Gå til innhold
Hundesonen.no

Aaaw *smelt*- det søteste din hund gjør?

Aya

Recommended Posts

Knott: Har aldri hatt en hund med så vanvittig mange ansiktsuttrykk, hun har et veldig bevegelig fjes og utnytter det til det fulleste. Hun kan være stakkarslig, døden nær (jeg DØR dersom du ikke klapper meg), veeldig happy (gladtrynet heter bare det), grinete, furten, sur, kosete, bøllete ... Ja, alt. Ansiktet hennes blir faktisk kommentert av ikke-hundefolk også, som mener hun må være en blanding av hund og menneske eller noe. Hun har også veldig mange meninger, sære innfall og er bare utrolig sjarmerende. I tillegg har hun en tykk liten snute som er verdens søteste.

Zima: Grynter hele tiden mens hun blir kost med, eller hvis hun koser seg. Hun spretter opp og ned som en liten gummiball mesteparten av tiden hun er våken, og når hun sover ser hun ut som et kosedyr- minst. Hun er bare utrooolig nusselig og nydelig og veldig vanskelig å la sove i fred. I tillegg liker hun innimellom å tusle inn i dusjen dersom man ikke er flink til å stenge dørene ordentlig, og der står hun og blir dryppvåt, før hun tasser ut igjen når hun har fått nok. Søteste pelsdotten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det søteste ja..Det er så mye..Det er alt utenom det som er irriterende!

Feks når Ottar går berserk i sofaen etter et stell eller et bad.Han spinner rundt som en liten villhest og kliner hodet og rumpa opp etter sofaryggen,putene,og alt han kommer oppi!Det er så søtt og morsomt å se på at jeg smelter helt!

Så når jeg koser,eller leker med ham så lager han en sånn "ehr ehr ehr!" girelyd og skal kosebite,slikke og sjarmere...

Alt på en gang!

Og når vi skal ut eller jeg finner mat så er han ballerina på gulvet,der han hopper og står på to!

Så er det veldig søtt når han går å leter etter hvilken stor hund han skal legge seg inntil...Man kan nesten se at han vurderer utifra liggestedet dem har valgt,stilen de ligger i,og hvor han kan passe inn best for å få det komfortabelt.

Av og til prøver han ut de ulike beistene og ender opp med det han liker best!Selvsagt!Lille søtingen..

Bøgvald er søt uansett,og jeg blir helt tam av hele hunden.Han klarer aldri irritere meg,han er bare søt hele dagen...

Blikket,gangelaget,flørtingen og sjarmen..mmmm!Bare elsker måten han hilser på,der han setter seg ned rett foran meg og ser opp slik at skinnet renner bakover!Han har noen sinnsykt bedårene øyne som lyser godhet.Jeg elsker ham!

De voksne gjør ikke så mye typisk søtt,men er søte likevel...De er mest lekne,og blir søte og sjarmerende i lek,eller når de prøver å by til lek.De er også veldig søte og kjærlige med de "små" og vasker og steller dem som om de var 3 uker gamle.

Sjekker ører og øyne,og tissen..Sånn mamma & pappa fakter.

Så er det veldig søte når de leker og oppmuntrer til lek ved å komme med leken i fanget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Mike var liten og ble sliten når vi gikk på tur, så pleide jeg alltid å enten bære han eller puttte han opp i ryggsekken en stund. Nå som han er snart 3 år, og er sliten på tur eller det regner og han rett og slett ikke vil mer, så ser han med et svært bedende blikk og vil at jeg skal bære han et stykke, eller putte han i ryggsekken. Vel... det skjer ikke at jeg bærer en cocker på 17 kg, men er utrolig søtt når han ber meg om det :closedeyes:

Når han er ferdig med å dusje, og jeg hat tørket han så godt jeg kan, så flyr han rundt som en idiot i hele huset og tørker annsiktet sitt på alt mulig han finner av tekstiler og bruker begge labbene annen hver gang til å klø seg på nesa.

Elsker det trøtte trynet hans om morgningen, han ser så sørgelig ut, og vil helst sove til 11 på dagen.

