Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

I dag har Kita vært på utstilling på gjøvik, blei BIM-valp i dag :P Var en gul hannvalp, Storm, som blei BIR i dag :whistle: Herlig liten tass på 4mnd

Kritikken:

Feminin tispe av meget god type og helhet.

velformet hode med gode proposjoner. God hals og overlinje. God skulder, noe kort overarm.

Utmerket kropp og beinstamme.

God pels og farge.

Velgående, men skal stabiliseres i rygglinjen.

Velvist.

Trivelig temperament=)

Nest gang er det høstutstillingen til NGDK, 5. september, siste valpeshowet.

Bilder kommer senere, når nettet er litt mer medgjørlig :) men vi er fornøyd med dagen, og hadde til og med fint vær:)

Så må jeg skryte av tanteungen Ailo som også blei BIM-valp i dag, slått av ei Staffetispe, som var en mnd eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott utstiligs resultat :whistle: Sin første løpetid også!Truse har jeg aldri brukt på mine da ikke kommet så mye blod.Flink hun er som er renslig !Til noen som mi tar det noen løpetider før de blir det.

Jeg møtte faktisk en helt hvit Grand Danois valp på 4 måneder for noen dager siden!Aldri sett det før så han var bra fasinerende gitt!Vet det er feilfarge da så ikke rart ikke har sett det før.Ble visst endel hvite i det kullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott utstiligs resultat :whistle: Sin første løpetid også!Truse har jeg aldri brukt på mine da ikke kommet så mye blod.Flink hun er som er renslig !Til noen som mi tar det noen løpetider før de blir det.

Jeg møtte faktisk en helt hvit Grand Danois valp på 4 måneder for noen dager siden!Aldri sett det før så han var bra fasinerende gitt!Vet det er feilfarge da så ikke rart ikke har sett det før.Ble visst endel hvite i det kullet.

Har heller ikke brukt truse på Valpis, hun får lære seg å holde seg ren på naturlig vis..

Det GD kullet var et løpetidsuhell, og drektigheten ble oppdaget for sent til å ta abort. Var vel to sorte, en harl og tre hvite om jeg ikke husker feil. Akkurat denne valpen skal sjekkes på nytt for hørselen sin, det er meget mulig den er delvis døv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk takk Wilma :aww: ja så det kullet jeg også, til Diesel og Bella vel?? :D men søte var de uansett :whistle:

er ikke fordi ho ikke er reinslig at jeg bruker truse, men hun sover i min seng om natta og vil helst ikke ha no klin der :blink: synes liksom ikke jeg kan regne med at hun vasker seg i søvne :blink:

noen sa til meg at de slutter og vokse ved første løpetid :) håper ikke det er tilfelle??! for da blir ikke berta mi mye stor i hvertfall :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe takk takk Wilma :aww: ja så det kullet jeg også, til Diesel og Bella vel?? :D men søte var de uansett :whistle:

er ikke fordi ho ikke er reinslig at jeg bruker truse, men hun sover i min seng om natta og vil helst ikke ha no klin der :blink: synes liksom ikke jeg kan regne med at hun vasker seg i søvne :blink:

noen sa til meg at de slutter og vokse ved første løpetid :) håper ikke det er tilfelle??! for da blir ikke berta mi mye stor i hvertfall :wub:

Det varier på hvor stor hunden blir. Store hunder har jeg forstått kan vokse til de er 2 år eller noe :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen sa til meg at de slutter og vokse ved første løpetid :whistle: håper ikke det er tilfelle??! for da blir ikke berta mi mye stor i hvertfall :)

Hun blir nok ikke mange cm høyere nei, men hun vil nok bygge mer masse/vekt. Min Valpis stoppet på høyden sin ca 2 mnd før løpetid, men steike hun har blitt bredere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm blir spennende å se, for jeg målte Kita til 76cm i går, så ho er ikke av de største :) men jeg synes fortsatt ho er ganske valpete i hode :whistle: men nå er ikke faren hennes så stor heller :D

Syns å huske du sa at oppdretterene hennes avlet på de mindre GD ene. Og hun er jo 4 cm over minstemålet, så hun er slett ikke for liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulip:Ingen aning om er valp fra det kullet du vet av kun møte de såvidt en gang jeg.Skjønner godt de må sjekke hørselen ja.

Jeg VET at det er valp fra det kullet. Jeg håper jo at hørselen hans er bra, men det er flere tegn på at den er redusert, dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Kita vært på utstilling igjen, på NGDK's årlige høstutstilling :) Der blei ho BIM-valp, med en fin kritikk av den engelske dommeren William Paterson:) har ikke kritikken her nå, men han synes ho hadde en utmerket front, og aat den ville bli enda bedre med alderen, ville gjerne se ho i ringen om en 8-10mnd=) morro å høre :)

BIR/BIS valp blei Storm til Wenke, den lille gule fare som er en skikkelig hjerteknuser og en humørspreder i ringen :) Herlig hund, som jeg tror blir en kanon i ringen, ingen nederlag å tape for han=)

vi har kosa oss masse i dag, med masse trivelige folk :P

neste utstilling for Kita blir Hamar den 3. oktober:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...