Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken sang er din sang, og evt hvorfor?


skovly

Recommended Posts

Hei.

De fleste av oss har sanger vi har gode eller dårlige minner til.

Enten en sang som ble spilt under vårt første kyss, dans eller eller av en annen grunn liker godt.

Derfor lurer jeg på: 1. Hvilken er din sang, og er det noen spesiell grunn?

2. Hvilken sang er din julesang, og er det noen spesiell grunn?

1. Trur min er nødt å bli Roger Waters med Mother. Er egentlig ingen spesiell grunn. Den er bare råfin.

2. Julesang: Det må nok bli Silent night, den gir så stemning.

La oss dele sanger og gode minner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvilken er din sang, og er det noen spesiell grunn?

EN sang? Det går ikke :) Men to av mine alltimere er Jóga (Björk) som min første egne hund er oppkalt etter, samt Comfortably numb (Pink Floyd).

2. Hvilken sang er din julesang, og er det noen spesiell grunn?

O' Helga natt med Carola, men også her er det fantastisk mange fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvilken er din sang, og er det noen spesiell grunn?

EN sang? Det går ikke :) Men to av mine alltimere er Jóga (Björk) som min første egne hund er oppkalt etter, samt Comfortably numb (Pink Floyd).

2. Hvilken sang er din julesang, og er det noen spesiell grunn?

O' Helga natt med Carola, men også her er det fantastisk mange fine!

Hehe, ja det var vanskelig å bare nevne ên sang. Kunne nok nevnt noen flere selv :rolleyes:

Å ja, comfortably numb er sinnsykt bra! Mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvilken er din sang, og er det noen spesiell grunn? .

Bare en sang? Det er jo så mange som er bra? Denne mest:

Yes, there were times, Im sure you knew

When I bit off more than I could chew.

But through it all, when there was doubt,

I ate it up and spit it out.

I faced it all and I stood tall;

And did it my way.

Ive loved, Ive laughed and cried.

Ive had my fill; my share of losing.

And now, as tears subside,

I find it all so amusing.

To think I did all that;

And may I say - not in a shy way,

No, oh no not me,

I did it my way.

- Og trenger jeg virkelig å forklare hvorfor? hehe

2. Hvilken sang er din julesang, og er det noen spesiell grunn?

Last Christmas med Wham, fordi jeg var ung den gangen sangen var ny og George Michael fortsatt var hetero, jeg var dødelig og ulykkelig avstandsforelsket i skolens kjekkeste gutt.. *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig a gitt :P Jeg tror jeg har virkelig store problemer med å si bare en sang for det er mange sanger som betyr mye for meg... Men Snow Patrol - Run betyr noe helt spesiellt for meg. Så for øyeblikket vil jeg si den. ;) Forresten kjempe fin i Leona Lewis versjon se video her

Min julesang er Chris Rea - Driving home for christmas.

- Den aller beste julesangen som finnes og jeg har også mange spesielle minner knyttet til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vanskelig.... Men en sang jeg aldri blir lei og som virkelig er en av verdens vakreste sanger er

Min julesang? Hmmm..... Synes Mitt Hjerte Alltid Vanker er vakker.

Er vel en av de få sangene med norsk tekst som er mye mer populær i Sverige enn i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sjelden med en sang sånn for meg... Men Pink Floyd... eller bare Roger for den del. Mother, Comfortably Numb, Sorrow, Time, Perfect Sense.... Hmmm, ja kanskje Perfect Sense?

"It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence..." :)

Og julesang må være Driving Home for christmas. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sjelden med en sang sånn for meg... Men Pink Floyd... eller bare Roger for den del. Mother, Comfortably Numb, Sorrow, Time, Perfect Sense.... Hmmm, ja kanskje Perfect Sense?

"It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence..." ;)

Og julesang må være Driving Home for christmas. :P

Bra musikksmak, Marit :P Sangen Wish you were here med selveste Roger`n er også veldig bra.

Ser det er flere som har Driving home for Christmas som en stor favoritt, enig med dere der.

Kom på en sang til, jeg som jeg liker veldig godt.

I want to break free med Qeen. Den sangen ble nemlig spilt da jeg sto på siden av dansegulvet ot siklet på han jeg var såååååå foresket i. Han danset med en annen jente :) Det var i sjetteklasse trur jeg. Noen år siden nå. Herregud jeg skulle gitt mye på det tidspunktet for at det var meg han skulle danset med. :rolleyes:

*flire*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"min" sang har det med å varirere etter humøret. Så å velge èn blir fryktelig vanskelig:P

Men OL-sangen fra -94: La ilden lyse med vår alles Sissel Kyrkjebæ er en av favorittene for tiden. Digger teksten og den sender meg av sted til vinterkvelder i skogen med nordlys og bål. Altså min drømmeplass:)

Av julesanger har vi julekveldsvisa som en stor favoritt, den er så koselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, vanskelig ;)

1. VELDIG vanskelig. "Min" sang er så mye, men jeg tror kanskje jeg kan si det er Illusion av VNV Nation. Denne sangen kan jeg virkelig føle.

2. Umulig å velge. Vårres Jul er min julesang fordi vi alltid sang den på barneskolen når klassen vår hadde juleavslutning, og fordi den minner meg om det å være barn på julaften. En Stjerne Skinner i Natt er også min julesang fordi jeg alltid har hørt den i forbindelse med jul. Det er tantes favorittjulesang, mammas favorittjulesang og den har bare blitt spilt veldig mye. Fairytale of New York er også min sang fordi den er munter og glad, men jeg har ikke hørt den i år så jeg får ikke helt følt den... Og Tenn Lys er strengt tatt min absolutte favorittjulesang, men den er bare fin når den synges litt halvsurt av en gjeng tredjeklassinger på skoleavslutning, om dere skjønner. Jeg liker ikke den "duettversjonen", den er ikke riktig. Tenn Lys skal synges av 30 småunger i kooor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvilken er din sang, og er det noen spesiell grunn?

2. Hvilken sang er din julesang, og er det noen spesiell grunn?

Min sang er det meste av Kent tror jeg. Men

er helt spesiell av mange grunner.

Julesangen er

av samme grunn som 2ne. George Michael var den peneste gutten jeg hadde sett i hele mitt liv også såå flink til å synge..*sukk*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som flere andre: bare en sang?

Jaja, en... hmmmm...

1. Tenker jeg velger "Like a Stone" som Chris Cornell sang i sin Audioslave-periode. Jeg kan ikke høre på den på bussen for da begynner jeg nesten å grine!

2. Julesang? Jeg liker veldig mange, men hva med "En stjerne skinner i natt". Usikker på om den heter det, men jeg vet hvilken jeg mener og den er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vanlig sang: aner virkelig ikke. Comfortable Numb av Pink Floyd, eller Hallelujah sunget av Jeff Buckley. Eller den sangen med Madrugada og Ane hva-hun-nå-heter-for-noe Brun? Dahl? Torp? Jeg har en hel haug med sanger jeg liker, men ingen som er så ekstremt spesielle at jeg vil høre på de hele tiden hvis jeg måtte. Og spesielt ikke sistnevnte sang, den skrur jeg av med en gang jeg hører den kommer, med mindre jeg er i humør til det, og er helt mutters alene, og kommer til å være det de neste fire timene.

2. Julesang: jeg er så teit at hvis jeg får gaule i bilen sammen med Mariah Carey "All I want for Christmas.. is youuuuuuuu!" så blir jeg glad.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...