Gå til innhold
Hundesonen.no

"Mårrastrekk"


Gjest

Recommended Posts

Rein nysjerrighet: er det andre hunder som også gjør som Luna?

Når hun har ligget og ørtet på gulvet i et par timer, strekker hun gjerne på seg. Det morsomme er at etter hun har bukket og skutt katterygg, så strekker hun ut én og én fot bak seg! Som en...noe? Ballerina? ;) Av alle de hundene jeg har vært borti i mitt liv har jeg aldri sett noen som strekker ut som Luna! Skikkelig atlet, hever beinet rett ut i lodrett stilling, krøller poten opp og strekker nakken oppover. Så samme prosedyre på andre bakbeinet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roya og driver litt sånn iblant, gjerne spesielt etter hun har ligger foran peisen, eller på baderomsgulvet(med varmekabler). Hun gjør det også spesielt akkurat når vi kommer ut døra. ;) Av og til når hun har ligget på sofaen, gjør hun det på vei ned, så hun står med frambeina på gulvet, og bakbeina strekt rett bakover på sofaen. ;)

Men hun pleier sjelden å løfte hodet opp, det har jeg bare sett et par ganger, hun pleier mer å vri nakken liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roya og driver litt sånn iblant, gjerne spesielt etter hun har ligger foran peisen, eller på baderomsgulvet(med varmekabler). Hun gjør det også spesielt akkurat når vi kommer ut døra. ;) Av og til når hun har ligget på sofaen, gjør hun det på vei ned, så hun står med frambeina på gulvet, og bakbeina strekt rett bakover på sofaen. ;)

Men hun pleier sjelden å løfte hodet opp, det har jeg bare sett et par ganger, hun pleier mer å vri nakken liksom.

Ace også strekker seg fra sofaen, når han går ned fra den. Han er også ballettdanser, og strekker seg på samme måte når vi tørker av potene etter tur.

Bukkestillingen er også mye brukt strekk-metode. Hehe. Og han skyter rygg noen ganger, da ser han virkelig smart ut. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Dratini

Skal se om jeg får tatt bilder. Her i huset strekker Odin seg på samme måte. Bakben rett ut (og da er de rett ut, ikke skrått nedover), begge beina etter tur mens han balanserer midt på gulvet. Også hodet opp når han gjør dette. Deretter strekker han frambeina (bøyer seg og "bukker"), til slutt skyter han rygg som ei katte. Deretter er det bare å gjyve løs på dagens gjøremål for han :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å-jo! Dette kjenner jeg til! Her strekker de seg i hytt og pine! Jeg trodde Tulla var ekstrem på strekkingen, men det var inntil jeg fikk Aynï i hus.. Jeg har en mistanke om at hun strekker seg for å strekke ut tiden også.. <_< Som når jeg ber henne gå ned fra sengen fordi vi skal stå opp, eller når jeg ber henne komme i gangen fordi vi skal gå tur; da strekker hun seg, og strekker seg, og strekker seg - noe så enormt mye! Hun kan strekke seg fem-seks ganger de fem metrene fra der hun ligger i stua til hun kommer til gangen. Tulla strekker seg ofte på vei ned fra sofan, og generelt strekker hun seg når hun våkner om morgenen. Og både Tulla og Aynï strekker ut bakføttene høyt opp i lufta, krøller tær og bøyer nakke. Som jeg har sagt før; noen ganger er de mer katt enn hund.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze har gjerne strekk "seanse" ute på tur hun:

2008_11110008.jpg

2008_11110038.jpg

Ellers strekker begge ryggen ved å stå på bakbena og legge labbene på meg når jeg står. Det er vist en kjempe fin strekkbenk mener dem :rolleyes:

Blaze har aldri drevet med sånn "katte strekk" Men Talli gjør det iblandt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:drool:

Hva er hva egentlig vitsen med strekkingen?

Jeg regner med at du "rister løs" eller strekker deg om du lenge har sittet i en posisjon eller har fått "syre" i musklaturen? Det har akkurat samme funksjon for hundene som for oss og er veldig bra for hunden for å unngå skader o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du "rister løs" eller strekker deg om du lenge har sittet i en posisjon eller har fått "syre" i musklaturen? Det har akkurat samme funksjon for hundene som for oss og er veldig bra for hunden for å unngå skader o.l.

Ja, gjør det selv, men jeg lurte på hvorfor. Takk for svar :drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kee-Kee strekker seg med sånn bukking, og gjerne et bein rett ut en gang i blant, også gjesper hun samtidig med en 'knirke'-lyd! Skikkelig, skikkelig søtt! Roya er begynt å strekke seg med med bukking.

Kee-Kee finner også på å strekke seg ved å legge bakbeina rett ut bak seg, og dra seg framover med frambeina litt, før de også ligger rett ut og hun ser ut som en utstrakt frosk klar til dissekering(skrives det sånn?) bare at hun ligger på magen, da. :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...