Gå til innhold
Hundesonen.no

Aktuelle utstillinger 2009

Symra&Pippin

Recommended Posts

Er ikke sikkert jeg skal hit heller. Det har liksom vært tradisjon hvert år, men så var det visst ikke dobbelutstilling slik som før lenger... :rolleyes:

Jeg hadde liksom regnet med den dobbeltutstillinga, jeg. Det er jo rett i nabolaget til foreldrene mine, så det hadde vært en billig utstilling, liksom, pluss at jeg kunne kombinert den med familiebesøk :closedeyes:

Men neida <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Så flinke dere er til sånn langtidsplanlegging ! Jeg greier aldri å planlegge hva jeg skal være med på så lang tid i forveien jeg, men det er jo liksom noen utstillinger man ALLTID er på, som NKK-utstillingene på Østlandet og Nesbyen selvsagt.

Nå har min oppdretter og jeg store planer for å dra ned til Frankrike neste høst på deres Nationale Elevage, den store spesialutstillingen for briard som samler haugevis med mer eller mindre bra hunder :). Jeg har vært der og kikket et år tidligere, men det hadde jo vært moro å stille samtidig også (om guttungen utvikler seg sånn som jeg håper selvsagt) :D. På tur nedover tar vi med oss spesialutstillingen i Sverige, og på tur oppover er det muligens KBHV-utstilling.

Det spørs nok også om det bare er Willy som blir vist på utstillinger neste år - jeg har planer om å pensjonere Babs faktisk, men vi får vel se det an litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal uansett ikke stille, men jeg regner allikevel med at jeg drar på:

NKK Bø i februar

Oppdalsutstillinga i juni

NKK Trondheim i juni

(Kanskje kanskje NKK Oslo i august)

Trondheim hundefestival i august

NKK Lillestrøm i november (hvis jeg etter vgs gjør det jeg akkurat nå tror jeg skal gjøre)

Jeg må snart innse at lommeboka mi ikke kan tillate at jeg farter land og strand rundt på ting jeg ikke skal delta på, men jeg må dra på to-tre Østlandsutstillinger allikevel, da. :)

(hvis hunden og jeg mot formodning skulle bli konkurranseklare (lydighet) kommer vi også på Steinkjerutstillinga i september)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å fly også jeg. :) Dessuten er bilen alltid full av utstillingsutstyr, ser ikke for meg en busstur med Symra, stort bur, stort og tungt trimmebord, "beautybox", stoler + veske med det jeg trenger. Da er det nesten bedre å kjøre på holka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Lista vår:

26.04.09 - Malvik JFF

30.05.09 - Nordenfjeldske fk-sølvhundutstillinga

27-28.06.09 - NKK Trondheim

04.07.09 - spesialutstilling for ES

07.11.09 - norsk vorstehhundklubb, spesialutstilling for stående fuglehund

28-29.11.09 - NKK Lillestrøm

Alt ettersom hvordan det blir på jaktprøvefronten. Får jeg ikke premiert han så tropper jeg opp på utstillingene uten hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre til Harstad?!?! Er dere helt ville eller??

Gikk helt fint det, mye bedre enn jeg hadde trodd. Så jeg ser ikke mørkt på å kjøre en tur til.

Fly er hvertfall ikke et alternativ for min del.

Kommer med ei liste senere i kveld jeg og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timer tar det da? Overnatter dere på veien?

På tur oppover brukte vi ganske lang tid, tror det var ca 19-20 timer for det var speilblanke veier de første 50 milene. Men på turen hjem brukte vi vel bare rundt 15 timer +-. Vi overnattet ikke på veien, men hadde en overnatting i Harstad. Begynte å kjøre sent på torsdagskvelden/natt til fredag, kom fram sent på fredagskvelden, overnattet til lørdagen, var på utstillingen fra 8 om morgenen og helt til alle gruppene var ferdig, så kjørte vi hjem igjen. Jeg hadde nok ikke greid det om jeg hadde kjørt alene, men når vi er to så går det greit for da kan man bytte på å kjøre og sove.