Han er veldig "pratsom" av seg, og han lager de merkeligste lyder i alle situasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi - tar ut strikken på jenter med hestehale. Hun er veldig forsiktig og lugger ikke!

- Når vi skulle hjem fra Vikingskipet i dag stakk hun. Jeg ropte "hadet nemi" for da kommer hun alltid spurtende i fullt firsprang, men ingen Nemi kom. Det var helt stille. Så jeg ble litt redd og begynte å lete. Så finner jeg nemi sammenkrøpet bak hjulet på nabobilen. Jeg kommer bakfra så hun ser meg ikke. Hun titter forsiktig frem bak bilen og gjemmer seg så igjen. "hallo" sier jeg, og Nemi hopper til. ser at hele bikkja tenker "crap!" og går slukøret inn i bilen og legger seg. Hun gjemte seg rett og slett. Er det mulig? :)

- Blir sur og kjefter hvis hun synes ting er urettferdig. Kan snu seg mot personen og gneldre og hyle sint før hun spankulerer videre.

- Er veldig stolt og føler seg viktig når hun har alenetid med mamma. Lyser av hunden at hun tenker: se på meg a! Jeg er med mamma jeg, der hun spankulerer med hodet høyt hevet etter meg.

- Når hun har badet er hun helt gal, spurter rundt, og med hodet nedi gulvet og rompa i været løper hun med bakbeina og rister konstant på rompa.

Nora:

- spruter på Nemi ved vannskåla.

- tar vann i munnen og sleiker og lar Nemi drikke det etter at hun selv har drukket

- kommer spurtende med øra på ryggen når hun har hørt en skummel lyd

- er helt vill i vannet. Hun svømmer så sinnsykt at hun nærmest er i plan.

- Ligger med beina i kryss når hun sover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 8 uker gammel sort staffe

Han er flink til å sove om natten, men om morgenene våkner jeg av litt piping. jeg gløtter ned på gulvet og ser en lys våken liten knott som sitter så pent og stirrer på meg med store øyne som om han skulle sagt "Jeg er våken, skal vi leke nå?"

Ellers er han aldeles til å spise opp når vi ligger på sofaen under et pledd sammen og han borrer en våt, kalt liten lakris- nese inn i halsen min og smatter som en diende kalv :) Han sutter ikke på meg, han bare smatter når han sover.

Han er søt når han ligger oppå katten og napper ham i pelsen. Godt at de begge er unge og kan leke sammen.

Han har de søteste og nusseligste rynkene i panna og i ansiktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det søteste Jaily noen sinne har gjort var da hun som knøtt liten 9 uker gammel valp "stjal" en stor matskål som sto på gulvet i stua, dro den med seg bort på sengen hennes og la seg oppi skåla. :) Selvsagt rakk jeg ikke å ta bilde før hun var på utsiden av skåla igjen. <_< (Men nå som hun er oppe i 30 kg så skjønner jeg ikke hvordan hun noensinne fikk plass i den lille skåla!)

Ellers er hun stort sett alltid veldig søt, men noe av det søteste er når hun er veldig trøtt utpå kvelden. Da vil hun helst ligge inntil hele tiden og få kos på magen. Innimellom kommer hun da med sånne nydelige små koselyder som en bare så vidt kan høre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Stitch ligger og sover og noen nærmer seg, løfter han opp bakbeinet og ser litt sånn "er ikke jeg så deilig at du måååå bare klø meg på magen" ut :)

Klippe klør er ikke morsomt, men han vet at han må, så når jeg kommer med kloklipperen forter han seg på plassen sin og så legger han ørene bakover og smiler litt skjevt i håp om at jeg skal ombestemme meg med hensyn til kloklipping.

Når han kjeder seg krabber han opp i fanget mitt og begynner å klype meg med fortenna og kikke opp på meg med verdens mest uskyldige blikk.

Men søtest av alt er han om morgenen. Når han er skikkelig trøtt og velter seg rundt på ryggen og smiler slik bare en liten belger gutt kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det gjør Ace også! Bare du ser på han, kommer foten opp.

