Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

nei skal love deg det er ett artig syn, for ho er litt redd for tommstokken da serru, så ho lener seg bort fra den :) så er ikke rart det blit litt galt med noen cm noen ganger:P

og å løfte ho greier jeg snart ikke lenger, så da blir det enten på jobb (på hestevekta) eller hos dyrlegen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
tenker meg tommstokken er litt skummel ja!og må si synes du er flink som har greid løfte henne til nå!Er jo tung!Synes mi på 23 kg er tung jo :)

ikke sant :) men er noen fordeleer med å være hovslager, blir i hvertfall sterk i armene. men når ho passerer 40kg eller nærmer seg 40kg, da tror jeg ikke det blir så mye løfting nei :ahappy: må liksom holde ho rolig når jeg er på vekta jeg også :)

Åå så pen hun er!

Så du skrev at du hadde kjøp k9 sele til henne, vurderte å kjøpe det, men visste ikke at det gikk ann å ha kløv på den. Hva kostet det, og hvor? :D

ja jeg kjøpte det når vi var på utstillinga på stange :) en som skal passe når ho er blitt voksen ;) mener det var 700,- jeg ga for den :P så en god pris på en knallfin sele, fikk med ekstra sånn bryst greie også, hvis ho skulle trekke lit tyngre ting:) men mener de skal ha egen side på nettet med seler, men veit ikke hva prisen pleier å ligge på jeg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun har blitt! Ser det godt at Ylbert fortsatt er ganske tynn altså!

Han er litt mer latsabb enn di tror jeg :ahappy:

Men han er sosial og fin da :)

Men her om dagen stakk han av :)

Var vist et hull i gjerdet som vi ikke hadde fått med oss :) Så da var han plutselig ute på veien gitt...

Men gikk så fint så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin hun har blitt! Ser det godt at Ylbert fortsatt er ganske tynn altså!

Han er litt mer latsabb enn di tror jeg :D

Men han er sosial og fin da :D

Men her om dagen stakk han av :P

Var vist et hull i gjerdet som vi ikke hadde fått med oss :P Så da var han plutselig ute på veien gitt...

Men gikk så fint så :P

jada ho er blitt så pen atte :) begynner å likne en dame nå :P og hender det er full rulle som du ser, men ho er nå i hvertfall rolig og bedagelig inne :D

bra han er sosial da, det er Kita også :P elsker alt av folk og dyr :P

uff, godt det gikk bra med han da, at han ikke blei påkjørt eller noe :P:P

men han spiser godt nå eller?? siden han er rolig, bør han vel begynne å legge på seg snart?? :P hvor stor og tung er han nå??

sett på de fine bildene til norbert??

forresten utstilling på Gjøvik 13. juni!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada ho er blitt så pen atte :) begynner å likne en dame nå :) og hender det er full rulle som du ser, men ho er nå i hvertfall rolig og bedagelig inne :P

bra han er sosial da, det er Kita også :P elsker alt av folk og dyr :P

uff, godt det gikk bra med han da, at han ikke blei påkjørt eller noe :P:D

men han spiser godt nå eller?? siden han er rolig, bør han vel begynne å legge på seg snart?? :P hvor stor og tung er han nå??

sett på de fine bildene til norbert??

forresten utstilling på Gjøvik 13. juni!!

Beklager, er så mye som skjer om dagen hos oss.

Han legger på seg normalt igjen nå også vokser han ikke så fryktelig i høyden lenger. Bare en cm i uka nå, og det gjør jo i grunn ingenting :P Så har han begynt å legge seg til å sove rett etter mat selv nå, jeg trenger ikke slenge enten han eller Ultra på gangen med døra igjen hele tiden :P

Hvilke bilder hos Norbert??=)

Er det det ja, skulle jo nesten vært der. Men påmeldinga har vel gått ut?

Skal du til Sverige på den utstillinga Norbert prata om? Vi kom plutselig på at å melde seg på hadde jo vært en fordel snart gitt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, er så mye som skjer om dagen hos oss.

Han legger på seg normalt igjen nå også vokser han ikke så fryktelig i høyden lenger. Bare en cm i uka nå, og det gjør jo i grunn ingenting :P Så har han begynt å legge seg til å sove rett etter mat selv nå, jeg trenger ikke slenge enten han eller Ultra på gangen med døra igjen hele tiden :P

Hvilke bilder hos Norbert??=)

Er det det ja, skulle jo nesten vært der. Men påmeldinga har vel gått ut?

Skal du til Sverige på den utstillinga Norbert prata om? Vi kom plutselig på at å melde seg på hadde jo vært en fordel snart gitt... :)

På hjemmesiden har det kommet nye bilder/album i fra 2001-2009 :) er mange nydelige hunder der :P

har vurdert litt fram og tilbake... men synes det er litt langt bare for et valpeshow, for hvis de får bra premier der, kommer det ikke i papiret til hunden uansett :P så vi stiller på Moss den samme helgen i steden :D men neste år skal jeg nok dit ja, for da er ho over 1 år :P

skal dere dit??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesiden har det kommet nye bilder/album i fra 2001-2009 :) er mange nydelige hunder der :)

har vurdert litt fram og tilbake... men synes det er litt langt bare for et valpeshow, for hvis de får bra premier der, kommer det ikke i papiret til hunden uansett :P så vi stiller på Moss den samme helgen i steden :P men neste år skal jeg nok dit ja, for da er ho over 1 år :P

skal dere dit??

