Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye fisker på jobben!


Mirai

Recommended Posts

På torsdag fikk vi nye fisker på jobben. Dvs. påfyll av noen slag (har lært at det ikke heter RASE hos fisk :wub: ), og noen som var helt nye. Mest nytt for meg er sommerfuglciklide og morsomme viftereker! Holder forresten rekene den fargen de har, eller kan det endre seg? De er nemlig litt sånn kjedelig lysebrune :) Kule å se på da!

Noen andre var horder med neontetra som gikk i et svææært kar, samt 38 kampfisker! Skulle egentlig være grønne de kampfiskene, men ca 1 stk var det! Haha.. Sikkert derfor vi fikk alt for mange, for å kompensere.

Litersyken er sterk, men jeg har ikke råd, plass, eller positiv samboer <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de var kjempefine! Fargerike og flotte.

Er ålreit å jobbe i dyrebutikk :) Man får jo jobbet med interessen, hehe.. også er det litt frustrerende fordi av og til kommer det kunder man er 100% uenig med på alle områder, men de er jo uansett kunder og man kan ikke ha en stor diskusjon midt i butikken :) Hehe.. Vi har veldig mange fiskekunder hos oss da, fler enn hundemennesker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. :wub:

Høres morsomt ut! Er stor forskjell på butikkene i byen der jeg kjøpte fiskene.

skikkelig god service på den ene mens på den andre, hvis du f.eks. spurte

dem om et eller annet gidda de ikke og stå seg opp for og vise så svarte de

bare litt som om de ikke brydde seg siden jeg ikke hadde noen voksne med,

siden da kan de jo ikke selge. Men på den med god service kommer de bort

til deg og spør om det er noe vi trenger hjelp med og sånt, så er veldig fornøyd

med den butikken, det var forresten der jeg kjøpte fiskene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spør alle kundene om de trenger hjelp med noe, såfremt vi har tid :) Eks. lørdager kan det være mange folk, men prøver å rekke over alle sammen allikevel. Tror de fiskefolka på jobben er ganske hjelpsomme, de bruker god tid med alle kundene og snakker masse med dem. Men, jeg kan jo ikke noe om fisk, så jeg må bare stole på at de kan det, hehe. De har alle store akvarier hjemme som fungerer godt, så litt regner jeg da med de kan! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke noe.. men ønsker meg etter at jeg begynte i den butikken :wub: Farlig, farlig! Har en sånn lang, tjukk vase jeg sikkert kunne brukt som gullfiskrør, men syns det er litt kjedelig. Må være ordentlig!

Vaser er til blomster, boller er til potetgull, AKVARIUM er til fisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe i dyrebutikk er moro ja. :)

Hva slags butikk jobber du i? Er det en kjede?

Det er veldig moro! ;) Men som IW sier, noen ganger blir man bare oppgitt! Det er dessverre en del mennesker som ikke skulle hatt dyr, eller som i alle fall burde satt seg mer inn i det å ta seg av et dyr på riktig måte. Men de positive erfaringene er langt flere enn de mindre gode.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes litt synd på kanin til naboen min. Hun har bare en kanin, leste at det er

best og ha to. Den sitter bare der for det meste. de renser bare buret, gir den vann

og steller pelsen på den av og til. Har lest at det er for det meste sånn kaniner

i Norge (Som holdes i fangenskap) har det, selv om det finnes unntak. Men skulle

hvertfall ha ønsket at hun kjøpte en venn til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaniner er desverre ikke så sosiale som mange tror,

så å sette inn en "kamerat" vil mest sannsynlig bare resultere i slåssing.

For at det skal gå bra bør de har STOR plass, og vokse opp sammen, beste kombinasjon er i tilfelle hunn og kastrert hann.

Men nå var det vel egentlig fisk som var tema...

Discus er flotte fisker, og ikke på langt nær så vanskelige man skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et discuspar som hadde vært der lenge, over ett år tror jeg. Men de hadde dessverre vært gjennom en skillsmisse :) så hannen jaget hunnen ganske mye og hun var kjeeeempetynn. Så liksom alle bena i "ansiktet" når man så den forfra. Så ei på jobben fikk kjøpt dem billig for å se om hun kunne redde dem, men den døde i forrige uke. Det syns jeg var trist, får jo et forhold til dem. Litt mer enn neontetra som vi har over 1000 av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig moro! :) Men som IW sier, noen ganger blir man bare oppgitt! Det er dessverre en del mennesker som ikke skulle hatt dyr, eller som i alle fall burde satt seg mer inn i det å ta seg av et dyr på riktig måte. Men de positive erfaringene er langt flere enn de mindre gode.

Jepp, dette vet jeg alt om. Jobber i dyrebutikk selv. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som jobber i dyrebutikk:

Hvordan ser man at en guppy er gravid foruten at

den har stor mage? Siden jeg kjøpte to guppyer

som de sa var to gutter, men den ene av guppyene

har blitt svart litt lenger opp fra halen, så jeg lurer

på om det er et tegn på at den er gravid? I så fall

anbefaler dere fødeboks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som jobber i dyrebutikk:

Hvordan ser man at en guppy er gravid foruten at

den har stor mage? Siden jeg kjøpte to guppyer

som de sa var to gutter, men den ene av guppyene

har blitt svart litt lenger opp fra halen, så jeg lurer

på om det er et tegn på at den er gravid? I så fall

anbefaler dere fødeboks?

Ingen svar? :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber ikke jeg i dyrebutikk da, men kan nå svare for det :P

Nei til fødeboks, det stresser fisken enormt! Ha godt beplantet kar så yngelen har nok steder å gjemme seg så går det nok fint. Guppyhannene får lange haler, som et slør se på bildene her så ser du veldig forskjell på hannene og hunnene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til dere som jobber i dyrebutikk:

Hvordan ser man at en guppy er gravid foruten at

den har stor mage? Siden jeg kjøpte to guppyer

som de sa var to gutter, men den ene av guppyene

har blitt svart litt lenger opp fra halen, så jeg lurer

på om det er et tegn på at den er gravid? I så fall

anbefaler dere fødeboks?

Beste måten å se forskjell på hunn og hann på alle de levendefødende(guppy,platy,molly,sverddrager o.l)

er å se på finnen under magen(kalles noe spesielt som ikke jeg husker akkura nå) På hannene er den formet som en spiss, mens på hunnene er den formet mer som en trekant, lettest å se når den er "utslått"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...