Hehe... her er det dobbelt opp... begge to har springfjær i bakbeinet... *kose magen*

Og så trommelommer de med halen, når de hører vi våkner om morgenen.... :D

Ang. kloklippingen som Stitch nevner... :rolleyes2: Trevi (gamlefar som forlot oss for 2 år siden) hatet også kloklipping... men flink var han... han bare kom med labben, og snudde på hodet for å slippe å se hva jeg gjorde med de stakkars potene hans :D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... her er det dobbelt opp... begge to har springfjær i bakbeinet... *kose magen*

Og så trommelommer de med halen, når de hører vi våkner om morgenen.... :D

Ang. kloklippingen som Stitch nevner... :rolleyes2: Trevi (gamlefar som forlot oss for 2 år siden) hatet også kloklipping... men flink var han... han bare kom med labben, og snudde på hodet for å slippe å se hva jeg gjorde med de stakkars potene hans :D...

Ja er rart med de der potene. Her kommer de opp i riktig høyde, for å tørke etter en våt tur og de kommer opp for at mor skal sjekke om det er aua der. Samme med kloklipp, bare Ace prøver å sleike bort klotangen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Stitch ligger og sover og noen nærmer seg, løfter han opp bakbeinet og ser litt sånn "er ikke jeg så deilig at du måååå bare klø meg på magen" ut :D

Hehe, her og. Og hvis du koser for langt oppe dytter han i hendene med forlabbene: "magekos takk!" :rolleyes2:

Ellers var tassen veldig søt for litt siden da han begynte å markere, og mente tydeligvis at jo høyere man løfter foten jo bedre er det... Tok en del forsøk der han nesten vred seg selv overende før han fikk dreisen på det :D

Han er også knallsøt om morgenen når hele kroppen utenom bakbeina kommer oppi sengen "snart vil jeg ut og tisse og få frokost, men først skal vi koooose" :whistle:

En annen ting han gjør når noen kommer inn hoveddøren når han sover er å kveppe noe avsinding. Da kommer den mest indignerte bjeffevræleulingen jeg tror jeg har hørt, før han litt fårete ser hvem det er og så krever trøstekos, hehe.

Veldig søt er han også når jeg sitter i skredderstilling på gulvet, da planter han rompen på fanget mitt for å få kos =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie er veeeldig søt når hun uler sine lydløse ul når vi kommer hjem, og hun har vært alene hjemme.. Slenger hodet bakover og uler som en ulv, men ingen lyd kommer ut :D Og så er hun også vanvittig søt når hun leker med lekene sine på gulvet og ligger på ryggen med lekene sine mellom forlabbene og biter på de og bare ser SÅ lykkelig ut :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia er søtest når hun ser helt uskyldig ut, eller når hun skakker på hodet over ting hun ikke forstår. Jeg tror det siste har sikret henne et storcert og et cacib.

bilde002-1-1.jpg

Cita er søtest når hun får rynker i pannen eller er veldig stolt over seg selv og forventer en godbit. Eller når hun dytter med nesen borti deg for å få kos og holder den der (for mye targettrening på henne). Da vet hun at hun snart får det som hun vil og begynner smått og logre mens hun holder posisjonen.

mathiastullogparken069.jpg

Memphis er søt hele tiden, men spesielt når han snubler i seg selv eller er veldig klønete, eller han griner fordi verden er forferdelig (f.eks. at mamma forsvinner litt). Dum og deilig

n530141302_1215196_4401.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storebror; når han tar på seg "klok og forstandig" uttrykket sitt når jeg snakker med han. Litt skakking på hodet, sperrer opp øynene og vifter litt på ørene. Som om han forstår alt jeg sier til han.

