Gå til innhold
Hundesonen.no

Førjulstid


Ricco

Recommended Posts

Ja så er adventstiden begynt, og i år som i fjor og som årene før det så har vi pyntet både ute og inne.

Jeg er et "uhelbredelig" julemenneske og gleder meg som ett barn frem mot jul.

Her er "litt bildespam" frå meg til alle med ønske om en god forjulstid. :lol:

044.jpg

051-2.jpg

054.jpg

060.jpg

079.jpg

072-3.jpg

122.jpg

Arne har laga bord dekorasjon.

024.jpg

Selvfølgelig er ovnen og pynta.

084.jpg

092-1.jpg

093-1.jpg

Linselusa mi Vision må være med!

088.jpg

Deler opp i to innlegg, er en del bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig koselig hus dere har Ricco. Jeg fikk sånn Amalies jul feeling :P

Jeg eier ikke julepynt foreløpig, men når jeg får lønn tenkte jeg meg en tur på IKEA for å hamstre noe.

Tusen takk! Eg finner mykje på Euro Pris og Nille, er ikkje så dyrt der. :wub: (og det passer lommeboka mi helt perfekt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pyntet så mye her i stua enda. Har en egen kasse med "advendt" som vi tar frem. De med "jul" må nok vente en ukes tid til. Men mitt bidrag på rommet mitt (utenom rene julelys på ene veggen, henger som om du skulle hengt dem på en stolpe utendørs, bare ikke rund stolpen men nedover) er hjerteformede røde lys på cocktailhylla. De er geniale, for de drives av batterier (ergo ingen kontakt som må rekke ned til et stikk) kjøpte dem på indiska til 35,-

CIMG1889.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! I leiligheten min blir det ingen pynting, men gleder meg veeeldig til å komme hjem til familien den 20. desember, først da starter den for meg. For tiden har jeg altfor mye å gjøre og jeg har såvidt fått med meg at vi er i desember. Og julegaver? Ehh, er ikke det noe man handler inn den 23.???!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og julegaver? Ehh, er ikke det noe man handler inn den 23.???!

Jo er det ikke det?? Har vi misforstått? :wub:

-Hilsen Anniken som ikke har fått kjøpt inn en tredjedel av julegavene engang, men som ikke har ork til å stresse med akkurat det før om enda en ukes tid eller noe i den duren. Når uka er gått tipper jeg at føttene mine begynner å bli kalde og klamme :rolleyes:

EDIT: Dessuten er jeg vant til at man ikke pynter til jul før lillejulaften. Foreldrene mine har alltid gjort det sånn, og når jeg var lita fikk jeg aldri være våken mens de pyntet huset på lillejulaften. Neste morgen (julaften) sto jeg opp til et hus som virket helt magisk - DET var tider det. Tenk å legge seg som lite barn og våkne opp til et hus som lukter røkelse og sigarer og som er fyllt opp med glitter, juletre, nisser og levende lys! *drømme tilbake*

I vår familie setter vi bare ut adventstaker, henger opp julestjernen og slike ting i førjulstiden. Nisser, jesusbarnet, juletre og røde gardiner ser ikke lyset før 23. desember sent om kvelden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er det ikke det?? Har vi misforstått? :wub:

*rekke opp hånden* Joda, 23. duger, 24. frem til kl. 12 er også en mulighet *rødme*

Iår SKAL jeg være ferdig tidligere..... tror jeg vil bikke under av stresset hvis ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke kjøpt en eneste gave ennå, men må vel begynne snart så det ikke blir som i fjor: da begynte jeg ikke å kjøpe gaver før 19.des :icon_confused:

Når man først kommer i gang, så pleier d å gå greit egentlig, har ikke like mange pakker å kjøpe i år som i fjor :P

Og av en eller anner grunn innbiller jeg meg at det er 11.des...tro om det ha noe med å gjøre at jeg har herpa julekalenderen min med pakker helt til da.... :P Sånn går det når man er godtesyk og håper på å finne sjokolade i kalenderen (OG DET GJORDE JEG OGSÅ :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt noen få små gaver, til mamma og lillesøstra og mormor og sånn. Men hvem i alle dager sier at det er lett å kjøpe noe til bikkjene? Hunden min får jo alt hun trenger til vanlig(jah, hun er bortskjemt, og ja, hun trenger tyggeringer og tyggebein og sånn. Og 5 kliss like baller og sånn), så jeg må jo finne noe hun ikke trenger da, og det er vanskelig, for alle kule hundeklær er jo alt for små til henne. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så veldig koselig ut hos deg Ricco.

Har kun pyntet salogbord, med adventstake, og lilla duk ennå. Kommer litt mer pynt på plass før jul her også, men ikke masse. Sydentur på meg i julen. Koselig det også, men palmer ser skikkelig harry ut med julelys synest jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så veldig koselig ut hos deg Ricco.

Har kun pyntet salogbord, med adventstake, og lilla duk ennå. Kommer litt mer pynt på plass før jul her også, men ikke masse. Sydentur på meg i julen. Koselig det også, men palmer ser skikkelig harry ut med julelys synest jeg......

Takk for det. Hvor skal du i juleferien da? Er enig med deg ang palmer og julelys... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
    • Jeg har latt oppdretter bestemme valp til meg. Også da det sto mellom 2 av forskjellig farge, og jeg helst ville ha en av dem. Men jeg tenker at det er greit å si ifra til oppdretter at man ønsker seg en spesiell farge.  En venninne kjøper nå en valp. Hun bestilte den mørkeste valpen, for den syns hun var penest. Oppdretter sa at det ikke var valpen som passet best min venninne. Men hun fikk kjøpe den likevel. Regner med at det går greit uansett  👍
    • Stakkars lille Izuba ❤️ og deg  Jeg har av og til sett huggorm når vi har vært på tur. Og da har gjerne bikkja allerede passert den på stien 😱 Det har gjerne gått bra fordi hunden ikke har tråkket på den, eller prøvd å snuse/sjekke hva den er. Liker ikke hoggorm når jeg er på tur med hunden 😧
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...