Gå til innhold
Hundesonen.no

Edderkopptråden!


Linda Marie

Recommended Posts

Joda, har kikket litt på den også :D Har kikket på ganske mange arter egentlig, å ennå er det noen jeg kunne tenke meg, men jeg får bare begynne med metallicaen, så får jeg bare leve og lære, så blir det vel flere etter hvert :D

hehe ja er jo en meget flott tarantell art ! :D får satse på slingen du kjøper viser seg og være en hunn da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Ja-a... I natt, da jeg ikke fikk sove, så lå jeg og planla en super mulighet til å ha tre nye terra på stuen her. Innebygget i en kasse på en måte, slik at kattene ikke kommer til oppå dem. Men med lys og hele pakka.

Skummelt dette! Jeg har jo faktisk utrolig fort funnet ut at det er greit med disse krekene i hus. Bare jeg slipper å mate dem :D Men, NEI, JEG kommer ikke til å kjøpe noen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var vi en tur hos en kamerat med 5 tellaer. To av dem hadde akkurat skiftet ham, og vi måtte jo ta bilder.

P.Regalis

170309_003.jpg

170309_004.jpg

170309_006.jpg

170309_005.jpg

170309_008.jpg

Også er det vesle Tussi og Tassen. Døpt av sønnen i huset. Tassen er den minste.

Nhandu Chromatus (om jeg ikke husker helt feil)

170309_010.jpg

170309_011.jpg

170309_013.jpg

Tussi er så heldig å ha fått TV i huset sitt også... Vet ikke hvorfor Tassen ikke har fått det, men kanskje han er for liten enda? (Den hvite lappen ved siden av navnlappen, er en TV for tenk! Jeg tror det er en 52" widescreen" :D)

170309_015.jpg

Også er det hu gamlemor i hus. En B. Smithi på rundt 13 år.

170309_018.jpg

170309_020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-a... I natt, da jeg ikke fikk sove, så lå jeg og planla en super mulighet til å ha tre nye terra på stuen her. Innebygget i en kasse på en måte, slik at kattene ikke kommer til oppå dem. Men med lys og hele pakka.

Skummelt dette! Jeg har jo faktisk utrolig fort funnet ut at det er greit med disse krekene i hus. Bare jeg slipper å mate dem :D Men, NEI, JEG kommer ikke til å kjøpe noen :D

vær obs på at det er slik det starter.. og så sitter du og følger med på annonser, og før du vet ordnet av det så begynner det stadig og ramle ned pakker med taranteller i posten deres :D:D

Og stilige bilder av Tarantellene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 år ? Herregud! :) Men veldig fin var hun :)

Og tenk at hun kan bli 30 :o

usj.. liker i grunn ikke den typen foring jeg <_<

Nei, orket ikke se på da Lars satte på filmen istad jeg... Liker fortsatt de 4beinte dyrene (inkl mus) bedre enn tellaer, så de trenger absolutt ikke brukes som mat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk at hun kan bli 30 :P

Nei, orket ikke se på da Lars satte på filmen istad jeg... Liker fortsatt de 4beinte dyrene (inkl mus) bedre enn tellaer, så de trenger absolutt ikke brukes som mat :D

Min eldste tella er vel rundt den alderen nå :) og fortsatt "ung og sprek" av seg. Hun hadde faktisk sin første parring nå, så blir spennde og se om gamla kan produsere noen babier.

Ang foringen med mus så foretrekker jeg at musa er død først jeg hvis man vil fore med det.. men da risikerer man jo tellan ikke vil ta den. OG man må regne med en ekkelt lukt når man forer med mus, da det tar noen dager før tellan har spist opp maten sin, og det blir lukt av slikt. Har aldri prøvd og gi mine mus, men har gitt min største Biff hehe... bandt biff i en snor og trakk den fremfor.. den tok den! MEN æsj... det stinket ganske mye på 2 dagen den sitter med biffen mellom tenna altså, tar tiiid og få fordøyd alt sammen :) Og man risikerer midd i terra når det tar så tid...

Men ser ikke vits og fore med mus når man har mange andre greie formuligheter som lukter mindre.. og man utsetter jo tellan for bli alvorlig skader når man gir den levende mus. Mus har skarpe tenner... Og det er ikke mye pent og se på når tellan ikke tagger musen i hodet eller i buken så den dør fort ( sett på youtube)... det blir både mye piping og sprelling... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemt frøken, ja :D

Er det en T- Blondi?

Hun her er en Chilobrachys Andersoni :D en gravende art fra india, malaysia området.. Hun her har fått masse torv så hun kan grave, men fortsatt ikke laget så mye som en bitte lite hull, jeg er jo like glad for det da ;) da kan jeg jo se på henne.. enn bare et hull med noen bein stikkene ut av innimellom..

Noe bestemt ja ;)

Nå er det nok hamskifte på gang her snart. Helga er blitt svart på abdomen! :) Og vi venter i spenning. Hvor lang tid tar det normalt fra hun er blitt svart?