Lillebror: han er valp, gjør mange søte rampeting hele tiden. I dag morges for eksempel. Jeg hørte at noe forgikk i stua, gikk inn for å se etter, der stod han midt på bordet på tur mot sjokoladebollen jeg hadde glemt. I det han så meg bråstoppet han, snudde seg, tok fjernkontrollen i munnen og satte seg i sofaen i stedet. Dette var helt sikkert tilfeldig og ikke slik det foregikk inne i hodet hans, men det så ut som at han tenkte "Skulle ikke stjele sjokolade, fikk bare plutselig så lyst til å se på tv" Raring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Når han virkelig ikke skjønner hva han driver med eller hvordan han skal komme seg ned:

DSC05808.jpg

Når han ligger i sofaen og gir med DE blikkene:

DSC06066.jpg

Bilde347.jpg

Når vi sitter og ser på tv sammen:

Bilde349.jpg

... og når det blitt litt sent og han sovner:

Bilde355.jpg

samt når han trøster meg. DA er han gullklump til tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Avledning, og innlæring av alternativ adferd. "Hysj, gå og legg deg" fungerer bare HVIS hunden har lært og KAN oppgaven. Hvordan jeg ville gått fram avhengger veldig både av rase og individ. Men jeg ville ikke skjermet valpen for det som skjer rundt, den må jo bli vant til normale forstyrrelser. Hvis det er en rase med tendens til varsling så ville jeg nok sørget for å trekke for gardinene og ha på radio ved alenetreningen, så forstyrrelser utenfor blir mindre tydelige. I mange tilfeller ville jeg nok belønnet veldig raskt etter første bjeff, og deretter avbrutt/avledet, og lært inn alternativ adferd. Det er helt greit med et bjeff eller to for å si fra, og så komme til meg. Men hvis det er en bjefferase som varsler så skal man være ganske forsiktig for å ikke forsterke adferden. Det aller viktigste er å selv slappe av og ikke være så opptatt av det rundt. Det er ikke sikkert hunden reagerer i det hele tatt, og da trenger den ihvertfall ikke å lære det av eieren. Hvis det kommer et bjeff eller to på noe fra en valp ville jeg sagt "ja, ok", og så funnet på noe annet med valpen. En valp som får miljøtrening ute og oppdage masse lyder og omgivelser vil også være tryggere hjemme, mener jeg. Jeg kan anbefale boken Hverdagslydighet fra valp til voksen av Arne Aarrestad og Siri Linnerud Riber, den tar også for seg vanlige utfordringer.
    • Unge lovende sover søtt etter en to timer lang opp og ned fellestrening med mye bra og masse klebb.  Forventninger til hele stedet, både godteributikken som eimer deilig godis av alle slag, og hallen hvor godbitene hagler og det er lek og moro, de forventningene er skyhøye. Da muttern ba om en sitt før hun åpnet døren var ikke den unge lovende enig i det. Han var fokusert på å komme seg inn til moroa. Dumme muttern la listen for høyt og trodde hun skulle få sitt med verbal kommando, uten å engang hjelpe med lure. Hennes: "I shall ønly say this once," policy, hvorpå hun etter å være sikker på at han hørte det stilte seg til for å vente på sitten - det var som en krigserklæring. Da sitten endelig kom, men den kjipe megga ikke belønnet den med en gang, og hadde nerver til å lukke døren igjen da Ede spratt opp for å løpe inn, for å kreve mer.. Etter mange sånne forsøk, hvor sitten til slutt ble holdt med en godbit foran nesen, lenge nok til at mutteren fikk satt foten innenfor døren, så ble den belønnet et kom og ros og godis og den korte selvbeherskelsen han ble tvunget til å ha for å komme inn - sinnsykt frustrerende - ble forløst i økt glede, mer energi og iver, han ble mer gira av det enn han allerede var, så da muttern på ny, bare to meter innenfor første døren ***** ba ham om enda en sitt for å komme gjennom neste dør.. Hun fikk den, men han var ikke blid.  