Gå til innhold
Hundesonen.no

Gele for å ta bort misfarge under øynene


Recommended Posts

det står forklart på et annet språk. =/

Men tenkte kanskje noen av dere her inne viste noe :P

Du har kjøpt en gele, ok. Hvilket merke, hvilken produsent og hva er virkestoffene? Vanskelig å svare når man har null info :icon_redface:

Kan du si meg hva jeg ser på tv nå? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja, skal vi se her da..

Hèry

Le Respect de Votre Anamal

Noe av bruksanvisningen som jeg fant på baksiden.:icon_redface:

Soin des Yeux

gele Soin des Yeux removes gently the imprities, avoid the appearance of disgraceful red marks around the eyes and the whiskers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja, skal vi se her da..

Hèry

Le Respect de Votre Anamal

Noe av bruksanvisningen som jeg fant på baksiden.:D

Soin des Yeux

gele Soin des Yeux removes gently the imprities, avoid the appearance of disgraceful red marks around the eyes and the whiskers.

Okei, her står det hva gele`en påstår den kan, nemlig rense/fjerne urenheter og røde merker.

Står alt på engelsk? Kanskje du kan skrive det her, så skal jeg oversette :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bruke forstørreøseglass på den geletuben :console: hehe..

made under veterinery control, formulated gele Soin des Yeux removes gently the imprities, avoid the appearance of disgraceful red marks around the eyes and the whiskers. Its exclusive compound (ultra mild white vitamin E enriched cleaning fluid) confers a large protective power to this product.

(kan også brukes å valper og katter sto det. det forsto jeg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten bruke forstørreøseglass på den geletuben :) hehe..

made under veterinery control, formulated gele Soin des Yeux removes gently the imprities, avoid the appearance of disgraceful red marks around the eyes and the whiskers. Its exclusive compound (ultra mild white vitamin E enriched cleaning fluid) confers a large protective power to this product.

(kan også brukes å valper og katter sto det. det forsto jeg :console: )

Masse reklame for produktet, men ingen bruksanvisning... Det virker som om det er hovedsaklig vann og mandelolje i denne, så du kan nok bruke den etpar ganger om dagen. Ta litt på en bomullsdott og gni inn i tårestripene, og rett i skjegget om hunden din trenger det. Skal ikke skylles av, men ligge å virke mellom hver behandling, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker den samme gelen på min hund. Den skal smøres på ca 3 ganger i uken i en periode(husker ikke nøyaktig hvor lenge.. 2-3uker) og der etter en gang i uka.

Eg pleier å vaske vekk tårene med rent vann, vist det er noe der når eg skal smøre på nytt lag med gelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den skal smøres på ca 3 ganger i uken i en periode(husker ikke nøyaktig hvor lenge.. 2-3uker) og der etter en gang i uka."

det syntes jeg hørte veldig sjelden ut :wub: hehe.. Har fått noen tips fra oppdretteren å nå. Så jeg skal prøve det meste her :wub:

Nå skal Ally bli ren å hvit til julebilde skal tas.

Men kjenner jeg min flax rett så får hun sikkert noe extremt me skitt i pelsen den dagen vi skal ta bildene :rolleyes: hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det eg fikk beskjed om å gjøre når eg kjøpte gelen i dyrebutikken:

Eg bruker den samme gelen på min hund. Den skal smøres på ca 3 ganger i uken i en periode(husker ikke nøyaktig hvor lenge.. 2-3uker) og der etter en gang i uka.

Eg pleier å vaske vekk tårene med rent vann, vist det er noe der når eg skal smøre på nytt lag med gelen.

Det hun sa denne salven gjorde var å beskytte hårene slik at tårene til hunden ikke kunne etse i pelsen...

og at det røde ville forsvinne når den "nye" pelsen kom fram... Så ikke vet eg. Men salven koseter bare 89kr der eg kjøpte den, så eg prøver og ser hva som skjer frammover. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var det eg fikk beskjed om å gjøre når eg kjøpte gelen i dyrebutikken:

Eg bruker den samme gelen på min hund. Den skal smøres på ca 3 ganger i uken i en periode(husker ikke nøyaktig hvor lenge.. 2-3uker) og der etter en gang i uka.

Eg pleier å vaske vekk tårene med rent vann, vist det er noe der når eg skal smøre på nytt lag med gelen.

Det hun sa denne salven gjorde var å beskytte hårene slik at tårene til hunden ikke kunne etse i pelsen...

og at det røde ville forsvinne når den "nye" pelsen kom fram... Så ikke vet eg. Men salven koseter bare 89kr der eg kjøpte den, så eg prøver og ser hva som skjer frammover. :lol:

Var inne på samme dyrebutikk i dag for å høre om gelen en gang til...

