Gå til innhold
Hundesonen.no

Anti-trekk sele


busy

Recommended Posts

Har ryggproblemer for tiden, og tåler ikke at hunden strammer båndet litt engang lenger, så trenger tips til gode anti trekk seler. Han er ca 60 kg og trekker ikke kontinuerlig, men har en (lei) tendens til å gå i litt stram line, det er svært skjeldent han rykker til i båndet, men det hender jo av og til(så tenkte at grime kanskje ikke er så bra).

Noen som har har gode tips? Han har forresten ryket et skinnbånd og en ring i halsbåndet, så trenger en sele av god kvalitet som jeg kan stole på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på gå-pent-sele eller noe sånt da? Har egentlig ingenting å anbefale, da eg ikkje har hatt problemer med trekking. Det eneste du må tenke på at gå-pent-seler, grimer og lignende kun er hjelpemidler til trening. En skal etterhvert kunne bruke vanlig utstyr igjen. Har du prøvd å rose hunden når den går med slakk line? Og stopp når den trekker, om du klarer det. Da vil den til sist lære at den ikkje kommer fortere frem om den trekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anti-trekk-seler er ikke akkurat det som ser MEST holdbart ut da, så hvis hunden har ødelagt endel utstyr før, så tviler jeg på at en sånn holder spesielt lenge.. Men hva vet vel jeg? Jeg har ikke prøvd en sånn.

Jeg har derimot prøvd grime, og de fleste hunder skjønner faktisk at de ikke kan rykke frem i båndet som de har kunnet gjøre tidligere. Har heller ikke opplevd noen skader i forbindelse med at hunden har gjort det (fx etter en katt), men jeg har kanskje bare vært heldig. Noen hunder lærer seg å trekke uansett hva du putter på de, så dette er ikke noe vidunderløsning! Du må nok fortsatt trene, trene, trene. Men det er et godt hjelpemiddel, spesielt hvis du har vondt i ryggen. Jeg tror at grime er mest effektivt for de fleste hunder, i forhold til anti-trekk-sele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips, grime blir det nok, virker som den er det beste for umiddelbar slutt på å trekke også, så det er nok det beste alternativet for ryggen også. Med grime, og litt trening kan vi fortsette å gå tur til ryggen er bra igjen :)

Takk, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...