De glade forventningene hadde slått over i irritasjon da vi kom frem til plassen vår, og han satte i en hardrock konsert av bjeffing. Frustrert bjeffing. Emo bjeffing. Intenst. Øredøvende. Muttern fikk påpakning fra instruktør om å få hunden under kontroll, noe hun til sin store overraskelse fikk til momentant med å legge hendene på ham. Bjeffingen tok fullstendig slutt, han glemte hele resten av hallen, alt fokus var nå på kamp mot muttern. Hender uten godbiter som hadde nerver til å holde ham fast.. Tyggebeinet han ble tilbudt som alternativ å bite på var han fullstendig uinteressert i. Mutterns hender var den punchingbagen han følte for å ta ut sin høygira irritasjon og frustrasjon på. Vi var med ett tilbake til situasjonen i forrige uke. Dette var ikke tanning, dette var kamp, og Ede ville lære muttern å slutte stille urimelige krav og heller servere godis og leker og være blid og lett å ha med å gjøre. Han bet hardt og med et mål om mutterns submission. — Respect my authoritay, bitch! Muttern er ikke komfortabel med å bruke fysisk makt for å få trumfet gjennom viljen sin, men den der typen biting er fullstendig uakseptabel, og negativ straff var ikke en mulighet i situasjonen. Avledning var allerede forsøkt. Å holde ham fastlåst ble i øyeblikkets hete vurdert som en dårlig løsning. Selv om det å fysisk tviholde ham fast til han ga seg antakelig ville fungert der og da, så er ikke det en løsning når han blir større, og det blir han. Det kommer en dag hvor han har passert 40kg og har 10x forhøyet testosteron ifht en voksen hann. Den kampviljen der i den situasjonen lar seg ikke løse med bryting.  Muttern brukte det ene positiv straff verktøyet hun er komfortabel med. Overleppene hans ble lagt over tennene hans, om og om igjen. Han liker ikke å bite seg selv i leppene, og det frustrerte ham, men han hadde ikke lyst til å gi seg uten å ha lekset opp for muttern om å drive han inn i et sånt humør med urimelige krav. Det tok antakelig flere minutter før han ga opp. Så ikke på klokka, men hendelsene i rommet forøvrig ga holdepunkter å estimere fra. Mange ekle og vonde bitt i sine egne lepper fulgt av flere runder av og på tyggebeinet før kamplysten forlot den lille kroppen som roet seg ned og slo seg til ro. Søte lille snille Edeward var tilbake, og resten av treningen var han bare søt og snill og grei og flink. Muttern gjorde masse feil i starten, samtlige fra å ha for høye forventninger til hva han skulle mestre nå, og så bli så forfjamset av å ikke få hva hun ba om at hun ble usikker og ikke helt visste hvordan hun skulle løse det. De første feilstegene på gulvet var å forvente oppmerksomhet med for lav belønningsfrekvens. Lineføring ble repeatedly brutt av fokus rettet mot de andre ekvipasjene fordi muttern var for kjip med tørrfor. Tilbake til plassen vår hvor Ede er superflink til å chille nå.  Neste runde på gulvet, etter å ha ligget og sett på de andre, så fikk muttern oppmerksomheten, men hun feilet igjen med verbale cues uten lure, og hennes usikkerhet rundt hvordan løse det etter å ha feilet med å forvente utførelse på verbale cues, den forvirret Ede også, og vi ble gående og virre uten mål og mening. Han VILLE gjerne mestre, han var fokusert, men kommunikasjonen fra muttern var ikke klar og tydelig nok. Han la seg ned som et spørsmålstegn. Skjønte ikke hvorfor godbitene uteble. Mistet motivasjonen. Tilbake til plassen vår.  Tredje runde gikk bedre. Muttern hadde senket forventningene, klarte kommunisere tydeligere og belønne med høyere frekvens. Det løsnet.  ..men alle øvelser er bagateller. Så lenge valpen er snill og grei og i godt humør og gir kontakt og kommer på oppfordring, så er det ikke viktig om han sitter skrått, ligger på hoftene eller må bes flere ganger om noe. Det eneste virkelig viktige er å få den kampviljen under kontroll. Det har skjedd to ganger til nå. To ganger har han slått over i en sånn modus. Det er ikke overraskende. Jeg trodde ikke jeg kjøpte en retriever. Spørsmålet er hvilken måte som er den mest riktige å håndtere det på for å unngå virkelige problemer når han vokser til og får baller.  