Gå til innhold
Hundesonen.no

De mest intelligente hundene

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet
Sånne lister er bare fjas. IQ-tester for mennesker går på problemløsing' date=' for hunder er kriteriene hvor mange repetisjoner med dytt på rumpa tar det før bikkja sitter hehe. Sier seg selv at hunder med litt selvstendighet ikke scorer høyt der.[/quote']

Har du sett slike tester, siden du sier det? :cry:

Eller bare vet du det?

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
HAHAH! old english sheepdog som nr 63. til og med salukien skal visst være smartere. Og aussien så langt ned. hoho.

:cry:

*host* Chow Chow plass.76.. :(

Skrevet

Enig med Taran og dere!

Portisen står ikke på lista engang.. :cry:

Men jeg syns ikke man kan basere smart på hvilke hunder som jobber mest for godbiten for eks.

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

37. plass...herrgud...det skjønte jeg jo...bare bruke bikkja mi som exempel d..=P

Skrevet
Enig med Taran og dere!

Portisen står ikke på lista engang.. :(

Men jeg syns ikke man kan basere smart på hvilke hunder som jobber mest for godbiten for eks.

Tror nok ikke det er det det går på :cry: I så fall burde ikke papillon vært på lista i det hele tatt.

Skrevet

Hihi, må le hver gang jeg ser den lista! Golden Retrieveren ligger som nr. 4 og jeg som synes det ofte virker som Yrja er dum som et brød. Men merker jo at hun egentlig er veldig smart og da. Blir bare litt oppgitt noen ganger, for Yrja er smart når det er mat inni bildet! :roll:

Skrevet

Blondinehunder til blondiner... Hihi, neida, chihuahua er fine de!

jepp .. alt de duger til er å sitte på armen 8)

ÆBLÆ DERE JEG HAR TO ... en på hver arm..

OMYGOD IM SOOO CCCOOOOOLLL:)

(ironi for dem som ikke tok det:) )

Skrevet

he he he samojeden er på33 plass, ikke værst det da. 8)

men fant ikke japanerene der :?

de er vell gjerne for kloke til å være med på listen de da :) 8)

Skrevet

Blir jo egentlig litt feil med sånne lister, for hunder kan være veldig intelligente men også lite lærevillige...

Eller lærevillige og selvstendige. Eller veldig selvstendig og har mye egenvilje. Det betyr jo ikke at hunden er mindre intelligent...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...