Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er med i fotokonkurranse!


jaktlykke

Recommended Posts

NJFF (Norges Jeger og Fiskeforbund) har utlyst en fotokonkurranse som heter "jaktlykke". Ironisk nok er jo dette også nicket mitt her inne :blink:

I alle fall. Bildet mitt er blant de 30 (av 148 innsendte) som er kommet til finalen. Jeg trenger DIN stemme - så gå inn på Fotokonkurranse - "jaktlykke" og stem på bildet mitt!

Det er nr. 12 (den enslige råbukken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Synes det var trist jeg og. :blink: Det som ligger bak får ikke min stemme iallefall, men kan nå stemme på bildet .

Er det trist at dyr dør og blir mat? Eller er det trist at det blir tatt bilde av dem? I såfall er det vel trist å gå i butikken og se alle de døde dyrene kamuflert som menneskemat i plastemballasje?

Ærlig talt, snakk om å være fjernt fra virkeligheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "triste" er vel å i det hele tatt ta bilde av døde dyr. Om det er på jakt, på et slakteri eller overkjørte dyr...

Å ta flotte bilder av kotletter i frysedisken og kalle de "lykke" er jo heller ikke verken noe pent, hyggelig eller pent på noen måte.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trist at dyr dør og blir mat? Eller er det trist at det blir tatt bilde av dem? I såfall er det vel trist å gå i butikken og se alle de døde dyrene kamuflert som menneskemat i plastemballasje?

Ærlig talt, snakk om å være fjernt fra virkeligheten..

Relax!

Ja, jeg synes det er trist at man skyter dyr, og ja jeg synes det er trist at dyr blir mat og. Og ja, jeg synes bildet var trist, trist motiv. Men det er ikke trist handling å ta bildet, det kan jo ikke akkurat gjøre mer skade.

Edit: Som Loke skriver, jeg kan heller ikke se hvordan bildet av et dødt dyr kan beskrives som jaktlykke, lykken kan jeg godt se på det bildet med jegeren som "danser" med gordon setteren sin.

Men for all del, er ikke meningen å disse dette bildet da, og det har fått min stemme uansett, støtter jo doggiser :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel innrømme at jeg ble litt overasket over mengden bilder med døde dyr. Alle jegere jeg har hatt omgang med har insistert på at det er naturopplevelsene som gir jaktlykke, men her ser det jo ut som om det er synet av et dødt dyr som er den ultimate glede for mange. Skjønner jo at man er stolte og at det er kult å faktisk få skutt noe når man er på jakt, men pene motiver er det vel neppe...

For alle del: jeg er for jakt jeg, men jeg skjønner ikke at det skal være lykke å se døde dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt min stemme! Sikkert masse god mat på den råbukken som blir brukt. Når man skaffer sin egen mat vet man iallefall at dyret har levd fritt og hatt det så godt som et dyr kan ha det - det kan man ikke alltid si om kyllingfiletene man kjøper i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet som kanskje var Jaktlykke nok var det med elgen i siktet. Det var et genialt bilde (og bare det å ta seg tid til å ta det bildet istedet for å bare skyte sier nok for meg :P). Men vi støtter jo vår egen Jaktlykke selvsagt! :P

Håper du vinner! :P

Vel... Om man har gått kurs for å ta jaktlisensen, så vet man at man ikke skyter dyrene rett forfra, ergo står dette dyret "feil" i forhold til å kunne bli skutt. Hadde den stått med siden til, så kunne den ha blitt skutt, men man må også tenke på "hva som er bak". Er det på toppen av en bakke, med ei li bakenfor? VET man med sikkerhet at det ikke finnes mennesker i den lia?

Synes bildet var fint jeg. Klare farger og fokuset på dyret. Lykke til i avstemningen :blink: (min stemme har gått til deg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Om man har gått kurs for å ta jaktlisensen, så vet man at man ikke skyter dyrene rett forfra, ergo står dette dyret "feil" i forhold til å kunne bli skutt. Hadde den stått med siden til, så kunne den ha blitt skutt, men man må også tenke på "hva som er bak". Er det på toppen av en bakke, med ei li bakenfor? VET man med sikkerhet at det ikke finnes mennesker i den lia?

Og der fikk du fort avslørt at JEG ikke er noen jeger iallefall :closedeyes: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for jakt sier nå jeg(mer naturlig får man kjøttet ikke:P) :blink: he he, men jeg har jo fuglehund og. Skulle visst om denne konkurransen så kunne jegvært med selv med min jaktlykke: da den første rypen endelig falt for dyret etter ett perfekt julearbeid.

Skal stemme når jeg surrer meg på mail:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der fikk du fort avslørt at JEG ikke er noen jeger iallefall :closedeyes: hehe

Hehe, jeg tenkte akkurat det samme som deg! Var litt imponert over at personen hadde tatt bilde istedenfor å skyte... vel vel... der brast mine illusjoner! :blink:

Og ellers så synes jeg faktisk det er litt trist med dyr som dør for å tilfredstille oss... uansett om det er en naturlig ting... Men så lenge dyret har det bra mens det lever så er det vel ikke så viktig hva som skjer etterpå. Er lite trolig at de bryr seg særlig om hvorvidt de blir tatt bilde av eller ikke... Vil tro det er verre å bli en kotelett...?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var et flott bilde, jeg :blink: forskjell på et bilde av et dødt dyr og av en kotelett, jeg ville ihvertfall ikke ha stemt på en kotelett :P

Vil tro det er en fin følelse å skaffe sin egen mat også, og skulle gjerne ha prøfvd jakt selv en gang i livet.

Jaja, uansett, skal stemme :P

Edit: Det var litt vrient, gitt... jeg har ikke noe epost-program knytta til browseren min... skal man sende en mail, og hva skriver man i den? *dum*

Edit: Og gordon settere er virkelig fine hunder altså

Edit 2: Åh ja, helt enig jeg også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...