Tre andre valper jeg har hatt reagerte på smertehyl og ble lei seg og ville si unnskyld for å ha bitt meg. Easy peasy bitehemming på null komma niks. Chihuahuaen hadde en annen kamp i seg. Hun tente på at jeg hylte og gikk på med dødsforakt. Negativ straff var nøkkelen med henne. Å bli forlatt alene i rommet hver gang var bare ikke verdt den triumferende følelsen av å bite det digre vesenet til grimaser og hyl av smerter som en liten pipeleke. Hun lærte fort av det.  Jeg håper og tror at kombinasjonen av sosial avvisning i de situasjonene hvor jeg kan forlate ham, og tennene over leppa så han biter seg selv i de situasjonene jeg ikke kan bruke sosial avvisning vil få dette under kontroll.  Han er bare 13.5 uker, og det har bare skjedd to ganger enda. 
    • Tar gjerne i mot deres beste tips/erfaringer med å forebygge varsling/vokting! Da tenker jeg på det å bjeffe om fulle folk roper i gaten om natten, om det smeller i bildører utfor huset, om naboen går nært husveggen og liknende. Har lest litt om temaet, men finner ulike teknikker og vet ikke helt hva som er best. Begrense hunden/valpens muligheter til å se og høre det som skjer utenfor? Eller tvert i mot, la vindu stå på gløtt så den blir vant med at det er masse lyder utenfor? La den se hva som skjer ute? Belønne når den ikke varsler, eller belønne når den varsler kort, så den forstår at jobben er gjort og det holder med ett bjeff? HVordan reagerer man om hunden bjeffer masse på en lyd utenfor? Skal man si ting som "hysj" "gå og legg deg", avlede og liknende når den varsler, eller vil det forsterke hundens oppfattelse av at det er viktig å varsle?  Mange tanker her - åpen for alle innspill! Vil være konsekvent fra valpen er liten, så jeg vet hvordan jeg skal løse problemet når det kommer.
    • Støtdempende innleggssåler i potesko er et alternativ for å redusere belastningen på leddene. Om du finner sokker eller sko som sitter godt og får til å feste sålene så de ikke sklir inni. Ulike materialer har ulik komfort å løpe på. Noen typer materialer absorberer all energi uten å gi noen bounce back. Gir en bedre treningsøkt, men er sikkert vanskeligere å få hunden til å akseptere fordi det føles rart og er mye tyngre å løpe med. Jeg kan lage såler av det beste som er av shock absorption per måleenhet, men for egen business vil jeg ikke si hva materialet er. Yttersålene fra to par gode maraton racingsko kan også forvandles til gode løpesko for hund, med litt kreativitet og fingernemhet. Lunar Lite såler fra Nike var en personlig favoritt å løpe på. Tynne, passe harde, perfekt balanse mellom støtdemping og feedback energi. ..for meg med min kroppsvekt. En må sikkert ta hensyn til at hunden legger mindre vekt i hvert steg. Racingsko for barn er kanskje et bedre alternativ for et upcycling prosjekt. 
    • Vi har hatt noen fine dager. Av bra ting kan nevnes flere lykketreff i sosialisering og miljøtrening, bl.a. en slags flashmob av studenter med ski og snowboard og bager i former og farger, med ulike språklyder, som plutselig rundet hjørnet og befolket bussholdeplassen med et tett kaos. Det var helt kewlt, men å entre støyete rushtidsbuss med sterke lukter av parfymer fra kælvete unge voksne i en læringsfase, det var han mer skeptisk til, og måtte bæres ombord for logistic flow. Der inne, mellom føtter og ski og bager og skrålete skrål av både lyd og lukt og visuelle inntrykk - en intens stank - der tok det nesten et halvt minutt før han ville ha mat igjen, etter å ha forsøkt redde oss to ut derfra da døren åpnet seg på neste holdeplass. Et whiff av frisk luft var den forsikringen han trengte for å slappe av med viten om at denne situasjonen ikke var evig, og snack tray åpnet seg for påfyll. Mange røy ut på en holdeplass et par minutter senere og vi benyttet anledningen til å bevege oss gjennom midtgangen til en annen dør med mer