Gå til innhold
Hundesonen.no

Gi meg styrke!


Maria

Recommended Posts

Hehe, men det varierer jo stort i hva realfagene er. Jeg sleit meg gjennom 2KJ på vgs, og lovet meg selv jeg aldri mer skulle gå inn i ett kjemilaboratorium. Ups, der kom jeg på universitetet og jaggu tror jeg ikke jeg har bestått ett kjemikurs der også :)

Alt man gjør for drømmestudiene!

@ Anebanana - ååååh? Studerer du noe matte da, eller er det bare interessen som er der. Eller hintet du til noen andre enn deg selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, men det varierer jo stort i hva realfagene er. Jeg sleit meg gjennom 2KJ på vgs, og lovet meg selv jeg aldri mer skulle gå inn i ett kjemilaboratorium. Ups, der kom jeg på universitetet og jaggu tror jeg ikke jeg har bestått ett kjemikurs der også :)

Alt man gjør for drømmestudiene!

@ Anebanana - ååååh? Studerer du noe matte da, eller er det bare interessen som er der. Eller hintet du til noen andre enn deg selv? :)

Hva er drømmestudiene om jeg kan spørre? :)

Jeg skal ha kjemi på vårparten jeg nå. Fikk 3 i 2KJ, så det lover vel ikke veldig godt. Får ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også 3 i 2KJ, men jeg har klart meg helt strålende i innføring i kjemi. Det er innføring på høyeste nivå. 2KJ pensum og 3KJ - som "det vanskeligste". Bare å jobbe jevnt med oppgavene så er du i boks. Repeter litt fra 2KJ pensum, jeg brukte "kjemien stemmer" boka mi fra 2klasse vgs aktivt under dette semesteret.. Fikk bruk for den, det kan jeg si!

Drømmestudiene er å få sivilingeniørgrad innen miljøovervåkning og energiutvikling :) Satellittdata og nordområdesatsing... Miiih! Mest av alt er det drømmestudiet fordi det inkluderer alt jeg er interessert i; matematikk, fysikk og miljøfag som "giftstoffer i arktis", "miljøgeologi" (forurensing og forebygging), "jordobservasjon" (satellitt) og "miljøvennlig energiutvikling" som eget fag.

...men så var det jo å stå på alle eksamenene da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...