Gå til innhold
Hundesonen.no

Anti-trekk sele

busy

Recommended Posts

Skrevet

Har ryggproblemer for tiden, og tåler ikke at hunden strammer båndet litt engang lenger, så trenger tips til gode anti trekk seler. Han er ca 60 kg og trekker ikke kontinuerlig, men har en (lei) tendens til å gå i litt stram line, det er svært skjeldent han rykker til i båndet, men det hender jo av og til(så tenkte at grime kanskje ikke er så bra).

Noen som har har gode tips? Han har forresten ryket et skinnbånd og en ring i halsbåndet, så trenger en sele av god kvalitet som jeg kan stole på :ahappy:

Skrevet

Tenker du på gå-pent-sele eller noe sånt da? Har egentlig ingenting å anbefale, da eg ikkje har hatt problemer med trekking. Det eneste du må tenke på at gå-pent-seler, grimer og lignende kun er hjelpemidler til trening. En skal etterhvert kunne bruke vanlig utstyr igjen. Har du prøvd å rose hunden når den går med slakk line? Og stopp når den trekker, om du klarer det. Da vil den til sist lære at den ikkje kommer fortere frem om den trekker.

Skrevet

Ja er nok gå-pent-sele jeg tenker på :ahappy:

Han trekker særdeles lite, men på grunn av at jeg har problemer med ryggen nå så tåler jeg ingenting, så trenger derfor noe å bruke nå mens ryggen ikke er helt som den skal.

Skrevet

Anti-trekk-seler er ikke akkurat det som ser MEST holdbart ut da, så hvis hunden har ødelagt endel utstyr før, så tviler jeg på at en sånn holder spesielt lenge.. Men hva vet vel jeg? Jeg har ikke prøvd en sånn.

Jeg har derimot prøvd grime, og de fleste hunder skjønner faktisk at de ikke kan rykke frem i båndet som de har kunnet gjøre tidligere. Har heller ikke opplevd noen skader i forbindelse med at hunden har gjort det (fx etter en katt), men jeg har kanskje bare vært heldig. Noen hunder lærer seg å trekke uansett hva du putter på de, så dette er ikke noe vidunderløsning! Du må nok fortsatt trene, trene, trene. Men det er et godt hjelpemiddel, spesielt hvis du har vondt i ryggen. Jeg tror at grime er mest effektivt for de fleste hunder, i forhold til anti-trekk-sele.

Skrevet

Tusen takk for tips, grime blir det nok, virker som den er det beste for umiddelbar slutt på å trekke også, så det er nok det beste alternativet for ryggen også. Med grime, og litt trening kan vi fortsette å gå tur til ryggen er bra igjen :)

Takk, takk.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...