Og ja, du kan si det slik at eg fikk en annen beskjed i dag.... :wub:

Jo, altså...

Gelen skal smøres på en gang for dagen hver dag og når den nye pelsen kommer fram vil denne vere helt hvit pga av den ikke har blitt rørt av tårene. Gelen lager et beskyttende lag på pelsen som gjør at ikke tårene får etset i pelsen..

og der etter skulle det smæres på en gang i uka, men hun virket ikke helt sikker.. så kan hende det lønner seg å smøre litt oftere.

Jeg begynner å smøre på hver dag fra i dag av, så får eg se om det blir bedre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg klarer ikke se noe reaksjon i huden på min hund. det er så tykk og kort pels ved øye på min hund. så eg ser ikke helt huden godt nok til å finne ut av det. kanskje det er noen andre som kan se på sin hund?

Har ikke så mye greie på tårer og pels på hund. Viste ikke noe om det før eg fikk en hvit hund selv.

Min sheltie renner litt fra øynene inni mellom, men på han ser eg ikke den samme rød fargen, for han er svart rundt øynene. Og på han ser eg ikke noe spes på huden. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har misfargingen på halsen til Tulla spredd seg. Den begynner å strekke seg opp over munnen og opp mot nesen faktisk! Jeg innbiller meg at noe som sprer seg så himla fort, må være sopp. Så nå har vi kjøpt, og brukt en gang, Furst Aid. Jeg har kjent på henne flere ganger etter tur, for å kjenne om hun er spesielt våt der, men det er hun ikke. Hun er mer våt på ryggen hvis det har snødd/regnet, eller under buken, av samme årsak. Jeg tørker henne skikkelig godt etter at hun er badet, men det har ikke sett ut til å hjelpe. Akkurat nå er jeg møkka lei av å vaske hund, men tror jeg skal gi Furst Aiden et par sjanser til; denne måtte også virke i pelsen, helst ikke utblandet, over lengre tid og over flere ganger. Furst Aid skal visstnok ta såkalt "rødsopp".

Misfargingen på albuene kom av tendenser til liggesår. Liggesårene ble smurt inn med ringblomstsalve for å myke opp huden (ringblomst er generelt bra for hud og sårheling). Ble bedre etter det faktisk!

KW har jeg droppet. Etter tredje (eller var det fjerde?) gangen med vask med den (ikke utblandet, sitte i lenge, slik som de sa i butikken), så har det blitt VERRE! Dette gjelder på halsen hennes. Fikk høre at noen hunder kunne reagere med å bli rød hvis shampoen var for sterk, noe jeg gjerne kan tenke meg, siden KW er veldig sterk i lukten, pluss at den er lilla liksom. Siden vi ikke blandet den ut heller (slik man egentlig skal dersom man skal bade hele hunden), så ble den selvsagt ekstra sterk. Og kanskje soppen likte dette?

Så igjen; jeg vil tro det har veldig mye å si HVA det er som forårsaker rød pels, og at man må behandle den alt etter som hva det er. Hvor stammer det røde fra liksom? Kan du si noe om det ut i fra hva du ser på din egen hund? Men uansett egentlig årsak, er jeg nesten 100% sikker på at fuktighet bidrar negativt til utviklingen av rødfarget pels..

Edit: neste gang prøver vi potetmel. :rolleyes: Skal holde interesserte oppdatert! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har misfargingen på halsen til Tulla spredd seg. Den begynner å strekke seg opp over munnen og opp mot nesen faktisk! Jeg innbiller meg at noe som sprer seg så himla fort, må være sopp. Så nå har vi kjøpt, og brukt en gang, Furst Aid. Jeg har kjent på henne flere ganger etter tur, for å kjenne om hun er spesielt våt der, men det er hun ikke. Hun er mer våt på ryggen hvis det har snødd/regnet, eller under buken, av samme årsak. Jeg tørker henne skikkelig godt etter at hun er badet, men det har ikke sett ut til å hjelpe. Akkurat nå er jeg møkka lei av å vaske hund, men tror jeg skal gi Furst Aiden et par sjanser til; denne måtte også virke i pelsen, helst ikke utblandet, over lengre tid og over flere ganger. Furst Aid skal visstnok ta såkalt "rødsopp".

Misfargingen på albuene kom av tendenser til liggesår. Liggesårene ble smurt inn med ringblomstsalve for å myke opp huden (ringblomst er generelt bra for hud og sårheling). Ble bedre etter det faktisk!

KW har jeg droppet. Etter tredje (eller var det fjerde?) gangen med vask med den (ikke utblandet, sitte i lenge, slik som de sa i butikken), så har det blitt VERRE! Dette gjelder på halsen hennes. Fikk høre at noen hunder kunne reagere med å bli rød hvis shampoen var for sterk, noe jeg gjerne kan tenke meg, siden KW er veldig sterk i lukten, pluss at den er lilla liksom. Siden vi ikke blandet den ut heller (slik man egentlig skal dersom man skal bade hele hunden), så ble den selvsagt ekstra sterk. Og kanskje soppen likte dette?

