Gå til innhold
Hundesonen.no

forskjellige eggtyper- noen som kan hjelpe?


Debbie

Recommended Posts

Hei trenger litt egghjelp her..

så programmet med Jamie Oliver forleden om eggindustrien, fæle greier..

men kan noen forklare meg disse forskjellige eggene?

Økologisk er greit- men jeg har ikke alltid råd til å kjøpe seks egg til førti kroner...

Gårdsegg hva er det?

Solegg er jo ikke bra- eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solegg er nok ikke så bra nei, de er ikke frittgående så vidt jeg husker. ( Og at de er frittgående er uansett ingen garanti for at de har det bra... ) Gårdsegg vet jeg ikke, men det kan vel bety så mangt.

Av prinsipp kjøper jeg aldri noe annet enn økologiske egg, selv om det fortsatt er for dyrt. (Kjøper heller ikke så ofte da, spiser sikkert mindre egg enn jeg ville gjort om jeg hadde klart å kjøpe andre typer) Håper at flere begynner med det da, så prisene går ned. Melken var jo også dyr i sin tid, nå er det bare ca 2 kr forskjell.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe IW, jeg får sånn diskusjon.no vibes :) Keep up the good work! (Dette er jo ikke negativt engang så come on, let it be).

Forøvrig, såkallte fritgående høner er jo også bare tull, så jeg bruker kun økologiske. Bruker også økologisk melk og alt som jeg finner med merket "økologisk" på. Nå er det vel bare engang sånn at skal man ha noe som ikke har blitt stuet sammen og nedgradert så mye som mulig for å spare penger, så må man betale prisen for det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...