Gå til innhold
Hundesonen.no

Databaser med stamtavler og bilder av Aussier


Nirm

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Det finnes ikke særlig mange gode databaser som er fullt oppdatert, og som gjelder alle linjer. I noen land finner du noen slags databaser. Men så lenge det ikke går under kennelklubben eller raseklubben bør man ikke ta databasene(laget av privatpersoner) som finnes på nett for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg vet, men jeg kjenner godt to stykker som vurderer/vurderte å lage det. Hvordan det?

EDIT: Det var eller er noe på gang med stamtavler og resultater.

Var på jakt etter litt bilder å linke til i noen stamtavler bare.... :brr:

Rart at dere ikke har det da, selv Mudien har jo en database...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på jakt etter litt bilder å linke til i noen stamtavler bare.... :brr:

Rart at dere ikke har det da, selv Mudien har jo en database...

Det er en som holder på å lage, men jeg vet ikke helt hva det ble til med den. Når det gjelder bilder er nok det beste å maile oppdrettere og spørre direkte etter bilder. På bildefronten kjenner jeg som sagt noen som vurderer eller vurderte å lage en database på det, så mulig det er noe på gang der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en som holder på å lage, men jeg vet ikke helt hva det ble til med den. Når det gjelder bilder er nok det beste å maile oppdrettere og spørre direkte etter bilder. På bildefronten kjenner jeg som sagt noen som vurderer eller vurderte å lage en database på det, så mulig det er noe på gang der også.

Er nok det ja, men har bare fått svar fra en oppdretter dessverre... Får håpe det kommer i gang noe da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en sånn database inneholde?

Lurer jeg også på.. bare bilder og stamtavler eller? Fra alle aussier i alle land eller bare norske aussies? Norskfødte aussies? Norsk-registrerte aussies?? :ahappy:

aussie pedigrees er en gammel database for aussier, men jeg kommer meg ikke inn der.. Har sendt mail og spurt om tilgang, men har ikke fått noe respons. Lurer på om hele greia har tatt kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jeg også på.. bare bilder og stamtavler eller? Fra alle aussier i alle land eller bare norske aussies? Norskfødte aussies? Norsk-registrerte aussies?? :ahappy:

aussie pedigrees er en gammel database for aussier, men jeg kommer meg ikke inn der.. Har sendt mail og spurt om tilgang, men har ikke fått noe respons. Lurer på om hele greia har tatt kveld.

Om du leste første innlegget så skulle det overraskende nok inneholde stamtavler og bilder av både norske og utenlandske aussier, men det var kanskje noe forvirrende lesing ja..

Der ligger en del billeder og info om nogle europæiske hunde på http://www.paintedmagic.dk/Eurolinks.html

Takker. Skal se om jeg finner noen av de jeg leter etter der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...