Jo gjør vel det.. men kommer ann på hvor store avstander det er og, bruker ikke flere 1000 på taxi liksom.

Mona: Har du kjørt dit før?

Jepp, jeg og Kay var der i fjor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tur oppover brukte vi ganske lang tid, tror det var ca 19-20 timer for det var speilblanke veier de første 50 milene. Men på turen hjem brukte vi vel bare rundt 15 timer +-. Vi overnattet ikke på veien, men hadde en overnatting i Harstad. Begynte å kjøre sent på torsdagskvelden/natt til fredag, kom fram sent på fredagskvelden, overnattet til lørdagen, var på utstillingen fra 8 om morgenen og helt til alle gruppene var ferdig, så kjørte vi hjem igjen. Jeg hadde nok ikke greid det om jeg hadde kjørt alene, men når vi er to så går det greit for da kan man bytte på å kjøre og sove.

Hundefolk er gale. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva gjør man ikke for en flat rød på ei juniortispe på 10 mnd. liksom? :rolleyes:

(Eller, vi fikk cacib og bir på skyen da, men han trengte det jo egentlig ikke så.. ;))

Leah har jo blitt hele 11 mnd når det er utstilling i Harstad. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand hva er det.. Har vært på utst. i Wien også, jeg.. Men det blir liksom litt hva man gjør det til, da. På vår Wientur campet vi i camp.bil nedover og oppover, tok relativt korte dagsetapper (50-60 mil) og koste oss massevis på turen (nærmest luksus med to mennesker og bare EN hund).

Sånn villmannskjøring (hele natten for å komme til og fra utst.) har jeg sluttet med.

Nå sørger jeg ha overnatting hvis det er tidligere å kjøre hjemmefra enn sånn i 6-tiden - og om vi kommer hjem vesentlig etter midnatt. Har klart blitt litt mere "bekvem" med årene, ja.. Og jeg tar meg heller råd til en overnatting i ny og ne - og da får man heller "ofre" noen andre utstillinger..

Men med camp.vogn behøver det ikke å bli så veldig dyrt - selv om man reiser et stykke, da. Ikke noe dyrere enn å reise på noen annen form for campingtur i hvertfall.

Det skikkelig kjedelige med å reise ordentlig langt er jo at det er så utrolig irriterende hvis man ikke får alt man ønsker seg... Vi har så mange utstillinger her i området, at det blir jo nesten bare tåpelig å reise flere hundre mil og ende opp med en rød (eller blå)...

Så jeg skal være rimelig sikker på hunden min før jeg setter ivei på noen super-langturer i Norge/Sverige.

Derimot nedover i øvrige Europa kan jeg utmerket kalle en "ferietur" og reise på uansett forventninger eller forhåpninger!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal hunden min forhåpentligvis ha valper til våren da, så utstillingene i 2009 kommer til å være med enten Albin, oppdretteren min/noen kjente sine hunder eller som tilskuer.

Her er de jeg har tenkt på så langt:

10-11 januar: Letohallen

21-22 februar: NKK Bø

18-19 april: NKK Harstad

26 april: Sunndalsøra

30-31 mai: Frya (bernerspesial)

20-21 juni: Oppdal

27 juni: Tr.heim (bernerspesial)

28 juni: NKK Trondheim

1 august: Moelv (bernerspesial)

2 august: Nesbyen

15 august: Indre Østfold (bernerspesial)

16 august: NKK Oslo

29-30 august: Støren, Trondheim hundefestival

5 september: Steinkjer

3-4 oktober: NKK Kongsvinger

24-25 oktober: Tromsø hundeklubb og NKK Tromsø (Bare muligens)

6-8 november: Orklahallen eller letohallen (eller begge deler om berner går på hver sin dag. Ble også litt forvirret over datoene, er letohallen både på fredag, lørdag og søndag?

14-15 november: Kongsberg (kanskje, bare om det blir valp på meg)

28-29 november: NKK Lillestrøm

28-29 desember: Letohallen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...