Gå til innhold
Hundesonen.no

Gå løs

Taz

Recommended Posts

Haha, nei, jeg syns ikke det. Men jeg er forsiktig fordi jeg respekterer de som kanskje ikke liker hunder osv.. Så jeg har henne ike løs i veldig offentlige skoger/parker. Men i den skogen vi eier, der lar jeg henne gå løs, for den er VÅR og da kan ikke folk klage om de forviller seg inni den :cry: Men jeg ser jo an tid/sted :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle man være det? Det har jeg da aldri hørt om. Greit at det kan være irriterende for andre mennesker' date=' men hunden?[/quote']

Som jeg nettopp skrev i den andre topicen min (Som du kanskje ikke har fått sjangs til å lese enda. Hihi) så kom jeg tidligere i en diskusjon med noen andre som hadde Chow..

Så da kom jeg til å tenke, er man virkelig en dårlig hundeeier for å tillatte hunden sin litt frihet.. Synes det høres merkelig å aldri la hunden gå løs.

(Med mindre du har en hund som stikker av, eller av diverse andre grunner ikke kan gå løs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Chessea løs i skogen mange ganger... Hun tør ikke gå mer enn 2 meter unna uansett, men jeg respekterer som regel båndtvengen. I hagen går hun løs hele tiden. Vi har såpass stor hage, med gjerde rundt nesten hele, at jeg ikke ser på det som noen plage for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man er en dårlig hundeeier hvis man IKKE lar hunden gå løs i det hele tatt.. En Bånd tur i en time er jo nesten mindre mosjon en enn tur med hunden løs på 15 min, i hvertfall etter mine erfaringer.. Beklager hvis jeg tråkket noen på tærne nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa går nesten alltid løs, vil at hun skal gjøre seg kjent med forskjellige terreng. Dessuten trener vi mye fri ved foten. Hun stikker ikke av allikevel.

IW: Det var faktisk en kar som kjefta meg huden full, når jeg gikk med bikkjene (Embla og Chanti) løse på jordet hjemme i Andebu. Så sa jeg til ham, "Døh unnskyld meg, men foreldrene mine EIER jorda du står på." Det viste seg at han jaktet due der uten å ha spurt grunneier(pappa) først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa går nesten alltid løs, vil at hun skal gjøre seg kjent med forskjellige terreng. Dessuten trener vi mye fri ved foten. Hun stikker ikke av allikevel.

IW: Det var faktisk en kar som kjefta meg huden full, når jeg gikk med bikkjene (Embla og Chanti) løse på jordet hjemme i Andebu. Så sa jeg til ham, "Døh unnskyld meg, men foreldrene mine EIER jorda du står på." Det viste seg at han jaktet due der uten å ha spurt grunneier(pappa) først :)

Hva skjedde med han da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man en dårlig hundeeier når man lar hunden sin gå løs?

Altså på turområder osv.

har man et trygt lederskap har man full kontroll i alle situasjoner :) Da ser jeg ikke problemet med å ha hunden løs så lenge man har en sikker innkalling. Ellers er langline et godt alternativ. Da viser man også respekt for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hundene løs ei skogen her, jeg bor i ei fjellbygd jeg da så det er ikke folk i skogen ovenfor huset her.

Mne begeg hunden kommer på inkalling, det eneste er ozzy da som blir helt døv når han ser katter.

Enda vi har to hjemme her som han er veldig glad i.

Men jeg hadde ikk tur å ha hundene mine løse langs en trafikert veig, jeg er sikkert puysete men jeg tenker at man vet jo aldrig.

Tenk om de ser noe på andre siden av vegen å for en gangs skyld løper.

Så er det utrolig irriterende når folk lar hundene sine løpe rett bort til din fodi deres er snille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Tini løs innmellom... så lenge jeg har kontroll..

Merker på humret hennes om hun er slik lydig dag eller helt tullete dag..

Mico går også løs innimellom. Han hører..

Ellers så går hun i flexi bånd når vi er i skogen. så hun får jo ganske langt bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...