Gå til innhold
Hundesonen.no

Heikki - finsk lapphund


Sju

Recommended Posts

Også kalt Lillegull, Veslebuddy og Bolle (med o, ikke å). Kjært barn har mange navn sier de jo, og selv om 12 dager er kort tid har jeg rukket å bli ubeskrivelig glad i lille hybelkaninen min! Er mye mas og kjas nå (det følger jo med det å ha valp det), men er sikker på at han kommer til å bli en flott hund! :)

3uker3.jpg

Tre uker gammel, dette var et av bildene oppdretter sendte meg da jeg skulle velge hvilken valp jeg ville ha.

Heikki5.jpg

Fem uker

DSC_0127.jpg

Sju uker

8V_Eno.jpg

HENTING! :) (Ti uker)

PC074760.jpg

Første natt hjemme

PC094799.jpg

På besøk hos mamma i Sverige tre dager etter henting

DSC00985.jpg

Snart tolv uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er så goood :)

Og det blir bedre! AKK så mye bedre det blir. Og drit i at han er søt nå, han blir VAKKER og klok når han blir eldre, og ti ganger bedre å ha i hus også ;) Ser ut som han kommer til å bli en liten kraftplugg også, ordentlig guttegutt! :o (sikter til kraftig snuteparti)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hvordan står det til med Heikki? Har du fått ordnet noe mer med faren din og sånt?

Heikki har det bra han :) Første nyttårsaften er overstått og han hadde visst vært ordentlig tøff! Ikke brydd seg noe om smellene, var bare blinkende lys som var litt skummelt...

Jeg og pappa er fortsatt ikke på bølgelengde i det hele tatt, jeg er egentlig skitstressa, men orker liksom ikke tenke så mye over det mer. Nå har jeg en avtale med Landy om at Heikki skal få feriere hos henne og Toiwo en ukes tid fra lørdag, og går det bra håper jeg på å få ordna det så han kan være der fast noen dager i måneden. Tror det blir litt lettere for pappa, og dermed litt lettere for meg...

Sånn ellers så er han ganske snakkesalig av seg :) Piper og hyler og bjeffer og knurrer og gneldrer og snøfter og står i. Prøver å venne ham av med de verste lydene, men litt hyl og skrik under lek syns jeg han skal få lov til :)

Vi driver alenehjemmetrening. Bare vi strør om oss med litt tørrfôr før vi går ut døra greier han seg fint en times tid (vi har ikke prøvd lenger enn en time, så jeg vet ikke). Han er fortsatt ikke husrein, noe jeg kjenner irriterer meg litt, men jeg får rett og slett ikke gjort bedre her oppi fjerde etasje <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Heikki har det bra da. Tinka er heller ikke husren (men hun har jo noen uker før hun tar igjen Heikki da).

Og så bra at nyttårsaften gikk så bra. Tinka hadde visst ikke brydd seg i det hele tatt... men så er hun jo ikke helt frisk da. Men hadde visst lekt litt med familiehunden da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...