Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan stanse bjeffing om natten?


Mirai

Recommended Posts

Er ikke for min egen del, men en problemstilling jeg gjerne kunne tenke meg svar på. Ett stk fortvilet datter og ett stk pissed off mor (hun kunne vel tenke seg å knerte bikkja) som har en hannhund på rett under året, stor blanding.

De bor i samme hus som en barnefamilie, og hunden begynner å bjeffe om natta om den hører at noen går utenfor/lyder i huset/reagerer når naboene har fest.

Hvordan kan man få en hund til å slutte å bjeffe om natta? Siste ideen deres var å putte på den munnkurv som den skulle ligge med hele natten, hver natt............. hadde de kunnet bruke strøm så tviler jeg ikke på at de hadde gjort det.

Finnes det noen måte å trene det vekke egentlig? Det er jo når de sover, vanskelig å holde seg våken i tre uker for å trene det vekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke for min egen del, men en problemstilling jeg gjerne kunne tenke meg svar på. Ett stk fortvilet datter og ett stk pissed off mor (hun kunne vel tenke seg å knerte bikkja) som har en hannhund på rett under året, stor blanding.

De bor i samme hus som en barnefamilie, og hunden begynner å bjeffe om natta om den hører at noen går utenfor/lyder i huset/reagerer når naboene har fest.

Hvordan kan man få en hund til å slutte å bjeffe om natta? Siste ideen deres var å putte på den munnkurv som den skulle ligge med hele natten, hver natt............. hadde de kunnet bruke strøm så tviler jeg ikke på at de hadde gjort det.

Finnes det noen måte å trene det vekke egentlig? Det er jo når de sover, vanskelig å holde seg våken i tre uker for å trene det vekk :)

Nå er jeg egentlig ikke for å fikse problemer fra utsiden og inn, heller fra innsiden og ut, men har de prøvd vann?

Om de har litt vann på en sprayflaske og når den begynner å bjeffe så går en person og spruter litt på den.. Etter en to tre ganger med dette skal det være nok å bare vise flasken så er hunden stille. I teorien vil bjeffingen tilslutt avta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo denne hunden en hormonell jypling, men på Gubben (som egentlig er en stooor pyse) fikk jeg det vekk ved å si; det er naboen. Alle vi møtte i blokka ble presentert som "naboen" og etter etpar måneder slutta han. Han var da rundt 3 år. Om han nå skulle boffe/bjeffe på natta får han samme beskjed; det er naboen, og han gir seg (selv om det var snø som raste fra taket...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...