Så igjen; jeg vil tro det har veldig mye å si HVA det er som forårsaker rød pels, og at man må behandle den alt etter som hva det er. Hvor stammer det røde fra liksom? Kan du si noe om det ut i fra hva du ser på din egen hund? Men uansett egentlig årsak, er jeg nesten 100% sikker på at fuktighet bidrar negativt til utviklingen av rødfarget pels..

Edit: neste gang prøver vi potetmel. :rolleyes: Skal holde interesserte oppdatert! :x

Du er ikke alene, vi mange som har det sånn...

Furst aid virka ikke hos oss heller, selv ikke etter tre vask med ublandet shampoo.. knurr. Har ikke prøvd potetmel. Snakket med veterinær, hun mente det egentlig er lite å gjøre... huden er ikke irritert, kun rødfarge i pelsen.. det ser jo så "stusselig" ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at det tar 6 uker før pelsen vokser ut (skjønner ikke at dette kan gjelde alle raser, men men..). Dvs at hvis pelsen, KUN pelsen, er rød, vil den skiftes ut i løpet av 6 uker, så vidt jeg har forstått det. Kanskje kan du klippe bort pelsen dersom det plager deg veldig, og la det ta 6 uker før det gror ut igjen. Eller du kan la pelsen skiftes ut naturlig, og håpe det ikke fester seg i den nye pelsen.

Dette er noe jeg har hørt/lest, men jeg kan ikke fatte og begripe at dette skal gjelde alle raser og individer.. En springeroppdretter som jeg kjenner, som så hvor rød Tulla var på halsen, sa faktisk til meg at her måtte jeg ikke klippe mer. Antar det var pga rødfargen, og at det ikke var bra å klippe da, men neimen om jeg vet. Rent estetisk sett pelsmessig og ifølge korrekt klipp for springer, burde hun ha vært klippet, men jeg lot det være, så dfår vi nå se.. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
    • Skal sjekke litt rundt dette. Høre med hundehotellet som vi har brukt. De er flinke og driver med med kurs.  Tilbakemeldingen der ifjor ( like etter han ble kjemisk kastrert) var at han hadde godt hundespråk. De satte han sammen i et stor område med endel hunder, også hanhunder. Da hunder som var veldig trygge på seg selv. Vår hund "gjemte" seg og ville ikke ha kontakt med hannene, men lekte med tispene.  Det "positive" var at hundespråket var tydlig, og at de andre hundene respekterte dette. Men at han gjemte seg litt og var redd kan også være sammenheng med at den kjemiske kastreringen kanskje virket så han ikke var så "tøff"  Uansett er det bare tanker jeg har rundt dette.  Men det er iallefall en jobb som må gjøres.     
    • Haha, åå det er lenge å vente til da 🤣 Jeg tenker og håper at nå er verst. Nå kan de ikke gjøre så mye, som du sier @Stjerneskinn. Men de kan jo gjøre mer og mer jo eldre de blir. Da er det jo litt gøyere som du sier. De er søte den første tiden, små og med deilig fleece pels. Det er morsomt å se de oppdage verden. Men for hver dag som går tenker jeg at yes, han blir eldre 😂
    • Det er helt vanlig at hunden trigges når eier kommer fram til dem. Det mest sannsynlige er at eier tolkes som "backup" og hunden får mer mot av det. Hvis man er rimelig sikker på at hunden ikke vil skade den andre så er ofte en bedre løsning faktisk å gå motsatt vei og rope, men det kommer selvfølgelig helt an på situasjonen om det er trygt eller ikke. Det er mange gode instruktører i Innlandet, bare sjekk at de har formelle kurs innen adferd og språk hos hund, og gjerne innen passering, og ikke bare har "20 års erfaring med hunder". Det er noe med å forstå den teoretiske bakgrunnen for hvordan hunden oppfører seg slik den gjør.
    • Takk   Skal sjekke de 2, fant allerede masse materialle om eller med dem på youtube.    Dersom din hund begynte på 100 meters avstand! wow da er det kanskje håp for min hund også. Hos oss er det når den andre er i nærheten.  Har også oppfattet det som om han vil "beskytte" oss. Har opplevd at i en hundepark sammen med hannhund har det gått greit, de holder avstand osv. Men så raskt jeg tar på båndet så er rullgardinen nede igjen...:)  Bøkene du nevnte skal jeg ta en titt på. Vi bor på innlandet og privattimer med instruktør er noe vi vurderer.  Takker...:)        
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...