Gå til innhold
Hundesonen.no

Rase-gjettelek


TollerRetriver

Recommended Posts

  • Svar 673
  • Created
  • Siste svar
Riktig ja. Jeg ser ikke noe bilde på side 2?

Siste bildet jeg la ut er ganske "kjent" og er avbildet i flere artikler om plotthound og i rasebøker.

Da har jeg lært noe nytt i dag også. Sist tok jeg den på den spesielle overlinjen. De faller veldig fra manke til rygglinje. Var ikke så lett å se det forfra :)

men her kommer en ny rase:

050120091826A1HSqihzCGXLOTgqXA.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har lett for det jeg også :) Er kanskje greit at vi holder oss til FCI godkjente hunder, ellers blir det kanskje litt vel vanskelig? Vel, rasen jeg har lagt ut er ikke FCI godkjent, men jeg tror den er godkjent av svenske kennelklubben. Det finnes i hvertfall en del av de i Sverige :)

Edit: Den er vist ikke godkjent av SKK, men de har alikvel egne raseutstillinger og en egen raseklubb ;) Var visst vanskligere en jeg trodde denne. Trodde faktisk den var FCI fodkjent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.

Det fantes tidligere to varianter av denne hunden, men i verdensbasis finnes den ikke lenger bortsett fra i Norge, som er det eneste stedet man kan stille den ene varianten som er fjernet av FCI.

Den kommer i hvit med oransje flekker,sadel eller spettet. Mantel er også tillat.

En rase som er lettært og hengiven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...