Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har tips om en SKIKKELIG god go`bit?


Antenette

Recommended Posts

Jeg går litt på utstilling og merker at han av og til ikke bryr seg om go`biten... :) Har prøvd leverbiter, ost, skinke, handlers godbit og pølse (som funker best som regel). Sitter og lurer på om d finnes en som lukter like godt som fenalår og tunfisk på boks?? hehe :-) Både hunden og katten er GAL etter dette, men fenalår er altfor salt og hvem vil vel ha tunfisk i lomma?? Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd fiskepuddig og fiskekaker :-) Ser ikke helt for meg at jeg skal stå på kjøkken og tilberede lever...er veggis :D kan spørre gubben min da. vafler...hmm...kan prøve d. Men blir ikke hundene dårlige i magen av d?

Da er vi to :P Men jeg har ikke noe problem med å tilberede lever selv om. Hundefôr er jo også av kjøtt, og selv om lever ser mer "ekte" og ekkelt ut, er det fortsatt kjøtt begge deler. Men om du ikke klarer/vil det, så er det jo bare å se etter andre alternativer. Men hjemmelaget lever er uten tvil favoritten blant mine hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer har lovd meg å lage leverbiter før jeg reiser til Hamar! jippi! :D

Caligula: Tunfisk i sprøyte, den var original! :)

Kanskje jeg skal prøve de grønne pedigree på ringtreningen i morgen? Må jo prøve alt :-)

Tenker jeg skal kjøpe tunfisk (ivann) på boks og legge noen biter på tørkerullpapir før jeg stapper den i lomma. Funker sikkert d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørket kyllingmage...

jeg spyr bare av å tenke på lukta, men hei og hå så mye fart den ellers så bedagelige og slække hunden min får hvis nesen hennes senser at jeg bare åpner en pose med slike. Tror hodet hennes kobler helt ut, jeg. Helt besatt av de godbitene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel foretrekker hunde myke godbiter fremfor harde, bløte fremfor tørre, lett oppvarmet fremfor kalde, og sterkt luktende fremfor lite luktende.

Jeg lagde en gang hvitløks"marinerte" levergodbiter til hunden, og DET fallt i smak! Bare mikset sammen litt hvitløk, litt lever, litt havregryn (av alle ting), litt vann og kanskje olje og muligens noen ting jeg har glemt (men det er sikkert ikke så farlig hva du blander sammen). Smurte "deigen" utover et bakepapir, og tørket/stekte det i ovnen på 175 grader i ca 10 minutter (eller til "deigen" var passe stekt). Delte opp i passende biter. Det luktet pjuk, men bikkja var i himmelen! Det er i grunnen ganske enkelt å lage godis; bare ta litt av hvert som hunden liker, bland sammen, gjerne med noe som lukter sterkt (hvitløk), og stek i ovn. Del opp og servèr. Yum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag ute og går ser jeg :-) Fantastisk! Jeg har faktisk, når jeg tenker meg om, tørket kyllingmage i hundeskuffen min... skal teste seinere :-) Synes jeg ser deg på kjøkkenet huldra: Hva lager du? Joda, bare litt lever med havgregryn og hvitløk, ikke noe mer enn det liksom, hehe ;-) god fantasi kommer vi langt med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag ute og går ser jeg :-) Fantastisk! Jeg har faktisk, når jeg tenker meg om, tørket kyllingmage i hundeskuffen min... skal teste seinere :-) Synes jeg ser deg på kjøkkenet huldra: Hva lager du? Joda, bare litt lever med havgregryn og hvitløk, ikke noe mer enn det liksom, hehe ;-) god fantasi kommer vi langt med

Jepp! :) Her er det bare å spørre hunden hva den liker, mikse det sammen til en deig, og steike i vei! :D Fantasien lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...