Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs


Snute

Recommended Posts

Jeg har søkt en del på nett, og ser at det finnes mange, tildels ulike, valpekurs i Oslo området.

(ulikt innhold, ulike kursholdere, ulik varighet +++)

Jeg har selv en Golden som nå er 9 uker, og tenkte å prøve meg på et valpekurs etter hans fylte 3 mnd.

Målet mitt er først og fremst å få hunden til å trives og fungere "normalt sosialt" i samfunnet.

Noen idee om hvilke type kurs som kanskje kan passe for meg og hunden min :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jeg har søkt en del på nett, og ser at det finnes mange, tildels ulike, valpekurs i Oslo området.

(ulikt innhold, ulike kursholdere, ulik varighet +++)

Jeg har selv en Golden som nå er 9 uker, og tenkte å prøve meg på et valpekurs etter hans fylte 3 mnd.

Målet mitt er først og fremst å få hunden til å trives og fungere "normalt sosialt" i samfunnet.

Noen idee om hvilke type kurs som kanskje kan passe for meg og hunden min :x

Hei,

Jeg anbefaler deg valpekurset hos www.familiehunden.no puppeh.gif

De holder til på Skullerud og Nittedal. Veldig flink instruktør. :x

Ellers har jeg hørt at Hund i Sentrum skal være bra, men har ikke erfaring med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Oslo Hundeskole. Der legges det vekt på å tilrettelegge slik at du skal lære din hund og kjenne og tilpasse treningen deretter. Instruktørene gir mye tilbakemeldinger og er svært engasjerte. Dessuten vil du kunne få oppfølging også utenom kurset (ringe i alle døgnets timer om det skulle være noe du lurer på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk hos Oslo Hundeskole. Dog opplevde vi store forskjeller i treningsmetodikken til instruktørene. I grunnlydighetskurset ble vi av én instruktør anbefalt strupebånd (helstrup), og på det neste kurset var instruktøren 100% tilhenger av pølse/godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk hos Oslo Hundeskole. Dog opplevde vi store forskjeller i treningsmetodikken til instruktørene. I grunnlydighetskurset ble vi av én instruktør anbefalt strupebånd (helstrup), og på det neste kurset var instruktøren 100% tilhenger av pølse/godbiter.

Det SKAL bare brukes positive treningsmetoder innen hundeskolen... Hmmm... jeg blir nok nødt til å ta en telefon inn til sjefen, ja! :mobile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg først hvordan du vil trene, og så hvor. :P

Vi var veldig fornøyd med Hund i Sentrum (positiv forsterkning, godbiter og lokking). Siden har vi gått kurs hos Canis hos Knut som nå har Familiehunden, og Fanny og Thomas som nå har Klickerklok.se. Sistnevnte har ikke egne valpekurs, men Familiehunden kan absolutt anbefales dersom det er nettopp det du skal ha den til - en familiehund.

Som med -Mia har jeg hørt flere som har veldig forskjellige opplevelser med Oslo Hundeskole. Jeg ville i hovedsak holdt meg til en skole som står for én metode som instruktørene følger, da vet du hva du får. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hovedsak holdt meg til en skole som står for én metode som instruktørene følger, da vet du hva du får. :lol:

For det første er det langt fra uvanlig at hundeskoler, spesielt de som har god størrelse, har ganske sprikende instruktører. For det andre virker ikke nødvendigvis én metode for alle hunder. Desto større honnør til dem som tilpasser treningen til hver enkelt ekvipasje.

De aller fleste bruker iallefall positive metoder på valpekurs, så det trenger du nok ikke å bekymre deg over, men noen lokker og andre klikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...