Gå til innhold
Hundesonen.no

Diego + ball

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da har jeg kjøpt en rosa ball til Diego.. :cry:

Se hvor mye han setter pris på den.. Ehh, eller kanskje ikke.. Hihi..

"MÅÅ jeg ha denne ballen i kjeften?"

CIMG6217.jpg

Kjøpte også en treapport til han. Den var litt for tung for han, men Diego vokser jo ennå.. :(

CIMG6219.jpg

CIMG6187.jpg

CIMG6221.jpg

"Hvor lenge må jeg se på deg før jeg kan få den?"

CIMG6199.jpg

Også ett bildet tatt på turen i dag.. :P

CIMG6244.jpg

Jeg er så heldig at jeg har en hund som jeg må lære å ha en ball i kjeften.. Hihi.. Men han er flink.. :P

De treapport bildene ble litt uklare pga det er ikke lett å ha ett kamera, en klikker og hjelpe til Diego å få den i kjeften. På engang.. :(:(

Skrevet
Søt liten ulldott.!

så MASSE myk pels..... :cry::(:(

Han har masse myk pels ja.. :(:P

Ganske behagelig hodepute er han.. Hihi.

Skrevet

Så søt da:) Vi hadde chow-chow når jeg var liten.Han var svart og het (surprise!) Bamse :(

Han var smart som bare det han ,men ikke så lett å dressere for mine inkompetente foreldre så det endte med omplassering :cry:

Snille bamse..

Det jeg husker absolutt best fra tiden med han var når han plutselig nektet å gå et skritt mer midt i fotgjengerovergangen i byen...alle bilene tutet og mamma var RØD! :( Men fin kosebamse var han :(

Diego er kult navn... 8)

Mvh Annette :P

Skrevet
Så søt da:) Vi hadde chow-chow når jeg var liten.Han var svart og het (surprise!) Bamse :(

Han var smart som bare det han ,men ikke så lett å dressere for mine inkompetente foreldre så det endte med omplassering :cry:

Snille bamse..

Det jeg husker absolutt best fra tiden med han var når han plutselig nektet å gå et skritt mer midt i fotgjengerovergangen i byen...alle bilene tutet og mamma var RØD! :P Men fin kosebamse var han :P

Diego er kult navn... 8)

Mvh Annette :P

:( Hehe...

Har da nesten skjedd det samme med meg og.

Skulle over gangfeltet, også plutseligt skulle Diego gå kjempe seeeeint, og jeg måtte dra han etter meg.. Så bare folk i bilene holdt å le seg ihjel, klarte ikke la vær å le jeg heller da.. Hihi.. :(

Broren til Diego heter Bamse.. Ett skikkelig standard navn på en Chow.. :P Hehe..

Skrevet

He he :(

De skal ikke beskyldes for å være ukompliserte og viljeløse i det minste :cry:

Ikke dumme heller...merket det på de små tingene i hverdagen at Bamse egentlig ikke var så dum som han gjorde seg til tider...han hadde bare næringsvett nok til å ikke skjemme oss bort med god oppførsel..

Han var kongen av selektiv hørsel :(

Fin rase :(

Mvh Annette

Skrevet
Han er ikke oppgitt fordi han må ha ballen i kjeften' date=' men fordi den er rosa :([/quote']

JA! Jentefarge!!

Hehe, han så ikke særlig fornøyd ut med å få ball :cry:

Skrevet
Veldig bra bilde av Diego med rosa ball :( Skal han få lov å ha den med på tirsdag? :cry:

Tror ikke Diego vil at jeg skal ha den med på tirsdag.. :(

For å få den ballen i kjeften på han så må klikkeren og godbiter frem.. :( Han klarer nå å ha den ballen i kjeften i 5 minutt.. Hihi.

Skrevet
Han er ikke oppgitt fordi han må ha ballen i kjeften' date=' men fordi den er rosa :([/quote']

Derfor kjøpte jeg rosa ball til han.. :cry:

Skrevet

Og jeg som kom hjem med store forventninger om at han kom til

å bli glad for å få en rosa ball.. Så feil kan man ta.. :(

Skrevet
Tøffe bilder! Bare pass på at han ikke tygger på apportbukken...

Ikke store sjangsen for det.. :(

Når han ikke vil ha okseben med rått kjøtt på, griseører og altslags annet

godt, så tror jeg ikke det er så store sjangsen på at han skal begynne å knaske på apporten.. :cry:

(Dessuten ligger den ikke på gulvet til vanlig. :( )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...