca. 40x30x34 (l, h og b) Har en Brachypelma annitha 0.0.1 sling som bor i et hapåglass og ser ut til å ha det greit. Den står rett over TVn og får varme derfra.

Selve temperaturen i leiligheta er lav på grunn av trekk. Derfor er det vanskelig uten oljeovn og vedovn å holde tempen over 20 grader. Vi er på leting etter hus, derfor kjøper vi ikke noen dyre ovner som trekker masse strøm. Vi er slett ikke rike og strømmen her er dyr, samt andre kostnader som kommer med.

Jeg får dem rett og slett ikke til å spise heller. Har hatt gigasen siden mai, mener jeg, og hun har ikke spist noen ting. Visstnok skulle hun liksom skifte ham rundt den tiden jeg fikk henne, men det har hun ikke gjort. Tror jeg sliter med å få disse type dyrene til å trives hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...