Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hihi det er jo veldig koselig da, selv om det kan bli en smule voldsomt til tider :D synes jeg ser 70kg som løper meg overende når jeg roper på ho :) får vel prøve å ungå det:P

blir nok ikke siste kurset vi er på. lærerikt for både hund og fører :D

Skrevet

Ser for meg en løpende Kita med skikkelige dumboører som kommer løpende mot deg ja! :)

Toppers at instruktørene og de andre på kurset var trivelige da...

men du??? skal du på kurs på onsdag??? da blir det kanskje ikke så tidlig når du kommer til oss likevel da?

Skrevet
Ser for meg en løpende Kita med skikkelige dumboører som kommer løpende mot deg ja! :P

Toppers at instruktørene og de andre på kurset var trivelige da...

men du??? skal du på kurs på onsdag??? da blir det kanskje ikke så tidlig når du kommer til oss likevel da?

fader det hadde jeg helt glemt :D må nesten melde ho Isabel, med denna hesten da, si at det blir seinere på kvelden... for i dag var vi ferdige kvart over 7 :D da blir det kanskje litt for seint også...

Luna er heldighvis ikke så ting da. Men en gang løp hun rett på meg i en voldsom fardt. Det smalt, skal jeg si deg. :D (Lunas plan var egentlig å løpe forbi meg.)

ja greit med litt mindre hund noen ganger :P er det buehund ho er?? skikkelig liten sjarmør da :)

Skrevet
fader det hadde jeg helt glemt :D må nesten melde ho Isabel, med denna hesten da, si at det blir seinere på kvelden... for i dag var vi ferdige kvart over 7 :D da blir det kanskje litt for seint også...

Hvis du drar derfra i 7 tia så er du jo ikke i skjetve før rundt 21.30...skal du videre til ørje etter det så blir det jo fort seint da... :) Blir med deg uansett jeg assa, så går den tia fort... :D hehe...:P

Skrevet

hehe skal ikke til ørje, men Råde;) jeg får sende en melding til ho i morra:) men nå tordner det skikkelig her bør jeg ta ut PC??!

gjorde det jeg;) stakkar Kita sitter og boffer i soffaen her:P bøtter ned og brått så lyner det og tordner det!!

Skrevet

Greit å ta ut PC'n da ja...:)

Okej, så var det råde dah! :D same shit...seint blir det uansett! :D hehe...får håpe drittværet gir seg snart da...ikke no allright med sånt vær...:D Kita redd eller?

Skrevet

hehe tror nok det blir en annen dag jeg tar av de skoa, hvis ho ikke er veldig gira på å få de av den hesten da, Teamsa eller hva ho heter :D rart navn!

Kita har roa seg nå, ligger og kuler'n bare løfter litt i hode når det smeller litt høyt :D flink liten valpis :) skal ikke lære av Marco så ho blir redd i hvertfall :D

Skrevet

Det lynte å tordna her også, Ylbert gidda ikke løfte på hue en gang. Ultra måtte i vinduet å kikke og boffe en gang :)

Men hun boffer på det meste, men er jo ikke sånn sur boff. Du vet :D nesten koseboff som jeg sier :)

Og ikke pokker om noen av de skulle ut å pisse før jeg skulle legge meg, det regna jo sååååå fært! Sååååå synd i oss øya kom med en gang vi var utafor døra. Og de bevegde seg ikke en cm bort fra overbygget på trappa :)

Komiske dyr;)

Skrevet

Hehe Kita også tok tordenværet med ro etter noen boff:P har du finni ut om du stikker til vikersund til helga?? er 104GD'er påmeldt:O mulig Yippie kommer også, hvis ho fikk til å etteranmelde:)

Skrevet

Neij, altså jeg her jo jobb helg jeg da... Også eksamen på mandag så bør vel holde meg hjemme i grunn.:)

Men lite å gjøre noe med. Satser på at det er noe i pinsa og/eller noe i Juni jeg tror jeg. :)

Mye som skjer i starte på mai:(

Skrevet
Neij, altså jeg her jo jobb helg jeg da... Også eksamen på mandag så bør vel holde meg hjemme i grunn.:)

Men lite å gjøre noe med. Satser på at det er noe i pinsa og/eller noe i Juni jeg tror jeg. :)

