Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettleser


Aussieglis

Bruker du Internet Explorer?  

79 stemmer

  1. 1. Bruker du Internet Explorer?

    • HELL NO
      47
    • Ja.
      32


Recommended Posts

Ja, det er sant. Jeg bruker Explorer til nettbanken min fordi den ikke alltid fungerer skikkelig i Firefox (teit Sparebank 1). Anyhow, de gangene jeg da faktisk bruke Explorer går det treeeigt! Og nei, ikke fordi jeg holder på med såpass "tunge" ting som nettbank, for de gangene jeg har brukt nettbanken i Firefox har det gått mye raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar
Nå får jeg sponk bare av å åpne IE. Det går såååååååå treigt! Er jo helt sykt. Og dessuten er det så ikke-brukervennlig, syns jeg. Alt er så "velplassert" og enkelt i FF, mens alt blir så komplisert og treigt i IE.

Kunne aldri tenkt meg til å bytte tilbake! Tror ikke jeg hadde gjort det for betaling engang.

Leser på nett at det er vanlig at wordpress-sider ser fucked ut i IE... Så der har man enda et poeng: Bytt til firefox så dere kan komme inn på siden min :console:

Sida di funker helt fint hos meg :)

Men, åssen bytter jeg sånn da? tenker at hvis det stemmer dette med at de er tregt i IE, så vil jeg jo vurdere å prøve... Men, jeg kan joikke en dritt om sånn! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sida di funker helt fint hos meg ;)

Men, åssen bytter jeg sånn da? tenker at hvis det stemmer dette med at de er tregt i IE, så vil jeg jo vurdere å prøve... Men, jeg kan joikke en dritt om sånn! :shocked:

Gjør den? Ikke noe store tomme områder under teksten, halv kalender på siden der osv? Kanskje oppdretteren min bruker en annen nettleser igjen.. Men JEG sjekka jo i IE, og alt så jo fucked ut hos meg? :)

Hvis du vil prøve firefox er det bare å gå inn på www.firefox.com og laste ned den norske versjonen og komme over på den andre og BEDRE siden med oss andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FF. Har brukt Opera tidligere, men så prøvde jeg FF og ble hekta. De var på det tidspunktet jeg byttet, hakket bedre enn Opera. Nå vet jeg ikke, og bruker FF til jeg gidder prøve noe annet. Har IE også, og bruker den til å gå inn på noen av albumene mine på hjemmesiden. Fant plutselig ut at noen av de ikke virket pga en bug i en eldre versjon av Porta. Før jeg fant ut at det var en bug der (ved å lese på sidene deres), fungerte det helt fint. Snåle greier altså. Og irriterende. For jeg vet neimen om jeg gidder endre alle albumene til den nye versjonen, som gjør at albumene også vises greit i FF. Bah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg har nå sjekket hjemmesida di i Explorer og Opera, Anniken.... Mjaaa.... *vurderer å melde seg inn i hell no-klubben* Fikk ikke halv kalender engang... bare maaaasse hvitt!

Ja der ser man :)

Jeg har funnet en layout jeg har brukt før som så forhåndsvis normal ut i IE også, så hvis ikke det mennesket jeg kontaktet ang. det temaet jeg bruker nå svarer meg på mailen min så må jeg vel bytte. Syns det er litt trist at folk som bruker andre nettlesere bare skal se masse krøll.. Blir stressa av å tenke på det ;) *kontrollfreak*

Skulle funtes EN nettleser, nemlig firefox, spør du meg ;)

-Anniken, som gruer seg til å måtte begynne på en ny layout igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør den? Ikke noe store tomme områder under teksten, halv kalender på siden der osv? Kanskje oppdretteren min bruker en annen nettleser igjen.. Men JEG sjekka jo i IE, og alt så jo fucked ut hos meg? :)

Hvis du vil prøve firefox er det bare å gå inn på www.firefox.com og laste ned den norske versjonen og komme over på den andre og BEDRE siden med oss andre :D

;) kanskje det bare er jeg som ikke er så pirkete? ;)

Men okei, jeg skal teste FF... Men tar det mye plass på maskina? Jeg har altfor mye dritt her fra før, men aner egentlig ikke helt hva jeg tørr slette og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett IE (gammel vane), men når jeg skal lage hjemmesider prøver jeg å lage dem slik at de fungere i de nyere versjonene av de mest vanlige nettleserne. Om hjemmesiden din ikke fungerer i en eller annen nettleser, skyldes det som regel at du - eller programmet eller templaten du bruker - ikke bruker helt korrekt HTML/CSS. Men det er visse forskjeller på nettleserne også, selv om kodingen er riktig. Så når man skal legge ut sider kan det være en fordel å sjekke hvordan de ser ut i flere nettlesere, i hvertfall i IE og FF.

Men forskjellige nettleserne er noe herk <_<

(At sidene til trådstarter ikke vises skikkelig i IE, kan ha noe med det å gjøre at det er 107 feil i HTML-koden i følge W3C's HTML-validator: http://validator.w3.org/ )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt opera siden jeg startet å bruke internett (når jeg var ca. 13-14 år) Broren min fiksa det på dataen vår og det ble bare en vane. IE skjønner jeg meg ikke på og den brukes kun til å komme inn på svensk kennel klubb sin "dogweb" På skolen måtte vi bruke FF i 2 år, men jeg hår alltid tilbake til opera selv. :) Er vel sånn at man bare finner noe som virkelig liker gitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Firefox, den er best og raskest rett og slett. Brukte Opera også i en periode, men så var det en eller annen forumside som ikke funket optimalt med Opera så da ble det Firefox. Bruker Safari også når jeg skal sjekke nettbanken fordi firefox ikke vil funke til nettbanken på min flotte fine macbook.

