Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket fôr bruker dere?

Happyface

Fortype, velg i begge kolonner  

176 stemmer

1. 1.

• BRUKER IKKE TØRRFOR - TRYKK HER
      29
    • Royal Canin
      59
    • Hills
      18
    • Eukanuba
      18
    • Labb
      8
    • Blecando
      4
    • Pro plan
      21
    • Sportsmanns pride
      4
    • Spesific
      9
    • Lone Star
      1
    • Brit
      1
    • Oliver
      0
    • Troll
      0
    • AvoDerm
      1
    • Bewi Dog
      2
    • Happy Dog
      1
    • Josera
      0
  2. 2.

• BRUKER IKKE RÅFOR - TRYKK HER
      78
    • Vom og Hundemat
      77
    • Norwegian Polar
      4
    • Lokal Råfor produsent
      3
    • Lokal slakter
      2
    • Hjemmesnekkret
      10
    • Natures Diet
      2

Recommended Posts

Skrevet

ENDRET AV MODERATOR

Lagt til avstemning, om ditt for mangler, ikke stem, si fra, å vi legge til alternativet...

For å få legge inn stemme må du velge i begge kolonner..

mvh Moderator Tore

Original post :

Hva forer du dine hunder på?

Er så mange diskusjoner for tiden, at jeg og mitt søskenbarn Henriette lurte på dette. :)

• Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bumper opp denne tråden.

Har ryddet opp og lagt til endel fortyper fra minnet i avstemningen, om din for type mangler, ikke stem, si fra, så legger vi til ditt for som et alternativ du kan stemme på..

Skrevet

Takk. ;)

Eneste som blir dumt med avstemningen er jo at grafene "BRUKER IKKE" kommer til å bli store å da viser feil...

Så man må se på antallet stemmer, ikke lengden på søylene...

Menmen...

Skrevet

Hovedkosten er tørfor her og da bruker vi Blecando, mine er veldig glad i dette, prøvde et annet merke, men da gikk dem ut i sultetreik begge 2.. så nå måtte bare bytte tilbake til dette. Ellers blir det både litt råforing og middagrester ved siden av da så klart ;)

Skrevet
Det er dere som hermer etter meg (PP). Men så ville dere ikke føle dere utenfor på doggis, derfor bruker dere v&h også ;)

Ja, selvsagt! Got me there! :rolleyes: *knis*

Skrevet

Bruker Royal Canin.

Krysset av: Bruker ikke råför. Grunnene til det er at jeg ikke gjør det på regelmessig basis. Jeg kaster gjerne rå kjøttrester i skålen dems, kjøper billig avskjær om jeg kommer over det i butikken og iblandt kjøper jeg v&h når dem er på kurs eller inne i harde fysiske perioder.

Men ettersom det kan gå flere mnd imellom hvergang jeg råförer så gjør jeg i teorien ikke det :icon_confused:

Skrevet

For tiden fôres de på Royal Canin Sensible, men jeg skal gå tilbake til en kombinasjon av VH og RC når jeg får fryseplass igjen... Snart håper jeg!

Skrevet
Hermegås. :rolleyes:

:)

Det er dere som hermer etter meg (PP). Men så ville dere ikke føle dere utenfor på doggis, derfor bruker dere v&h også :P

HAHA! Jaa, sorry, jeg prøver å smiske meg inn på dere begge. Helst Belgerguri da, siden ho har størst internettforlengapenis! :icon_confused:

Skrevet

Jeg bruker Hills, men det virker ikke som dyret liker det så godt.. Så jeg bytter nok når jeg er ferdig med sekken jeg har nå. Tenker jeg bytter enten til ProPlan eller RC.

Kunne egentlig tenkt meg å brukt 50/50 med noe råfor, men har litt for liten fryseplass tror jeg <_<

Skrevet

AvoDerm

og

Bewi Dog

er nå lagt til listen, dere som har det kan stemme... :)

Overaskende mye Royal og Vom....... :icon_confused:

Nesten bare tilfelidg at ikke vi også bruker det...

Men vi bruker pr nå, kun Lokal Råforprodusent...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...