Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er du mest stolt over å ha lært hunden din?

Line_

Recommended Posts

Skrevet

Å passere agility hindere :D Noen tok hun selv,andre har vi måtte jobbe med..Og vi har enda lang vei igjen :wink:

Ellers så kan hun snurre rundt når jeg sier "danse" :D

Skrevet

Gå fot er vel det som har tatt lengst tid å lære han. Men vi er fornøyd med alt vi har lært han, og han er ganske lærevillig så han har ikke brukt lange tiden på lære ting egentlig. Pølsene på agilitybanen lærte han selv. For å sprang igjennom dem på egenhånd da han var valp. Å så er jeg veldig fornøyd me nettopå å ha lært han tall på fingrene (kommet til 3 nå) :cry:

Skrevet

Jeg er veldig stolt over at han ble klikkerklok på rekordtid og at han allerede har en meget bra fot.Vekslingene hans er jeg også ganske stolt av,spesiellt stå og dekk :cry: Men det jeg er mest stolt av er at han tilbød meg forskjellige momenter første gangen på fellestrening!Loke lider under å å ha vært litt lite miljøtrent kan man si,så jeg hadde på forhånd bestemt meg for å gi jackpot bare han kikket tilfeldig opp på meg.Jeg hadde aldri trodd han skulle være så flink :( Men det er vel ikke akkurat noe jeg har lært han da... :wink:

Mvh Annette

Skrevet

jeg er mest stolt over og lært familien s første hund og gi begge labbene.

hun var den første hunden vi hadde og jeg hadde ingen anning om hvordan lærer hund ting og når hun fikk noe godt så sa jeg hele tiden til henne.

hvor fin kan du være

da satt hun seg på baken og ga meg 2 labber hehehe.

Skrevet

er like stolt over alt egentlig. han kan ikke noe skikkelig spessielle trick enda eller så :( men jeg husker jeg var bra stolt den dagen han utførte sin første øvelse på kommando! :cry:

Skrevet

Hva er neseprøve?

Det er en øvelse i klasse 3 og elite i lydighet :P Det går ut på at føreren skal ha sin "lukt" på en liten trepinne, og dommeren legger den sammen med 5 andre pinner (og ingen av disse 5 har føreren tatt på!) uten at hunden ser hvor den legges. Så sender du hunden ut og hunden skal hente pinnen med føreren sin lukt på, og levere den til fører :wink:

(Herregud så dårlig jeg er til å forklare ting! :roll: )

Skrevet

Det er en øvelse i klasse 3 og elite i lydighet :) Det går ut på at føreren skal ha sin "lukt" på en liten trepinne, og dommeren legger den sammen med 5 andre pinner (og ingen av disse 5 har føreren tatt på!) uten at hunden ser hvor den legges. Så sender du hunden ut og hunden skal hente pinnen med føreren sin lukt på, og levere den til fører :wink:

(Herregud så dårlig jeg er til å forklare ting! :roll: )

neseprøve er ikke det jeg er mest stolt av. Men jeg kan jo nevne at Vicky tok sin første neseprøve som 3 mnd gammel valp, og tok aldri feil :P

Skrevet

neseprøve er ikke det jeg er mest stolt av. Men jeg kan jo nevne at Vicky tok sin første neseprøve som 3 mnd gammel valp, og tok aldri feil :P

Jepp, husker du fortalte meg det en gang :wink: Utrolig bra!

Skrevet

Jeg er veldig glad for at Elwira klarte vippa på agility banen første gang hun prøvde. Tok ingen tid. Er veldig glad for at hun endelig tør å hoppe det høye hjulet på AG også. Hun har bare tørt det lave. Det tok egentlig veldig lang tid før det løsna :)

Skrevet
Hva ER du mest stolt av da? Hehe.. Siden det ikke er neseprøven? :)

tja... er egentlig stolt over ganske så mye.... men det jeg er aller mest stolt over er den Vicky er :P

Skrevet

Jepp, husker du fortalte meg det en gang :wink: Utrolig bra!

tusen takk for at du syns det :D

Skrevet
Det er imponerende da! :)

Tusen takk :P Vi hadde et eksperiment på treninga for 2 år siden husker jeg... som bare dere burde prøve!! det er så artig å se. Vi var 9 stk, også la vi ut hver vår neseprøve i en haug... Med lukt fra hver eier. Også sendte vi hundene en og en for å se om de kunne skille mellom så mange lukter. Vi markerte neseprøvene med navn for å være sikre på hvem som var hvem. Og jammen hentet alle hundene riktig! Det var utrolig morro å se. Luktesansen til hunden er helt utrolig.

Skrevet
Jeg er veldig glad for at Elwira klarte vippa på agility banen første gang hun prøvde. Tok ingen tid. Er veldig glad for at hun endelig tør å hoppe det høye hjulet på AG også. Hun har bare tørt det lave. Det tok egentlig veldig lang tid før det løsna :)

slet også litt med vippa... var vel mest det at jeg var ekstreemt utålmodig... men jammen en dag så løsnet det! Da ble jeg veldig inponert over villdyret mitt. Nå er det sånn at jeg må roe henne på vippa til og med! utrolig merkelig...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...