kaos. Avslappet og ok med det da, etter å ha blitt desensitivert for den sterke multi sensory stanken av unge homo sapiens i den mest intenste delen av parringssesongen. Hva de homoene ruller seg i for å frastøte potensielle partnere så de får studere i fred, det er en effektiv repellant ikke bare mot unge sapiens hunkjønn, men også mot Canis lupus familiaris. Den initielle aversjonen mot stanken ble allikevel overdøvet av glupskhet. Minner meg om et gammelt amerikansk visdomsord: — If Hitler had coke, there'd be jews in the bathroom with him. (Dennis Leary) Vi fikk også jackpot mens vi varmet oss litt i gangen på kjøpesenteret etter å ha fryst ute sammen med valpepasser mens muttern handlet mat. Der i den deilige varmen kom det en speedfreak (=amfetamin, med lukten av høyt adrenalin og mye bevegelse) som ville prate (mye og fort) og hilse på fysisk, og som plutselig kom tilbake inn døren med en diger, vilter og enda mer energisk rottweiler i puberteten, som kom rett opp i ansiktet på Ede for å snuse og sniffe og synes han var såååå nuskesnusk. I wow you ører og det 😍 blikket mens han sniffet og sniffet og sniffet seg høy på valpelukten av den lille krabaten som liknet hans tidligere og forsvunnede riesen bestekompis. Rottisen hadde adoptert Ede på flekken om han kunne. Ede var mer skeptisk. Den merkelige og utenfor normalområdet høye energien fra både hund og eier, plutselig inn i intimsonene - en helt ny og sterk opplevelse, den var gull å få for første gang nå, og ikke senere.  Ellers er pelsstell en interessekonflikt. Her må bare trenes og trenes og trenes om han ikke vil se ut som en forvokst labradoodle med samme lengde maskinklipp over det hele. Har ennå ikke vært oppi ansiktet hans med saks. Maskin på kinnet var helt i grenseland for han ville tolerere mens han gomlet. Veien til å kunne bruke begge hender mens han tålmodig står helt stille for å få refill av snacktray, den veien er LANG. Kanskje klarer vi catwalk stylish frisyre for å supporte de terrorutsatte deltakerne i Pride i juni, men til ski-VM-arrangementene som kommer snart får han bare stille som labradoodle imposter.  Ellers tror jeg han har tjuvlyttet til diskusjoner om IGP og ringsport. Muttern mener nemlig at C-arbeidet i IGP er både for kjedelig, for lite omfattende og av feil karakter for sin egen smak. Ring kunne muttern derimot gjerne trent, fordi det er mer omfattende, mer variert og mindre kjedelig, og hunden lærer mer selvkontroll. Jeg har ytret at jeg ikke gidder trene IGP C-arbeid, men er ivrig med dersom ring blir lovlig i Norge. Helgekurs med biting i drakt i Sverige og Danmark er jeg derimot motstander av. Det er farlig om en ikke trener det grundig. Som å lade et våpen uten sikring. Å trene med bitepølse istedenfor drakt eller arm her i Norge er en mulighet. Oppe til vurdering dersom noen byr på en regelmessig treningsgruppe i dugnadsånd. Ede må ha overhørt DELER AV samtalene, for han har begynt trene biting i drakt med determination og stolthet. Ikke har han fått med seg at det er kriminelt. Ikke har han fått med seg at ringtrening i hovedsak handler om å IKKE bite. Han gikk rett på den delen av treningen han oppfattet som essensen i sporten, for å gjøre muttern stolt av ham. Fjällräven-buksene mine i rollen som ring figurant bitedrakt, med muttern inni.. Rumpa, leggene, lårene - og fordi ros uteble ved de dype, gode, fulle grepene som skulle medført anerkjennende nikk og refill av snacktray for pen utførelse  - den tynne huden på baksiden av knærne mellom fortennene. Stakkaren skjønner ikke hvorfor muttern brøler og blir sint på ham og avviser ham når han bare gjør sitt ytterste for å leve opp til forventninger og krav og i tillegg er kreativ og tilbyr nye og innovative adferder for klikkertrening. Oh well. Snart fulladet, så muttern må fylle tanken for å klare nye eventyr. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...