Gå til innhold
Hundesonen.no

Gi meg styrke!

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Hehe, men det varierer jo stort i hva realfagene er. Jeg sleit meg gjennom 2KJ på vgs, og lovet meg selv jeg aldri mer skulle gå inn i ett kjemilaboratorium. Ups, der kom jeg på universitetet og jaggu tror jeg ikke jeg har bestått ett kjemikurs der også :)

Alt man gjør for drømmestudiene!

@ Anebanana - ååååh? Studerer du noe matte da, eller er det bare interessen som er der. Eller hintet du til noen andre enn deg selv? :)

Skrevet
Hehe, men det varierer jo stort i hva realfagene er. Jeg sleit meg gjennom 2KJ på vgs, og lovet meg selv jeg aldri mer skulle gå inn i ett kjemilaboratorium. Ups, der kom jeg på universitetet og jaggu tror jeg ikke jeg har bestått ett kjemikurs der også :)

Alt man gjør for drømmestudiene!

@ Anebanana - ååååh? Studerer du noe matte da, eller er det bare interessen som er der. Eller hintet du til noen andre enn deg selv? :)

Hva er drømmestudiene om jeg kan spørre? :)

Jeg skal ha kjemi på vårparten jeg nå. Fikk 3 i 2KJ, så det lover vel ikke veldig godt. Får ta det som det kommer.

Skrevet

Jeg fikk også 3 i 2KJ, men jeg har klart meg helt strålende i innføring i kjemi. Det er innføring på høyeste nivå. 2KJ pensum og 3KJ - som "det vanskeligste". Bare å jobbe jevnt med oppgavene så er du i boks. Repeter litt fra 2KJ pensum, jeg brukte "kjemien stemmer" boka mi fra 2klasse vgs aktivt under dette semesteret.. Fikk bruk for den, det kan jeg si!

Drømmestudiene er å få sivilingeniørgrad innen miljøovervåkning og energiutvikling :) Satellittdata og nordområdesatsing... Miiih! Mest av alt er det drømmestudiet fordi det inkluderer alt jeg er interessert i; matematikk, fysikk og miljøfag som "giftstoffer i arktis", "miljøgeologi" (forurensing og forebygging), "jordobservasjon" (satellitt) og "miljøvennlig energiutvikling" som eget fag.

...men så var det jo å stå på alle eksamenene da. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...