Øk fuktigheten litt og la henne få fred og ro, ingen "mat" som løper rundt og forstyrrer... så skjer vel det noe innen de nærmeste ukene sikkert :)

er altid spennde med hamskifte, og altid like nervepirrende.. bare de 2 siste ukene har jeg hatt sikkert 15 hamskifter her! :shocked: hihi.. og jeg er like spent på hver eneste en om alt går fint, hvor mye de har vokst osv... :P

minner om bloggen min jeg ;) syntes det er veldig trivlig med kommentarer også.... :):icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk fuktigheten litt og la henne få fred og ro, ingen "mat" som løper rundt og forstyrrer... så skjer vel det noe innen de nærmeste ukene sikkert :icon_confused:

er altid spennde med hamskifte, og altid like nervepirrende.. bare de 2 siste ukene har jeg hatt sikkert 15 hamskifter her! :shocked: hihi.. og jeg er like spent på hver eneste en om alt går fint, hvor mye de har vokst osv... :P

Ja, tar det uker fra hun er blitt svart til hamskiftet starter? Eller bør jeg stå klar med kamera nå liksom, OM vi sku være så heldige å få det med oss?

Men ok, øke luftfuktighet skal bli. Håper vi får tak i hammet så fort som mulig og at det kan "settes istand". MÅ jo spare på den første hammen! Blir jo omtrent som første hårlokken det! (noe jeg forøvrig fortsatt har etter Buffy :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de er ganske uforutsigbare sånn sett disse krypa, jeg har iallefall ikke merket meg sånn nøyaktig tid fra mørk bak til når hamskifte foregår, men i nærmeste fremtid iallefall. kanskje andre har merket seg noe annet :icon_confused: Men ikke øk fuktigheten så mye hun blir stresset da, bare fylll godt med vann i vannskålen og jeg pleier og helle litt vann i et hjørne av terra rett ned i substratet jeg.... Og det kan ta noen timer med hamskifte, så om hun ikke skifter om natten så rekker dere nok og få det med dere :P

Bare vær forsiktig når dere tar ut hammet, så hun ikke blir redd og løper til... de er veldig myke og sårbare etter hamskifte, så kan fort komme til skade om dem begynner og løpe rundt med et skjelett som ikke er herdet.

Jeg tar vare på alt hammet her jeg også.. men skal etterhvert få satt noen av det i rammer ,bare vente til dem får mer str av de med finest farger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Artig tråd :icon_redface:

Min røde chilener "lille petter" døde hjemme alene når varmen streika, etter det har terrariet bare samlet støv. Tenker mye på å få meg en ny en og er åpen for forslag. Vil gjerne ha litt mer spennende farger men har hørt at det gjerne henger sammen med at de er mer hissige? PsychoLynx sin ser jo litt kul ut. Er det noen bra sider for å lete litt eller har dere forslag? Den bør ikke være for dyr og må være grei å holde liv i.

Angående varme så skrev non her om varmestein? Det hørtes kjekt ut, har man den liggende i terrariet da eller er det sånn til å ha under? Hva er mest praktisk her? Også leser jeg at de ikke trenger fuktighet utover vannskåla? jeg hadde sputeflaske og fukta hele terrariet med jeg i tillegg til vannskål. Den skifta heller aldri ham når jeg tenker over det og hadde den da hvertfall 2-3 år er ikke det rart? Det var en hann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd :icon_redface:

Min røde chilener "lille petter" døde hjemme alene når varmen streika, etter det har terrariet bare samlet støv. Tenker mye på å få meg en ny en og er åpen for forslag.

Ingen grunn til å la det terraet stå tomt :wub:

Her http://www.reptilfreaks.no/forum/tarantell-fakta/ står det litt om forskjellige arter.

Ellers kan du google care-sheets angående den arten du ønsker. Er bare til å søke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Mexican reg leg eller red knee ser litt kule ut. Forskjellen på de er? Hvem er det du har psycholynx, er ikke det sånn en?

Liker ikke tanken på disse brennhårene de sparker av seg men er vel bare å la de være i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexican reg leg eller red knee ser litt kule ut. Forskjellen på de er? Hvem er det du har psycholynx, er ikke det sånn en?

Liker ikke tanken på disse brennhårene de sparker av seg men er vel bare å la de være i fred?

Det er vel den som kalles Mexican Red Knee som vi har... Eller en Brachypelma Smithi :wub: Hun er, etter det folk sier, en fin nybegynner tarantell. enkel å holde. Og det kan jeg vel si meg enig i. selv om vi blir bekymret som bare det når hu ikke spiser osv :o

Men sørg for å få deg en dame. De lever mye lenger enn hannene.

Helga her har nok sparket en del hår. Ikke at vi har sett henne gjøre det noen gang, og hun har aldri virket stresset når vi har holdt på inne i terra. Lars og en kamerat her hadde henne ute engang, og det gikk veldig fint det.

Men veldig fornøyde med hun her foreløpig vi. :icon_redface:

Syns virkelig du skal ha deg en tella igjen Snusken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tella- slingen min i dag. Den er tre-levende. Skal jeg bruke bark som substrat?

Bruk torv så langt det er mulig, siden den barken man får i dyrebutikken kan være sprayet med middmiddel..

Den holder ikke noe særlig godt på fuktighet, og den er heller ikke egnet til og grave i.

Små trelevende tellar kan finne på og grave litt :D

Plantasjen og gartnerier har som regel den tiurtorven som den heter, den er ugjødslet og meget godt egnet :ahappy: men desverre er det ikke helt innenfor sesongen enda da, så ikke sikkert de selger det enda.

skal du hente slingen selv? hvis ikke har kasnje selger litt torv til deg?

men du kan sette feks inn en barkebit eller hva når du får tak i så den lille kan gjemme seg under, sette den på langs i boksen dens... altså på høykant. Så den kan lage et lite hus bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...