Her sjekka ut alle de albuma ja;)

Vi vurderer det ja, bare for kos og fordi Norbert vil så gjerne at vi kommer me Kung Ylbert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei skjønner :D si fra hvis du melder deg på da, så skal jeg følge med litt ekstra:) synes det blei litt lant med 70 mil, må spare litt penger/km på bilen, for jeg kjører såppass mye fra før av :)

men vi kommer sterkere tilbake neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga som var hadde vi skikkelig knallvær :whistle: og Kita og Ailo kosa seg masse i vannet, både ved Lensa og ves solbergfoss :) de vassa og kosa seg skikkelig, sikkert deilig og avkjølende:)

Kita blei til og med bitt av en annen hund :rolleyes2: Ailo og Kita dreiv og lukta, så skulle ho bare lukte litt på den lille chines crested dotten, som bare glefsa til :D Kita skreik til og bare hoppa ut i vannet, for der turte ikke han å gå.

men på land kunne ho ikke nerme seg Tarzan som han het uten at han blei sinna og glefsa etter ho :whistle:

ikke rart store hunder er redd for de små :)

får se om jeg kan få noen bilder av storesøss, tok mange fine bilder da Kita bada ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja må tru jeg skvatt like mye som ho, om ikke mer :whistle: blei ikke noe bedre da jeg så litt blod her od der på halsen og nakken, men ikke fant noe sår :whistle:

fant det til slutt da, en bitte liten rift i øret :rolleyes2: og de øra flagrer jo litt, så det blei noen dråper her og der... men må ikke glemme å ta med at den hunden er lite sosialisert da, så jeg kunne kanskje vente meg den reaksjonen?

vil ikke påstå Kita er den dominante typen, aldri sett ho med halen over rygglinja ennå i hvertfall... men hvis den lille vovven er redd for stor hunder så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vente på lønninga den 10. :whistle:

prøver å legge opp noen bilder via photobucket nå, så får se om det er sammarbeidsvillig i dag :) blei noen bilder som var på kamera fra før også da :rolleyes2: skal se ho koser seg i senga du :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det noen fler bilder fra meg også i kveld :)

Kita og Ailo sover sammen på soffaen etter en slitsom dag ute ved vannet ;)

KitaogAilo30mai09.jpg

Kuler'n på soffaen :D

SDC10143.jpg

Funker fint med armlene til hodepute :lol:

SDC10144.jpg

Tror jeg har en skikkelig trøtt hund jeg :rolleyes2:

SDC10145.jpg

Hodebilde av Kita'n min :whistle:

SDC10148.jpg

Hånd i labb livet ut :whistle:

SDC10155.jpg

Kita kan klokka godt og legger seg selv til vanlig tid :)

SDC10156.jpg

Ikke no stress med å ha hele senga for seg selv ;)

SDC10157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Med straff mener jeg noe som avbryter og på sikt reduserer den uønskede adferden. Hva det er og hvor hard straffen er vil selvsagt avhenge av hund og situasjon. For mitt eget vedkommende er det i en del tilfeller nok med et bestemt "nei" for å avbryte stirringen. Men det er jo per def straff det også. Ja, leash-pop kan funke på noen hunder, men i slike situasjoner er min erfaring at man også bør være litt forsiktig med det, da leash-pop faktisk også kan trigge utagering.   Ja, enig i det du sier om å bruke metode som kan utvikle stress ved passering. Det er også noe av grunnen til at jeg bruker motbetinging når avstanden er stor nok. Jeg har forøvrig god erfaring med å benytte motbetinging på langt mindre avstand etter å ha straffet tidligere. Dermed unngår man også stress og at hunden assosierer motgående hunder med noe negativt.   PS! Veldig bra jobbet at det har funket for deg kun med motbetinging.
    • Jeg tenker det kommer an på hunden. ..og hva du mener med straff. Er det en innarbeidet lyd som indikerer avbryt, ellers..? Hva ellers?  Fra YouTube ser det ut som såkalt "leash pop" fungerer på mange hunder. Det finnes jo mange grader av det, det trenger ikke være så kraftig at det gjør vondt, og det kan fungere som Caesar Millans: "Tssscht!" for å få kontakt på en måte som ikke fungerer som belønningsmarkør, men advarsel om at nå blir jeg sur og det blir kjip stemning her? Mange hunder tar det til seg at fører er misfornøyd. Mer interessant å gjøre fører happy. Så er det andre hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det.  Personlig er jeg skeptisk til å gjøre noe hunden kan utvikle stress ifbm passeringer av. Motbetinging har alltid fungert for meg, men det kan som du sier ta tid, og jeg vet om TO meget erfarne som ikke har lykkes med den metoden på sine hunder selv etter to år med konsekvent trening, så 🤷🏼‍♀️ Privattimer med erfaren instruktør?    Edit: Av alternativ adferd virker sitt litt kjedelig. Hvor mye begeistring og belønning er hunden vant med at en plain sitt utløser? Jobbe den opp litt om det har gått rutine i den?
    • Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...