Mye som skjer i starte på mai:(

aha skjønner;) men var noen på valpekurset i går som sa det skulle være utstilling på Dokka;) det er ikke så langt for verken meg eller deg=)

det var i juni en gang=D

Skrevet

Når i juni er detta a??? :) Kanskje jeg hiver meg på og blir med jeg også...For å sosialisere Ailo altså...han er jo ikke gammel nok til å stilles ut før u juli.... :)

Skrevet
aha skjønner;) men var noen på valpekurset i går som sa det skulle være utstilling på Dokka;) det er ikke så langt for verken meg eller deg=)

det var i juni en gang=D

Aha! Det hørtes ut som en grei deal, hvis Ylbert kommer seg i storform igjen :) :):D

Vi får finne ut av detta der da;)

Så skal vi øve masse mer på å gå pent i båndX-D

Det trengs vist litt egentlig, han har blitt bortskemt med å gå løs så :)

Skrevet
Aha! Det hørtes ut som en grei deal, hvis Ylbert kommer seg i storform igjen :) :):D

Vi får finne ut av detta der da;)

Så skal vi øve masse mer på å gå pent i båndX-D

Det trengs vist litt egentlig, han har blitt bortskemt med å gå løs så :)

ja bare å trene det;) så må du gjerne legge ut et oppstillings bilde etterhvert:)

det er i starten av juni tror jeg. mulig jeg bare tar meg en tur og ser på, så ikke Kita blir lei, vi får se hva jeg kommer fram til;)

Skrevet

he:-P Ska prøve d... vi har vært litt labre på å trene det den siste uka:-O Men vi prøvde når vi var på tur, mer eller mindre midt på fotballbana med alle fjortisa rundt og det gikk da ganske så bra faktisk, og han rørte seg ikke før han fikk Okei igjen...

Eller altså vi bruker kommandoen stå samtidig da, så han har jo sett vi har brukt den noen ganger på Ultra ogsåX-D

Hun må jo øve på sånt hun også, selv om hun aldri kommer i ringen desverre:( Fryktelig synd egentlig... Men sånn er livet.

Skrevet
ja bare å trene det;) så må du gjerne legge ut et oppstillings bilde etterhvert:)

det er i starten av juni tror jeg. mulig jeg bare tar meg en tur og ser på, så ikke Kita blir lei, vi får se hva jeg kommer fram til;)

Da skal jeg være med!! Koselig og soaialt både for oss og hundene å være på utstilling uansett om man stiller selv eller ikke! :)

Skrevet

ja helt enig, får litt mer tid til å sitte å glo:) kan jo være mye fint å se på der;) og tror nok jeg skal rekke siste ringtreninga på Vikersund, for den er kl. 21.00;) hørtes jo helt topp ut;)

Skrevet

Så bra...da skal du nok rekke det vettu...:) blir mamma med deg da eller?

For vi må jo være litt hjemme med Ailo-gutten vår... :)

venter på ny mail i dag forresten...vekt, øyelysing og blodprøve av sjarmøren! :)

Skrevet
Så bra...da skal du nok rekke det vettu...:) blir mamma med deg da eller?

For vi må jo være litt hjemme med Ailo-gutten vår... :)

venter på ny mail i dag forresten...vekt, øyelysing og blodprøve av sjarmøren! :D

ja er derfor jeg spurte ho :P for som nybakte foreldre plikter dere å være hjemme :P men mamma blei gjerne med ho sa ho, også kunne ho passe Kita, sånn at det ikke blir så mye energi i ho :)

Skrevet

Passe Kita når vi henter Ailo mener du? :) det passa jo bra da...Kjekt at ho ikke er helt energibombe når dere skal på ringtrening...:)

Skrevet

ja var det jeg tenkte også, at ho faktisk kan ha litt fokus og få litt ut av ting da:) skikkelig spent på hvor stor han er blitt jeg, tenk så kult når du kan kjøre hjem med lille staffegutten din :)

Skrevet

ja da har vi vært på vikersund, både i går og i dag ;) I går blei søster Yippie BIS valp! slo til og med ho i gruppa på 6-9mnd;)

Yakita blei uplassert blant 7stk.

I dag blei ho nr. 4 ;)

fikk fin kritikk begge dagene=)

men nå er det utstillingspause fram til utstillnga på moss;) og da skal Ailo være med også;)

Skrevet

Gratulere :P :P

Dere er så flinke!

Vi har endelig bynt å legge på oss normalt igjen her i gården :P:P

to kilo i uka som gikk! JEIJ! så da er det bare å håpe på samme utvikling fremover :P

Når er det i Moss da??=)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...