På universitetet kan jeg også velge mellom Firefox og IE, det syns jeg er superbra! Yay for UiB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å bytte :D

Gjort! ;)

Nå får jeg sponk bare av å åpne IE. Det går såååååååå treigt! Er jo helt sykt. Og dessuten er det så ikke-brukervennlig, syns jeg. Alt er så "velplassert" og enkelt i FF, mens alt blir så komplisert og treigt i IE.

Kunne aldri tenkt meg til å bytte tilbake! Tror ikke jeg hadde gjort det for betaling engang.

Leser på nett at det er vanlig at wordpress-sider ser fucked ut i IE... Så der har man enda et poeng: Bytt til firefox så dere kan komme inn på siden min :)

Oi fakk! Nå ble siden en helt annen gitt! Sorry! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg byttet til Opera :wub:

Meeen, finner ikke ut hvordan jeg får til at f.eks. linker på msn. o.l åpner seg i opera og ikke i IE :wub: har trykt på det at jeg vil bruke Opera som standard nettleser, men ingen endring :/ Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firefox i motsetning til Explorer

- uendelig mange addons.!

Som reklameblokering, bokmål ordbok, foxytunes, cooliris, osvosv, noe man trenger så finnes det...

- raskere en IE med flere.

Se tidligere post.

- Den sikreste nettleseren på markedet...

Firefox stopper det meste, Explorer inviterer det meste..

- Meget tilpassningsdyktig.

utseende, farger, ikoner, layout, osv.

Og dette er seriøse fakta.!

web-design.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant to negative sider ved FF i går da jeg sku oppdatere bloggen min..

1. I photobucket kunne jeg ikke lenger bare klikke på linken jeg ville bruke og den ble kopiert automatisk, jeg måtte høyre klikke, kopiere osv...

2. Wordpress oppførte seg annerledes.

I tilegg er det jo for meg som er IE bruker på livstid (hittil) uvant med FF, men det er jo bare normalt. Jeg gir det fortsatt en sjanse :wub: Men når jeg oppdaterer blogg bruker jeg heretter IE...

HAr enda ikke funnet store positive sider ved FF kontra IE da.. Annet enn at det kanskje går litt raskere.

Men, Tore.. Hva er addons? :wub: Hva trenger man det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, Tore.. Hva er addons? :wub: Hva trenger man det til?

Firefox har egentlig uendelig med muligheter..

Når man installerer firefox, så får man er helt slett og ren nettleser som kan gjøre det viktigste...

Med addons / utvidelser får man flere funksjoner til nettleseren...

Foreksempel, siden du er wordpressbruker så finnes det som et eksempel 20 addons for å integrere wordpress i nettleseren, til å poste innlegg, legge ut bilder, videoer, osv...

Jeg har installert 13 addons som hjelper meg til å bli mer effektiv og få en stiligere og mer praktisk surfing med firefox...

*reklamering slutt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klipp*

Og dette er seriøse fakta.!

web-design.gif

Så sant, så sant! Genialt bilde. Dette skal i bloggen :wub:

Jeg har faktisk nesten sluttet å bry meg om hvordan siden min ser ut i IE jeg.

"Bruker du ikke annen nettleser en IE får du ikke se siden min heller!"  :closedeyes:

Jeg liker best Opera - av diverse grunner. Blandt annet på grunn av den meget hendige startsiden, og at man slipper å laste ned så mange addons, da Opera har mye slikt fra før. Det finnes muligheter for å laste ned slike til Opera også da.

Og dessuten mener jeg Opera er raskere. Det kommer også fram på testen jeg la ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant, så sant! Genialt bilde. Dette skal i bloggen :wub:

Jeg har faktisk nesten sluttet å bry meg om hvordan siden min ser ut i IE jeg.

"Bruker du ikke annen nettleser en IE får du ikke se siden min heller!"  :closedeyes:

Jeg liker best Opera - av diverse grunner. Blandt annet på grunn av den meget hendige startsiden, og at man slipper å laste ned så mange addons, da Opera har mye slikt fra før. Det finnes muligheter for å laste ned slike til Opera også da.

Og dessuten mener jeg Opera er raskere. Det kommer også fram på testen jeg la ut.

:lol: du som bruker Opera til vanlig.. kan du svare meg på dette da? :D

Da har jeg byttet til Opera :o

Meeen, finner ikke ut hvordan jeg får til at f.eks. linker på msn. o.l åpner seg i opera og ikke i IE :wub: har trykt på det at jeg vil bruke Opera som standard nettleser, men ingen endring :/ Noen som vet?

Forresten.. har merket med Oprea nå, at det du nevnte med at det var linker i 'fast reply' greia, så det virker som det har noe med Opera og gjøre... men det er jo ikke alltid da.. det er jo bare noen ganger :P

Har forresten allerede vendt meg til Opera, og trives godt med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...