Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow på Lade

Baby

Recommended Posts

Skrevet
Det er jo nabobygget til Dyrenes Verden! Det mååå du jo vite hvor er?

Har vært der drøssevis av ganger, men aaaner ikke hvordan jeg kommer meg dit. Jeg har mastergrad i elendig stedssans.. :(

Jeg får pugge veibeskrivelsen til Christine, den så ganske grei ut. Menneh.... hvordan kommer jeg meg til ikea da...? :icon_redface: Når jeg passerer city syd, kjører jeg da bare rett frem til jeg får ikea på venstresia? Så kjører jeg rundt til høyre over/under veien? Eller noe? Haha, at det går an altså! :P

Skrevet
Det skal være skiltet fra E6. :icon_redface:

Skiltet til Lade? Eller til valpeshowet? E6 er den veien som går fra klettkrysset eller? :(

Guest Christine
Skrevet
Menneh.... hvordan kommer jeg meg til ikea da...? :icon_redface: Når jeg passerer city syd, kjører jeg da bare rett frem til jeg får ikea på venstresia? Så kjører jeg rundt til høyre over/under veien? Eller noe? Haha, at det går an altså! :(

Ja, det stemmer vel at du får IKEA på venstresiden, og skal kjøre rundt til høyre... Kjør omkjøringsveien(er det det samme som E6? :P), og ta av til alle skiltinger mot Lade.. Enkelt og greit egentlig :P

Skrevet
Ja, det stemmer vel at du får IKEA på venstresiden, og skal kjøre rundt til høyre... Kjør omkjøringsveien(er det det samme som E6? :icon_redface:), og ta av til alle skiltinger mot Lade.. Enkelt og greit egentlig :(

Da tror jeg at til og med jeg skal klare det!

Skrevet

Wæææ... skal jeg prøve meg på veibeskrivelse?? Når du er på omkjøringsveien så hold høyre fil hele veien, da havner du på rett vei, altså den som går av mot lade og svinger under omkj.veien som du skriver. Kjør rett frem i rundkjøringa (nå får du IKEA på venstre side). Kjør rett frem i 2 lyskryss og ei rundkjøring. etter denne rundkjøringa legger du deg i venstre fila frem til et lyskryss, der svinger du av til venstre (kan ikke ta feil, du kræsjer om du ikke svinger av når du ligger i venstrefila der). Nå passerer du Dyrenes Verden (venstre side), og du har City Lade på høyre side, for parkering kan du kjøre et stykke rett fram før du svinger til høyre, da er du der! Hvor de har parkering denne dagen vet jeg ikke, men det står på PM at det blir skilta fra omkjøringsveien:) Håper dette ble riktig, jeg er ikke der sååå ofte akkurat :icon_redface:

Guest Christine
Skrevet
Hvor de har parkering denne dagen vet jeg ikke, men det står på PM at det blir skilta fra omkjøringsveien:)

Siden valpeshowet er i garasjen deres(som også er oppvarmet), så regner jeg med at parkeringen blir på den store utendørse parkeringen.. :icon_redface:

Skrevet
Da tror jeg at til og med jeg skal klare det!

Sånn bortsett fra at du får Ikea på høyre side - og da har du kjørt for langt. :icon_redface:

Når du kjører forbi City Syd, fortsetter du videre ned Okstadbakkene og over brua. Deretter tar du av opp til høyre (skiltet til Narvik i alle fall) i stedet for å kjøre rett fram til sentrum. Så holder du deg på den veien. Etterhvert er det skiltet med avkjøring til Lade (da har du kjørt forbi avkjøring til Nardo, Moholt og Angeltrøa). Da legger du deg bare i høyre fil og følger den avkjøringa. Da kjører du under omkjøringsveien, og følger skilting mot Lade i rundkjøringa. Først DA får du Ikea på venstre side. Så følger du veien rett fram gjennom lyskryssene og rundkjøringa, og så ser du City Lade. Regner med det er skiltet og at du ser hvor du skal hen når du har kommet så langt.

Skrevet

Hjelpes, kanskje jeg rett og slett bare skal bli hjemme??

Uansett, tusen takk alle sammen, kanskje vi sees der. :lol:

Skrevet
Har da det.. :lol:

Du, det er faktisk ikke vanskelig å finne fram. Følg E6, skilting mot Narvik etter Okstadbakkene og seksfeltersbrua (som jeg for øyeblikket ikke husker hva heter) og legg deg i høyre fil og følg skilting til Lade. Da kommer du fram. :P

Skrevet
Hjelpes, kanskje jeg rett og slett bare skal bli hjemme??

Uansett, tusen takk alle sammen, kanskje vi sees der. :lol:

Hehe, rop ut om du vil kjøre bak meg da:) kjører herifra ca kl 9, altså fra orkanger ca 10 over 9.

Skrevet
Hehe, rop ut om du vil kjøre bak meg da:) kjører herifra ca kl 9, altså fra orkanger ca 10 over 9.

Takk for tilbudet. :)

Men ble ikke så jeg dro. Sto opp halv 6 i går, jobba 2 skift på tilsammen 12,5 timer og kom meg ikke i seng før klokka var nærmere 3 i natt. Så når klokka ringte klokka 8 i mårest slo jeg den av omtrent i søvne og sov videre!

Men har fått melding om at halvbroren til Albin og Bella ble BIR med en super kritikk. :) Skal inn i gruppa klokka 2.

Skrevet
Men har fått melding om at halvbroren til Albin og Bella ble BIR med en super kritikk. :) Skal inn i gruppa klokka 2.

Og jaggu ble han ikke BIG og BIS2 også! :) Av ca. 170 påmeldte valper. Kun slått av Anne Indergaard med Welsh corgi.

Super avsluttning på valpekarieren!

Skrevet

2.beste hanne på oss, med følgende kritikk: ”Velbalansert, enda uferdig. Kunne hatt litt tydeligere stopp og mørke øyne. Velplasserte ører, men for dagen noe store. Meget god overlinje. Tilstrekkelig utviklet kropp. Tilstrekkelig beinstamme. Kunne ønsket kortere haser. Bra pels og farge. Trivelig temperament. ”

Tror de fleste samojedsene fikk kommentar om for store ører. Ellers en grei kritikk på en hund som ikke først og frems er avla for utstilling.

Skrevet
Og jaggu ble han ikke BIG og BIS2 også! :ahappy: Av ca. 170 påmeldte valper. Kun slått av Anne Indergaard med Welsh corgi.

Super avsluttning på valpekarieren!

Stjal et bilde fra oppdretteren min sin hjemmeside jeg:

2bis_lade.jpg

Skrevet
Stjal et bilde fra oppdretteren min sin hjemmeside jeg:

2bis_lade.jpg

Lurer på hvem dommeren har fallt for, jeg..?? :lol:

;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...