Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilde av mops


Synnikken

Recommended Posts

Heisann, trenger litt tips og hjelp.

Føler at gutten min skulle vært mer strekt på bilder, men når jeg stiller han så nekter han å stå sidelengs så jeg får plassert beina. Vi skal delta på NKK hamar, kunne vært greit å få strekt han litt mer innen det.

Legger ved noen bilder av han så kan dere se.

KopiavUtstilling-uke39005.jpg

KopiavUtstilling-uke39144.jpg

Også legger jeg vet ett bilde av hvordan jeg liker de plassert.. men kunne godt hatt litt mer strekk.

Noen tips?

KopiavHunder6-7sept125.jpg

Å ja, jeg vet det finnes en oppstillingstråd, men ingen som svarer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser noe høy ut ja, men nå kjenner ikke jeg rasestandarden noe særlig. Men ved å overstille ham så skifter du da bare ut en feil med en annen. Jeg vil tro "problemet" bunner i knappe vinkler bak.

Edit:

Fant noen bilder for å illustrere.

Bilde1 viser en nordisk champion. Her ser du at hasene går vinkelrett ned, men overlinjen skråner likevel litt ned.

Bilde2 viser en bedre vinklet hund - hasene er likevel vinkelrette mot underlaget.

Bilde3 dårligere vinklet - høyere bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en kjekk tråd :wub:

Vi ble sendt ut med blått i Orkanger idag, med beskjed om at hun har dårlige knevinkler i frambena, og at dette gjorde henne "overbygd" i forkroppen. Det har jeg aldri fått høre før, og må jo bare si at jeg har dårlig peiling på vinkler og slikt. Hvordan ser dårlige og gode knevinkler ut? Vises dette best når hunden er i bevegelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han Er ikke høy bak.. Er vel bare jeg som er sær på det.. Men ser det er mange mopser som strekkes mye mer. :wub:

Det som er viktig å tenke på er at din oppgave er å gjøre det som gagner DIN hund best. Selv om andre strekker ut sin hund mer så er det ikke sikkert at det er det som er best for din hund. Jeg vil av dine bilder si at jeg heller ville satset på å ha hasene 90 grader i bakken for å få vist bakbensvinklingen hans enn å strekke mer ut for å få ned overbygget bakpart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er viktig å tenke på er at din oppgave er å gjøre det som gagner DIN hund best. Selv om andre strekker ut sin hund mer så er det ikke sikkert at det er det som er best for din hund. Jeg vil av dine bilder si at jeg heller ville satset på å ha hasene 90 grader i bakken for å få vist bakbensvinklingen hans enn å strekke mer ut for å få ned overbygget bakpart.

Ok, da stiller jeg han slik som jeg har lært det. :) Takk for svar.

Men er bare å poste videre :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...