Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er du mest stolt over å ha lært hunden din?


Line_

Recommended Posts

Gå fot er vel det som har tatt lengst tid å lære han. Men vi er fornøyd med alt vi har lært han, og han er ganske lærevillig så han har ikke brukt lange tiden på lære ting egentlig. Pølsene på agilitybanen lærte han selv. For å sprang igjennom dem på egenhånd da han var valp. Å så er jeg veldig fornøyd me nettopå å ha lært han tall på fingrene (kommet til 3 nå) :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig stolt over at han ble klikkerklok på rekordtid og at han allerede har en meget bra fot.Vekslingene hans er jeg også ganske stolt av,spesiellt stå og dekk :cry: Men det jeg er mest stolt av er at han tilbød meg forskjellige momenter første gangen på fellestrening!Loke lider under å å ha vært litt lite miljøtrent kan man si,så jeg hadde på forhånd bestemt meg for å gi jackpot bare han kikket tilfeldig opp på meg.Jeg hadde aldri trodd han skulle være så flink :( Men det er vel ikke akkurat noe jeg har lært han da... :wink:

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mest stolt over og lært familien s første hund og gi begge labbene.

hun var den første hunden vi hadde og jeg hadde ingen anning om hvordan lærer hund ting og når hun fikk noe godt så sa jeg hele tiden til henne.

hvor fin kan du være

da satt hun seg på baken og ga meg 2 labber hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er neseprøve?

Det er en øvelse i klasse 3 og elite i lydighet :P Det går ut på at føreren skal ha sin "lukt" på en liten trepinne, og dommeren legger den sammen med 5 andre pinner (og ingen av disse 5 har føreren tatt på!) uten at hunden ser hvor den legges. Så sender du hunden ut og hunden skal hente pinnen med føreren sin lukt på, og levere den til fører :wink:

(Herregud så dårlig jeg er til å forklare ting! :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en øvelse i klasse 3 og elite i lydighet :) Det går ut på at føreren skal ha sin "lukt" på en liten trepinne, og dommeren legger den sammen med 5 andre pinner (og ingen av disse 5 har føreren tatt på!) uten at hunden ser hvor den legges. Så sender du hunden ut og hunden skal hente pinnen med føreren sin lukt på, og levere den til fører :wink:

(Herregud så dårlig jeg er til å forklare ting! :roll: )

neseprøve er ikke det jeg er mest stolt av. Men jeg kan jo nevne at Vicky tok sin første neseprøve som 3 mnd gammel valp, og tok aldri feil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at Elwira klarte vippa på agility banen første gang hun prøvde. Tok ingen tid. Er veldig glad for at hun endelig tør å hoppe det høye hjulet på AG også. Hun har bare tørt det lave. Det tok egentlig veldig lang tid før det løsna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er imponerende da! :)

Tusen takk :P Vi hadde et eksperiment på treninga for 2 år siden husker jeg... som bare dere burde prøve!! det er så artig å se. Vi var 9 stk, også la vi ut hver vår neseprøve i en haug... Med lukt fra hver eier. Også sendte vi hundene en og en for å se om de kunne skille mellom så mange lukter. Vi markerte neseprøvene med navn for å være sikre på hvem som var hvem. Og jammen hentet alle hundene riktig! Det var utrolig morro å se. Luktesansen til hunden er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for at Elwira klarte vippa på agility banen første gang hun prøvde. Tok ingen tid. Er veldig glad for at hun endelig tør å hoppe det høye hjulet på AG også. Hun har bare tørt det lave. Det tok egentlig veldig lang tid før det løsna :)

slet også litt med vippa... var vel mest det at jeg var ekstreemt utålmodig... men jammen en dag så løsnet det! Da ble jeg veldig inponert over villdyret mitt. Nå er det sånn at jeg må roe henne på vippa til og med! utrolig merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...